ניהול מוניטין עסקי – השיטה מספר 1 לשיווק העסק

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

ניהול מוניטין עסקילנהל עסק זה לא דבר פשוט כלל. הנתונים רמאים שיותר מ-70% מהעסקים החדשים שנפתחים נסגרים לאחר כשנתיים. אחד הדברים שיכולים להשפיע על הצלחת העסק הוא השיווק שלו והמוניטין שלו. על ידי ניהול מוניטין עסקי ניתן לשווק את העסק בצורה חכמה וליצור לו מוניטין חיובי שימשוך לקוחות רבים. על ניהול מוניטין עסקי נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו ניהול מוניטין עסקי?

ניהול מוניטין עסקי הוא שיטה בה מיחצנים עסק או אדם מסוים. שיטה זו מיועדת לעסקים אך גם לאנשים. בין אם אתם איש ציבור, בעל עסק, בעל מקצוע או אפילו אדם פרטי יש לכם מוניטין וחשוב לנהל אותו על מנת שהוא יהיה חיובי. ניהול מוניטין עסקי מתבצע באמצעים שונים באינטרנט בהם גוגל, הרשתות החברתיות, אתרים חדשותיים או שיווקיים ועוד. קיימות מספר שיטות בהן מבצעים ניהול מוניטין עסקי כאשר כולן מיועדות לממש את אותן המטרות- שמירת המוניטין החיובי, שיווק יעיל של העסק ומניעת יצירת מוניטין שלילי. 

מהו מוניטין שלילי?

אחד הדברים החשובים בניהול מוניטין עסקי הוא למנוע יצירת מוניטין שלילי. מוניטין שלילי נוצר בעקבות פרסומים שליליים על העסק. לדוגמא, לקוח שקיבל שירות לא נעים מהעסק יוכל לפרסם זאת באמצעים שונים- רשת חברתית, תגובה באתר מסוים, בלוג, פורום אינטרנטי ועוד. התגובה הזו יכולה לקבל חשיפה של גולשים רבים שישמעו רק צד אחד ולעסק שלכם יווצר מוניטין שלילי. במידה שנוצר מוניטין שלילי יכול להיות קשה מאוד לתקן אותו ולכן לפני שמגיעים למצב כזה חשוב לבצע ניהול מוניטין ולמנוע זאת. כך תוכלו להיות עם היד על ההדק ולהתכונן לפרסומים שליליים שעלולים לצוץ. עם זאת, לא כולם מתכוננים ולכן במידה שנוצר לכם מוניטין שלילי, עשו הכל על מנת לתקן אותו.  

 

כיצד נבצע ניהול מוניטין עסקי?

כפי שהבנו, ניהול מוניטין עסקי הוא דבר חשוב מאוד. על מנת לבצע ניהול מוניטין עסקי יש מספר שיטות אפשריות. יש להבדיל בין הסרת הפרסומים השליליים מהרשת לבין דחיקת הפרסומים לשוליים. 

  • הסרת הפרסומים השליליים- במידה שנוצר לכם מוניטין שלילי בעקבות פרסומים שליליים, תוכלו לנסות להסיר את הפרסומים הללו במספר דרכים-
  • פנייה לבעלי האתר- במידה שהתפרסמו עליכם פרסומים שליליים באתר מסוים, תוכלו לנסות להסיר אותו על ידי פנייה לבעלי האתר. כך תוכלו לבקש מהם להסיר את הפרסום השלילי. לא תמיד הבקשה שלכם תענה בחיוב מאחר שברוב המקרים בעלי האתר שותפים לפרסום. עם זאת, ישנם מקרים בהם הפרסום מכיל הוצאת דיבה או שיימינג. במקרים אלה, בעל האתר חשוף לתביעות ולכן יכול להיות לו אינטרס בהסרת התכנים השליליים. לכן, תמיד כדאי לנסות לפנות לבעלי האתר. 
  • פנייה לגוגל- אפשרות נוספת והבאה בתור במידה שבעלי האתר לא נענו לבקשתכם, היא לפנות לגוגל ולבקש מהם להסיר את הפרסום השלילי ממנוע החיפוש. ברוב המקרים גוגל לא יהיו זמינים ולא יגיבו במהירות אך מומלץ לנסות. במקרים בהם הפרסום יכיל פרטים מזהים של אדם יש סיכוי גבוה שגוגל יסירו את הפרסום. 
  • אתרי פסקי דין- אתרים של פסקי דין הם אתרים בהם יש מאגרים של פסקי דין. במידה שהעסק שלכם נתבע או תבע מישהו בעבר כנראה שהוא מופיע במאגרים הללו. במצב כזה תופיעו באתרים הללו ולקוחות יוכלו להירתע מביצוע עסקה עם העסק. לכן, במצב כזה תוכלו לבקש מהאתרים להסיר את העסק מהמאגר. בדרך כלל יהיה צורך בתשלום סכום כספי לשם הסרת הפרסום. 
  • דחיקת הפרסומים השליליים לשוליים –האפשרות השנייה, במידה שיש פרסומים שליליים היא לדחוק אותם לשוליים. יש לקחת בחשבון שהשיטות הללו יעילות גם במצב בו אין פרסומים שליליים כלל ודרכן ניתן לבצע ניהול מוניטין עסקי באינטרנט באופן יעיל.
  • פרסום כתבות חיוביות- אחת הדרכים היעילות ביותר ליצירת מוניטין חיובי ולניהול מוניטין עסקי היא פרסום של כתבות חיוביות. תוכלו ליצור שיתופי פעולה עם אתרים מובילים ולפרסם כתבות חיוביות על העסק. כך תוכלו גם לדחוק פרסומים שליליים לשולי מנוע החיפוש וגם לפרסם את העסק שלכם באור חיובי. 
  • ויקיפדיה- ערך בויקיפדיה יכול להקפיץ את העסק שלכם מבחינת פרסום. הסיבה לכך היא שבדרך כלל ויקיפדיה מופיעה בראש תוצאות החיפוש של גוגל. כך כל הגולשים שיחפשו מידע על העסק שלכם יקבלו את הערך של ויקיפדיה ויוכלו להתרשם מהעסק. לכן, מומלץ לנסות לפתוח ערך בויקיפדיה לעסק שלכם. כמו כן, בויקיפדיה יש אפשרות להכניס קישור חיצוני וכך תוכלו לקשר את אתר העסק שלכם ולקדם אותו. 
  • הקמת אתרים והעלאת תוכן- אחת הדרכים לקדם את העסק שלכם באינטרנט היא להקים לו אתר. חשוב להקים אתר איכותי עם חוויית משתמש טובה, התאמת גלישה לטלפון הנייד וגלישה מהירה ונוחה. כמו כן, לאתר תוכלו להעלות תכנים איכותיים על העסק שלכם. כך תעלו את הדירוג של האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל. בין התכנים שאתם מעלים לאתר תוכלו להעלות גם המלצות וחוות דעת של לקוחות קודמים. 
  • רשתות חברתיות- הרשתות החברתיות הפכו לאחת הפלטפורמות היעילות ביותר לקידום עסקים מאחר שמשתמשים בהן מיליוני אנשים. כך תוכלו לפרסם את העסק שלכם ולקבל חשיפה גבוהה מאוד של גולשים רבים. 

כמה זמן לוקח ניהול מוניטין עסקי?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה זמן לוקח ניהול מוניטין עסקי מאחר שתלוי בגורמים שונים. אך יש לקחת בחשבון שברוב המקרים ניהול מוניטין עסקי יהיה תהליך ארוך. במידה שיש לתקן מוניטין שלילי צריך לקחת בחשבון שמדובר בתהליך לא פשוט שייקח זמן ויצריך סבלנות רבה. הסיבה לכך היא שכמו שקל להרוס את השם הטוב שלכם ככה קשה לתקן אותו. לכן, ההמלצה היא לקבל ליווי קבוע של אנשי מקצוע לביצוע ניהול מוניטין עסקי. אנשי המקצוע יוכלו לנהל את המוניטין של העסק, לדאוג שהוא יהיה חיובי, למנוע יצירת מוניטין שלילי ולקדם את העסק באופן יעיל.

 

בניית מוניטין לעסקיםשירות ניהול מוניטין לעסקים הוא שירות חשוב מאוד על מנת להצליח לקדם עסקים ביעילות ולהוביל להצלחתם. ניהול מוניטין לעסקים מאפשר להגדיל את מעגל הלקוחות של העסק וכך גם את הרווחים שלו. על החשיבות בבניית מוניטין לעסקים נרחיב במאמר הבא. 

 

שירות ניהול מוניטין לעסקים: מה זה אומר?

שירות ניהול מוניטין לעסקים הוא שירות בו בונים לעסקים מוניטין חיובי, חזק ויציב ומונעים יצירת מוניטין שלילי ופגיעה בשמם הטוב. שירות זה מתבצע על ידי חברות מקצועיות, מנוסות ובעלות ידע בתחום שיודעות מה הפעולות המשתלמות והנכונות ביותר על מנת לבנות לעסק מוניטין חיובי. כמו כן חברות אלה יודעות כיצד להתמודד עם פרסומים שליליים כאשר צצים. על ידי בניית מוניטין לעסקים ניתן לקדם את העסק בצורה יעילה וכך למשוך לקוחות ולהגדיל את הרווחים של העסק. 

ניהול מוניטין לעסקים מתבצע באופן דיגיטלי על ידי אמצעים שונים באינטרנט בהם גוגל, רשתות חברתיות, בלוגים, פורומים, פרסום באתרים ועוד. 

בניית מוניטין לעסקים: למי זה מיועד?

שירות ניהול מוניטין מיועד לכל עסק. בין אם אתם פוליטיקאים, עורכי דין, פסיכולוגים, חברת גיזום או חברה לגרירת רכבים ניהול מוניטין יעזור לכם לבנות מוניטין לעסק שלכם. כל עסק צריך לבנות מוניטין חזק ויציב בעסק. הסיבה לכך היא שרוב הלקוחות, העסקים המתחרים והקולגות שלכם יחפשו עליכם מידע לפני שיבצעו איתכם עסקאות. במידה שימצאו עליכם פרסומים שליליים הם עלולים להרתיע מפני ביצוע עסקה איתכם. לכן, על מנת שהמידע שמתקבל עליכם בגוגל יהיה חיובי ועל מנת שירצו לבצע איתכם עסקים אתם צריכים לבצע ניהול מוניטין. על ידי שירות ניהול מוניטין לעסקים תוכלו לוודא שהמוניטין שלכם באינטרנט חיובי ולמנוע מפרסומים שליליים לצבור תאוצה ולפגוע בשמכם הטוב. 

 

בניית מוניטין לעסקים: מתי נבצע?

ניהול מוניטין הוא שירות שצריך להתבצע מהקמת העסק. למעשה, כבר בתהליכי הקמתו של העסק תוכלו להתחיל לקדם אותו, לבנות לו מוניטין חיובי ולמשוך אליו לקוחות. חשוב מאוד לא להמתין לפרסומים שליליים על מנת להתחיל בניהול מוניטין. הסיבה לכך היא שפרסומים שליליים עלולים לקבל חשיפה רבה ולפגוע במוניטין של העסק שלכם. כאשר לא מבצעים ניהול מוניטין, המוניטין החיובי שצברתם יכול להיות שברירי במיוחד ולכן לעתים מספיקה תגובה שלילית של לקוח לא מרוצה שתיפגע בשם הטוב של העסק. עם זאת, יש עסקים שלא מודעים לחשיבות של ניהול מוניטין ופונים לשירות זה רק לאחר שהמוניטין שלהם נפגע. במצב כזה יש לקחת בחשבון שהתהליך יהיה מורכב יותר וייקח יותר זמן מאחר שיצריך קודם כל תיקון של המוניטין השלילי ולאחר מכן בניית מוניטין חזק ויציב. 

 

בניית מוניטין לעסקים: מוניטין שלילי

כפי שציינו, מוניטין שלילי עלול להיווצר בעקבות פרסומים שליליים על העסק שלכם. לעתים פרסום שלילי אחד שיקבל חשיפה רבה עלול לפגוע בשם הטוב של העסק. כיום פרסומים באינטרנט יכולים להתבצע על ידי גורמים שונים. למעשה, בעקבות הרשתות החברתיות כל אחד שקיבל שירות לא נעים, מוצר לא תקין, מחיר גבוה מידי לטעמו וכן הלאה, יוכל לפרסם זאת ברשתות החברתיות, גם אם הפרסום לא מוצדק. פעמים רבות הפרסומים הללו צוברים תאוצה ומקבלים חשיפה מגולשים רבים וכך השם הטוב של העסק עלול להיפגע. למעשה יש שלוש דרכים מרכזיות שמובילות ליצירת מוניטין שלילי- פרסום כתבות שליליות, פרסום תגובות שליליות ופרסום באתרי פסקי דין. כאשר מפורסמות על העסק כתבות שליליות שמופיעות באתרים מובילים גולשים רבים עלולים להיחשף אליהן והמוניטין של העסק עלול להיפגע. כך גם בנוגע לתגובות שליליות. כפי שציינו מספיקה תגובה שלילית בפייסבוק שתקבל חשיפה גבוהה ותפגע בשמו של העסק. דרך נוספת היא פרסום באתרי פסקי דין. אתרים אלה הם אתרים שכוללים מאגרים של פסקי דין ואזכורים משפטיים נוספים. במידה שהעסק שלכם נתבע או תבע בעבר הוא עלול להופיע במאגרים הללו. הופעה באתרים אלה עלולה להעיד על העסק שלכם כעסק בעייתי ולהרתיע לקוחות מביצוע עסקים איתכם. 

שירות ניהול מוניטין לעסקים: כיצד נבצע?

על מנת לבנות לעסקים מוניטין חזק ולהצליח להתמודד מול פרסומים שליליים יש לבצע מספר פעולות מרכזיות- 

  • פרסום כתבות חיוביות

פרסום של כתבות חיוביות מוביל ליצירת מוניטין חיובי לעסק. כמו שכתבות שליליות עלולות לקבל חשיפה גבוהה ולפגוע בשם של העסק כך גם כתבות חיוביות. חשוב לפרסם את הכתבות החיוביות באתרים חדשותיים או שיווקיים מובילים שמקבלים חשיפה על ידי גולשים רבים. לפרסומים הללו תוכלו להוסיף קישור שיוביל לאתר העסק שלכם. כך תוכלו להגדיל את התנועה של האתר שלכם ולקדם אותו גם. 

  • הקמת אתרים

במידה שלעסק שלכם אין אתר חשוב מאוד להקים לו אתר. כאשר אתם מקימים אתר לעסק אתם קודם כל מופיעים במנוע החיפוש של גוגל. על מנת שהאתר ידורג גבוה בתוצאות החיפוש הוא צריך לספק חוויית משתמש טובה, להתאים לגלישה בטלפון הנייד, לספק גלישה מהירה ולהיות נוח וברור לשימוש. באתר תוכלו לציין את היתרונות של העסק שלכם, את היכולות שלכם, להוסיף המלצות של לקוחות קודמים ועוד על מנת לבנות מוניטין חיובי לעסק. 

  • תוכן

לאחר שהקמתם אתר חשוב מאוד להעלות אליו תוכן. העלאת תוכן יכולה להוביל לקידום אורגני של האתר בגוגל ואף להעלאת המודעות לעסק שלכם. חשוב להעלות תוכן איכותי לאתר שלכם ואף לאתרים מובילים שיקבלו חשיפה גבוהה. 

  • רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות הפכו לאחת מפלטפורמות הקידום המרכזיות מאחר שמשתמשים בהם מיליוני אנשים. כאשר מקדמים עסק ברשתות החברתיות ניתן לקבל חשיפה גבוהה מאוד. כך ניתן לפנות לגולשים שונים, להגדיר קהל יעד ספציפי ולבנות לעסק מוניטין יציב וחזק. 

ניהול מוניטין לעסק מתחיל בהגדרה של כמה דברים בסיסיים. למשל, חשוב להגדיר איך העסק נתפס במרחב הדיגיטלי ומה הלקוחות אומרים עליוהמוניטין של העסק הוא אחד הדברים החשובים שלו והוא זה שיקבע האם הלקוחות ירצו לבצע עסקאות עם העסק או לא. כיום, רוב המוניטין של העסק נקבע באינטרנט ולא תמיד ניתן לשלוט על הדברים שמתפרסמים. לכן, על מנת להצליח לעצב את המידע המתקבל על העסק באינטרנט ולפקח כהלכה על ביקורות שליליות חשוב לבצע ניהול מוניטין לעסק.  

 

מהו ניהול מוניטין לעסק?

ניהול מוניטין לעסק הוא שיטה בה ניתן לעצב את המידע המתקבל על העסק באינטרנט, לפקח על ביקורות שליליות ולבנות לעסק מוניטין חיובי, חזק ויציב. לכל אדם יש מוניטין. בין אם אתם בעלי עסק, אנשי מקצוע, אנשי ציבור או אפילו אנשים פרטיים יש לכם מוניטין. לכן, על מנת להיות בטוחים שמדובר במוניטין חיובי חשוב לנהל אותו. ניהול מוניטין לעסק מתבצע על ידי חברות מקצועיות במגוון אמצעים שונים ברשת בהם גוגל, אתרים מובילים והרשתות החברתיות. 

למי מיועד ניהול מוניטין?

כפי שציינו, לכולם יש מוניטין. לכן ניהול מוניטין הוא תהליך שכל בעל עסק צריך לבצע. בין אם יש לכם עסק להתקנת לוחות סולאריים, בין אם אתם בעלי מסעדה או אם יש לכם עסק למחזור פסולת ברזל- ניהול מוניטין לעסק הוא תהליך שחשוב לכם לבצע. על מנת להיות אחראים על המוניטין שלכם ברשת, לפקח על הביקורות השליליות ולבנות לכם מוניטין חיובי ויציב עליכם לבצע ניהול מוניטין לעסק על ידי אנשי מקצוע שמומחים לכך. 

 

מתי צריך?

בעלי עסקים רבים חושבים שצריך לבצע ניהול מוניטין לעסק רק במידה שיש לו מוניטין שלילי הוא שהתפרסמו עליו פרסומים שליליים. למעשה אין תשובה חד משמעית לשאלה מתי צריך לבצע ניהול מוניטין לעסק אך כדאי לעשות זאת מהתחלה ולא לחכות לפרסומים שליליים. כאשר אתם מבצעים ניהול מוניטין מראש אתם יכולים למזער נזקים במידה שיתפרסמו על העסק פרסומים שליליים ולבנות לעסק מוניטין חזק שלא ייפגע בקלות. זכרו שקל יותר למנוע מאשר לתקן ולכן ההמלצה היא לבצע ניהול מוניטין לפני שהתפרסמו פרסומים שליליים. 


מהו מוניטין שלילי?

מוניטין שלילי הוא מצב בו יש פרסומים שליליים רבים על העסק והלקוחות נרתעים מביצוע עסקה אותו. למעשה, ישנם מקרים בהם המוניטין של העסק שברירי ומספיקה תגובה שלילית אחת שתפגע בו. מוניטין שלילי עלול להיגרם מסיבות שונות בהן פרסום כתבות שליליות על העסק באתרים מובילים, השארת תגובות שליליות על העסק, השירות, המוצר או המחיר בפלטפורמות שונות כמו הרשתות החברתיות או פורומים או הופעת באתרי פסקי דין. אתרי פסקי דין הם אתרים בהם מופיעים מאגרים של פסקי דין. אם העסק שלכם אי פעם נתבע או תבע מישהו הוא כנראה מופיע במאגרים הללו. הופעה בפסק דין עלולה להעיד על עסק בעייתי ולפגוע במוניטין של העסק. 

שימו לב- פעמים רבות לקוחות יחפשו מידע על העסק בגוגל לפני ביצוע עסקה איתו. לכן, אם יופיעו עליכם פרסומים שליליים הם עלולים לפגוע בעסק ובהכנסות שלו. על מנת להתמודד עם מוניטין שלילי בצורה הטובה ביותר חשוב לבצע ניהול מוניטין לעסק. 

 

כיצד מתבצע ניהול מוניטין לעסק?

ניהול מוניטין לעסק מתבצע במגוון שיטות שונות- 

  • פרסום כתבות חיוביות

פרסום כתבות חיוביות על העסק עוזרות לכם לבנות לעסק מוניטין חיובי ולהילחם בפרסומים שליליים. ככל שתפרסמו כתבות חיוביות באתרים יותר מובילים כך הם יקבלו יותר חשיפה ויבנו לכם מוניטין חזק יותר. חשוב לפרסם באתרים אלה תכנים איכותיים ולקשר אותם לאתר שלכם. כך הגולשים שיקראו את הכתבה עליכם יוכלו להגיע לאתר של העסק שלכם בקלות ולהמשיך לקרוא על העסק ולהתעניין בו. 

  • הקמת אתרים

ניהול מוניטין מיועד לעיצוב המידע המתקבל עליכם במנועי החיפוש. לכן, על מנת להופיע בגוגל ולהיות אחראים על המידע המתקבל עליכם חשוב להקים אתר לעסק. הקמת אתר לעסק הופכת את העסק לנגיש ומאפשרת לכם לכלול תכנים רלוונטיים על העסק לרבות חוות דעת של לקוחות מרוצים. חשוב להקים אתר שמספק חוויית משתמש טובה וגלישה מהירה, נוחה ומותאמת לטלפונים ניידים. 

  • תוכן

לאחר שאתם מקימים אתר חשוב להעלות אליו תוכן איכותי. העלאת תוכן לאתר מאפשרת לכם להעלות את הדירוג של האתר בגוגל ולבצע קידום אורגני. שימו לב שאתם מעלים תכנים איכותיים שרלוונטיים לעסק שלכם ולתחום העיסוק שלו. על ידי העלאת תכנים איכותיים ניתן להתגבר על פרסומים שליליים ולדחוק אותם לשולי מנוע החיפוש. 

  • רשתות חברתיות

אחת הפלטפורמות הטובות ביותר כיום לביצוע ניהול מוניטין לעסק וכך גם לשיווק עסקים היא הרשתות החברתיות. הרשתות החברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו ועסקים רבים הבינו את הכוח של פרסום העסק דרכן. על מנת לנהל מוניטין ולקדם את העסק ברשתות החברתיות יש לפתוח עמוד עסקי, להעלות פוסטים, תמונות, לעדכן בנוגע למבצעים או הטבות וכדומה. חשוב לפנות לגולשים על מנת למשוך אותם לעסק. שימו לב שבדרך כלל הרשתות החברתיות מדורגות גבוה במנוע החיפוש ולכן על ידי הופעה ברשתות החברתיות אתם מופיעים גם במנועי החיפוש. 

ניהול מוניטין לעסקים הוא כנראה אחד החלקים הכי חשובים בשמירה על עסק משגשג וכזה שתמיד מקפיד להתפתח אונליין. בתוך כך, ניהול מוניטין לעסק מתחיל בהגדרה של כמה דברים בסיסיים. למשל, חשוב להגדיר איך העסק נתפס במרחב הדיגיטלי ומה הלקוחות אומרים עליו.

כדי להגדיר כיצד עסק "נתפס" במרחבי הרשת, חברות קידום אתרים בדרך כלל משתמשות באמצעים ובכלים של ניטור מדיה חברתית, כמו גם סריקה של המרחב המקוון באופן כללי. זאת, למטרת איתור תוכן או משוב שלילי על העסק. ברגע שתוכן מסוג כזה אותר, אפשר להתחיל לנקוט בפעולות הבאות:

  • בקשת הסרת התוכן מהאתר שפרסם אותו – כדי שזה יהיה משכנע, חשוב לבדוק אם יש לכם איזושהי עילה לתביעה (כמו דיבה לא מבוססת) וכן לחתום את בקשת הסרת התוכן ע"י עורך דין.
  •  פרסום תוכן חיובי חדש – פעולה זו יכולה להתבצע במגוון דרכים, החל מפרסום באתרים חזקים, דרך בניית דפי נחיתה וכלה בהחלפת קישורים בין אתרים.
  •  הקמת נכסים דיגיטליים חדשים – בחלק מהמקרים, יהיה מומלץ להקים נכסים דיגיטליים חדשים אשר יצליחו לדחוק אתרים אחרים בתוצאות החיפוש. אפשר לכנות את הפעולה הזאת כסוג של "מניפולציה" על מנועי החיפוש, אבל זו פעולה לגיטימית וכשרה אם מבצעים אותה לפי ההנחיות של גוגל.
  • ניטור הפעולות – אחת לחודש, מומלץ לבדוק האם הצלחתם לדחוק את התוכן השלילי לתחתית דף תוצאות החיפוש.

למה בכלל צריך ניהול מוניטין לעסקים?

ברמה הכללית של העניין, חשוב לזכור שכל דבר שמתפרסם באינטרנט, בין אם זה תמונות, הערות או תוכן אחר, עלול לחזור לרדוף אתכם בשלב מסוים. אנחנו לא אומרים לכם להיות פרנואידים מעכשיו, אלא רק להיות מודעים לעובדה שהאינטרנט יכול להיות ברכה, אבל הוא יכול להיות גם שדה מוקשים.

כאן למעשה נכנס לתמונה ניהול מוניטין לעסק. כאשר מבצעים את התהליכים האלו בצורה מקיפה ונכונה, אפשר לקבל שליטה מסוימת על התוכן שמתפרסם על עסקים באינטרנט. בהיבט הזה, ניהול מוניטין נועד לא רק כדי לתגבר ולשפר מותג מסוים, אלא גם כדי להגן עליו (כולל ברמה המשפטית כמובן).

היבטים אחרים של ניהול מוניטין לעסקים

מלבד העובדה שניתן "לנקות" או לדחוק משובים שליליים ותוכן שלילי ע"י ניהול מוניטין לעסק, הפעולה של ניהול המוניטין מאפשרת לעסק שלכם לצמוח. אם מבצעים את התהליך בצורה נכונה, ניהול מוניטין הוא כלי שבעצם יכול לעזור לעסקים לבנות אמון, שקיפות ואמינות מול לקוחות קיימים ולקוחות ופוטנציאליים.

תוכלו להגביר את הנראות והנוכחות הדיגיטלית שלכם, להגן על העסק מפני ביקורות שליליות ולשפר את שירות הלקוחות באופן כללי. כל זאת, על ידי ניטור הנוכחות המקוונת שלכם. בפועל, תהליך זה מאפשר לזהות בעיות פוטנציאליות לפני שהן הופכות לבעיות רציניות יותר. בחלק מהמקרים, משובים שליליים יכולים אפילו להוביל לבעיות משפטיות, מה שניתן לנסות למנוע באמצעות ניהול המוניטין הנכון.

טיפים לשיפור מוניטין אונליין של כל עסק

קודם כל, החשוב מכל הוא נושא המעקב והניטור של מידע רלוונטי ברשת. באופן כללי, תמיד תשתדלו לעקוב אחרמלבד העובדה שניתן "לנקות" או לדחוק משובים שליליים ותוכן שלילי ע"י ניהול מוניטין לעסק, הפעולה של ניהול המוניטין מאפשרת לעסק שלכם לצמוח. מה שאנשים אומרים עליכם ועל העסק שלכם. אפשר לעשות זאת בעזרת כלים כמו "גוגל ALERTS", שמאפשרים מעקב והתרעה כאשר שם העסק עולה ברשת בכל הקשר כזה או אחר. למשל, אם בית העסק נקרא "הפיצה של ישראל ישראלי", תכוונו את GOOGLE ALERTS שיודיע לכם בכל פעם שהשם של בית העסק עולה ברשת.

כמו כן, קחו בחשבון את ניטור המדיות החברתיות שכן הן הפלטפורמות העיקריות לשיחות על עסקים ומותגים שונים. בתוך כך, תקפידו תמיד לעקוב אחר כל החשבונות הקשורים לעסק שלכם, ותמיד הקפידו על ענייניות. מה ז"א, ענייניות? לדוגמה, לעולם אל תדונו בכל מיני נושאי ביבי נתניהו, יאיר לפיד ופוליטיקה באופן כללי, בטח שלא על המצב הביטחוני וכדומה. הדף העסקי שלכם במדיות החברתיות נועד לשם עסקים, ולשם עסקים בלבד (או שירות לקוחות).

מי מבצעים ניהול מוניטין לעסקים?

כשמדובר על ניהול המוניטין המקוון של העסק שלכם, הבחירה הנבונה תהיה בחירה בחברת קידום אתרים, מה שנקרא גם חברת SEO, חברת שיווק דיגיטלי וכן הלאה. בתוך כך, הבחירה בחברה הנכונה צריכה לקום וליפול על המומחיות והניסיון של אותה חברת קידום באינטרנט.

במילים אחרות, תבקשו לראות הוכחות! כיצד? בקשו להתרשם מהדברים הבאים:

  • בדקו את תיק העבודות של חברת הקידום.
  •  בדקו את הפרויקטים הקודמים של החברה.
  •   בדקו עד כמה חברת הקידום הצליחה לנקות את המוניטין של עסקים שונים.
  •  בדקו לאיזה דף היא הצליחה לדחוק את התוכן השלילי של עסקים שונים.
  • בדקו באיזו מסגרת זמן היא הצליחה לנהל או לנקות מוניטין של עסקים כאלו ואחרים.
  •  בדקו כמה החברה גובה עבור ניהול מוניטין עסקי (מחיר ניהול מוניטין עשוי לנוע בין כ-1,500 ₪ ל-5,500 ₪ ומעלה לחודש).

צריכים סיוע נוסף מאיתנו?

פנו כעת לצוות AWD לקבלת כל הפרטים הנדרשים לכם כדי לנהל נכון את המוניטין המקוון שלכם, לנקות תוכן שלילי ולקדם תוכן חיובי על העסק.

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!