ניהול מוניטין ומחיקת ביקורות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

ניהול מוניטין ומחיקת ביקורותהתפרסמו עליכם ביקורות שליליות? אל תדאגו, עומדת לפניכם האופציה למחיקת הביקורות. לשם כך יש לבצע ניהול מוניטין על ידי אנשי מקצוע מתאימים שיעזרו לכם ליצור מוניטין חיובי ולמחוק את המוניטין השלילי. על ניהול  מוניטין ומחיקות ביקורות נרחיב במאמר הבא.

 

מה זה ניהול מוניטין ומחיקת ביקורות?

ניהול מוניטין ומחיקת ביקורות הם שיטה ליצירת מוניטין חיובי ולשיווק יעיל וחכם של העסק. על ידי ניהול מוניטין שמתבצע בצורה נכונה ניתן למשוך לקוחות וכך להגדיל את הרווחים של העסק. ניהול מוניטין מתבצע על ידי אנשי מקצוע מתאימים במגוון אמצעים כמו גוגל, רשתות חברתיות, אתרים ועוד. בדרך כלל האמצעי המרכזי בו יתבצע ניהול מוניטין הוא גוגל. ניהול מוניטין מיועד לכל מי שחפץ בכך וכל מי שרוצה לשלוט על המוניטין שלו- אנשי ציבור, פוליטיקאים, עסקים, ואפילו אנשים פרטיים. מחיקת ביקורות היא דרך פעולה לניהול מוניטין ובה ניתן לבטל פרסומים שליליים שעלולים להוביל ליצירת מוניטין שלילי. מחיקת ביקורות יכולה להתפרש בשני אופנים- הסרת הביקורת ממנוע החיפוש או דחיקת הביקורת לשולי מנוע החיפוש. 

מתי נבצע ניהול מוניטין ומחיקת ביקורות?

כל זמן הוא זמן טוב לבצע ניהול מוניטין. עם זאת, מחיקת ביקורות נדרשת לאחר פרסום שלילי. על ידי ניהול מוניטין ומחיקת ביקורות אתם למעשה יכולים למנוע יצירת מוניטין שלילי או לתקן את המוניטין השלילי שנוצר וליצור מוניטין חיובי. מוניטין שלילי הוא לא דבר פשוט והוא יכול להיגרם ממגוון פרסומים שליליים. לדוגמא, פרסום של כתבה שלילית על העסק או על האדם עלול לקבל חשיפה גבוהה של גולשים רבים ולהוביל ליצירת מוניטין שלילי. כך גם לגבי פרסום של תגובה שלילית. כיום בעידן האינטרנט כל אחד יכול להשאיר תגובה שלילית במידה שחווה שירות לא נעים, שרכש מוצר לקוי או שקיבל מחיר גבוה מידי לטעמו. כך ניתן להשאיר תגובות שליליות בפלטפורמות שונות כמו רשת חברתית, אתר מסוים או פורום. יש מקרים בהם תגובה שלילית אחת עלולה להוביל ליצירת מוניטין שלילי. כמו כן, גם הופעה של העסק או של בעל העסק באתר פסקי דין עלולה להוביל ליצירת מוניטין שלילי. אתרים אלה כוללים מאגרים של פסקי דין ובמידה שנתבעתם, אתם עלולים להופיע במאגר. עסק שנתבע ומופיע במאגר עלול לגרום ללקוחות רבים להירתע מהפחד שמדובר בעסק בעייתי. 

חשוב לזכור שפעמים רבות הלקוחות יחפשו מידע שלילי על מנת לבחון את העסק. על ידי ניהול מוניטין ומחיקת ביקורות ניתן להגן מפני מוניטין שלילי וליצור מוניטין חיובי. כמו כן, על ידי ניהול מוניטין ומחיקות ביקורות ניתן לקדם את העסק ולשווק אותו בצורה נכונה וחכמה. 

 

כיצד נבצע ניהול מוניטין ומחיקת ביקורות?

ניהול מוניטין ומחיקת ביקורות יכולים להתפרש בשני אופנים- הסרת הביקורת השלילית או דחיקתה לשולי מנוע החיפוש. יש לכך מספר שיטות אפשריות- 

  • הסרת הביקורת באופן מוחלט

הסרת ביקורת ממנוע החיפוש יכולה להתאפשר במספר דרכים. 

במצב בו התפרסמה עליכם כתבה שלילית או פורסמה תגובה שלילית באתר מסוים אתם יכולים קודם כל לנסות לפנות לבעלי האתר בבקשה להסיר את הפרסום השלילי. לכל בעל אתר יש את הזכות להחליט אם לעשות זאת או לא. במידה שבעל האתר לא נענה לבקשתכם בחיוב ולא הסיר את הפרסום השלילי אתם יכולים לנסות לפנות לגוגל. גוגל לא תמיד תענה לבקשה אך במקרים בהם הפרסום מכיל פרטים מזהים גוגל עלולה להסיר את התוכן ממנוע החיפוש. 

במידה שהפרסום השלילי מופיע באתר פסקי דין ניתן לשלם לאתר בו הוא מופיע על מנת שיסיר את הפרסום. הסכום שתאלצו לשלם תלוי באתר ובפרסום שמופיע בו. 

  • דחיקת הביקורת לשולי מנוע החיפוש

הדרך השנייה לניהול מוניטין ומחיקת ביקורות היא על ידי ביצוע פעולות שונות שידחקו את הפרסום השלילי לשולי מנוע החיפוש. במצב כזה הביקורות עדיין יהיו ברשת אך יהיה קשה יותר להגיע אליהן. לשם כך יש לבצע פעולות כמו פרסום כתבות חיוביות, הקמת אתר לעסק והעלאת תוכן איכותי אליו על מנת להעלות את הדירוג של האתר, להעלות סרטונים ותכנים וויזואליים שונים שיכולים להעלות את הדירוג שלכם, לפרסם תכנים חיוביים באתרים מובילים שיקבלו חשיפה גבוהה, לפרסם ברשתות החברתיות ובבלוגים. למעשה, נצלו כל פלטפורמה אפשרית שיש לכם לצורך פרסומים חיוביים שיעלו על הפרסום השלילי וידחקו אותו לשולי מנוע החיפוש. 

קראו עוד: ניהול מוניטין בגוגל ומחיקת תוצאות חיפוש

 

בעלי עסקים? מנהלים חברה? פוליטיקאים? אנשי מקצוע? אנשי ציבור? ניהול מוניטין מיועד לכולכם, במיוחד אם התפרסמו עליכם ביקורות שליליות. לא פעם ולא פעמיים שומעים על איש ציבור שהתבטא בצורה לא ראויה, עסק שהעניק שירות לא נעים וכדומה. במקרים כאלה, הביקורות יכולות לצבור תאוצה ולהרוס את המוניטין שלכם. לכן, חשוב לבצע ניהול מוניטין ומחיקת ביקורות. 

ניהול מוניטין ומחיקת ביקורות

מה זה ניהול מוניטין ומחיקת ביקורות?

ניהול מוניטין ומחיקת ביקורות הם אחת הדרכים היעילות ביותר לבנות מוניטין חיובי ולשווק את העסק שלכם או את עצמכם בצורה נכונה. מדובר בתהליך שמתבצע על ידי אנשי מקצוע וחברות שמומחות לכך. כיום, ניהול מוניטין מתבצע בעיקר ברשת על ידי גוגל, אתרים שונים, הרשתות החברתיות ועוד. כל מי שרוצה להיות אחראי על המוניטין שלו ולא לתת לכל פרסום שלילי לפגוע בשמו הטוב צריך לבצע ניהול מוניטין. למעשה, מחיקת ביקורות היא פעולה במסגרת ניהול מוניטין בה ניתן להסיר פרסומים שליליים וביקורות שהתפרסמו ברשת ולמנוע מהם לפגוע במוניטין של העסק. ניהול מוניטין ומחיקת ביקורות יכולה להתבצע באחת משתי דרכים- הסרת הביקורת או דחיקת הביקורת לשולי מנוע החיפוש. בהמשך נרחיב על כל אחת מהדרכים הללו. 

 

מתי נבצע ניהול מוניטין ומחיקת ביקורות?

אנשים רבים טועים לחשוב שצריך לבצע ניהול מוניטין רק אם התפרסמו ביקורות שליליות או אם התפרץ משבר תקשורתי. אך חשוב להבין שניהול מוניטין הוא תהליך חשוב גם במידה שאין לעסק ביקורות או פרסומים שליליים. כאשר מבצעים ניהול מוניטין תמיד, ניתן לבנות לעסק מוניטין חזק ויציב שלא יפגע מכל ביקורת או פרסום שלילי. בנוסף, על ידי ניהול מוניטין מוקדם, ניתן למזער את הנזקים שעלולה לגרום ביקורת שלילית ולהתכונן כהלכה למצב בו צריך למחוק ביקורות. 

 

למה זה חשוב?

מוניטין שלילי הוא הדבר הרע ביותר שעלול להיגרם לעסק או לאדם. במידה שנוצר לעסק מוניטין שלילי הלקוחות לא ירצו לבצע איתו עסקאות וכך גם לגבי קולגות. פעמים רבות לפני ביצוע עסקה הלקוחות יחפשו מידע על העסק בגוגל על מנת לוודא אם כדאי לבצע עסקה איתו או לא. במידה שהם יגלו פרסומים שליליים הם עלולים להימנע מביצוע העסקה. מוניטין שלילי עלול להיווצר בעקבות כתבות שליליות או אפילו תגובה שלילית. שימו לב שבעידן של היום, כל לקוח יכול לפרסם את דעתו על העסק ברשתות החברתיות. לכן, לפעמים מספיק לקוח לא מרוצה אחד שיפרסם את החוויה השלילית שחווה מהעסק וייצור לכם מוניטין שלילי. לכן, חשוב לבצע ניהול מוניטין ומחיקת ביקורות על מנת להתמודד כהלכה עם מצבים כאלה ולהתנהל בהם נכון. 

שימו לב שגם הופעה באתרי פסקי דין עלולה ליצור לעסק מוניטין שלילי. מדובר באתרים שיש בהם מאגרים של פסקי דין. כלומר, אם אי פעם תבעתם או נתבעתם יש סיכוי גדול שאתם מופיעים באתרים אלה. פעמים רבות הלקוחות לא בודקים את פרטי פסק הדין והעובדה שהעסק מופיע בו עלול להרתיע אותם מביצוע עסקה איתו. 

 

הסרת הביקורת ממנוע החיפוש

כפי שציינו, ניהול מוניטין ומחיקת ביקורות יכול להתבצע באחת משתי דרכים- הסרת הביקורת או דחיקתה לשולי מנוע החיפוש. אז כיצד ניתן להסיר את הביקורת ממנוע החיפוש? לשם כך יש מספר אפשרויות- 

  • פניה לבעלי האתר- האפשרות הראשונה שעומדת בפניכם במצב בו התפרסמה עליכם ביקורת באתר מסוים, היא לפנות לבעל האתר ולבקש ממנו להסיר את הביקורת. לכל בעל אתר יש את הזכות להחליט האם להסכים לבקשה או לסרב לה. 
  • פניה לגוגל- במידה שבעל האתר סירב לבקשתכם, האופציה הבאה היא לפנות לגוגל ולבקש ממנה להסיר את הביקורת. גוגל לא תמיד נענית לבקשות אלה, אך במצבים בהם הביקורת מכילה פרטים מזהים ייתכן שגוגל תענה לבקשה ותסיר את הביקורת. 
  • פניה לאתרי פסקי דין- כפי שציינו, מוניטין שלילי עלול להיגרם גם על ידי הופעה באתרי פסקי דין. לכן, אפשרות נוספת היא לאתר בו אתם מופיעים ולבקש להסיר את פסק הדין הרלוונטי. בדרך כלל הסרת פסק הדין תהיה כרוכה בתשלום לאתר, כאשר הסכום תלוי בחשיפה שהאתר מקבל ובכוח שלו. 

דחיקת הביקורת לשולי מנוע החיפוש

הדרך השנייה לניהול מוניטין ומחיקת ביקורות היא לדחוק את הביקורת לשולי מנוע החיפוש. בדרך זו למעשה מבצעים מגוון פעולות שונות שידחקו את הביקורת לשולי מנוע החיפוש. כלומר, הביקורת עדיין תהיה קיימת ברשת אך יהיה קשה יותר להגיע אליה וכך החשיפה שהיא תקבל תהיה מינורית. אז כיצד ניתן לדחוק את הביקורת לשולי מנוע החיפוש? לשם כך יש מספר שיטות- 

  • הקמת אתרים- השיטה הראשונה לדחיקת הביקורת היא להקים אתרים. קודם כל, במידה שלעסק אין אתר חשוב להקים לו אתר ולהעלות אליו תוכן איכותי. חשוב לבנות אתר שמספק חוויית משתמש טובה, מתאים לגלישה בטלפון הנייד, מספק גלישה מהירה, נוחה וברורה וכולל תכנים איכותיים ורלוונטיים לעסק. במצב כזה, גוגל תציג את האתר שלכם בתוצאות החיפוש הראשונות ותוכלו לדחוק את הפרסומים השליליים. 
  • העלאת תוכן- השיטה השנייה לדחיקת הביקורות היא להעלות תוכן איכותי ורלוונטי לעסק שלכם. את התוכן תוכלו להעלות לאתר שלכם או לאתרים מובילים שונים ואף לרשתות החברתיות. גוגל מדרגת את תוצאות החיפוש בהתאם לשני פרמטרים, כאשר אחד מהם נוגע לאיכות המודעה. איכות המודעה מחושבת על ידי מילות חיפוש, איכות האתר וכדומה. לכן, כאשר תעלו תכנים איכותיים לאתרים איכותיים, הם יופיעו בראשית תוצאות החיפוש וידחקו את הביקורת לשוליים. 
  • פרסום באתרים מובילים- אחת השיטות החשובות לדחיקת הביקורות לשוליים היא פרסום באתרים מובילים. יש מגוון אתרים חדשותיים או שיווקיים מובילים שמקבלים חשיפה גבוהה ומופיעים בראשית תוצאות החיפוש. פרסום באתרים אלה יכול להקפיץ את הפרסום של העסק שלכם ולדחוק את הפרסומים השליליים.
יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!