ניהול מוניטין למטפלים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

לאחר שמטפלים עמלים בעבודה קשה במשך שנים כדי לבנות את המוניטין שלהם, לומדיםניהול מוניטין למטפלים נועד כדי לבנות אמון מול לקוחות, אך גם כדי להגן על העסק מפני משוב שלילי או ביקורות שליליות. ורוכשים השכלה וצוברים ניסיון בתחומם, לפעמים, תלונה אחת של מטופל או פסק דין אחד יכולים ממש להרוס קריירה שלמה. וכאן נכנס לתמונה ניהול מוניטין למטפלים.

באופן כללי, ניהול מוניטין באינטרנט הוא חלק חשוב בניהול הנוכחות המקוונת שלכם כנותני שירותים טיפוליים. ניהול, כאשר מבוצע בצורה נכונה, עוזר לשפר את הנראות של העסק בתוצאות החיפוש של גוגל. בתוך כך, ניהול מוניטין למטפלים נועד כדי לבנות אמון מול לקוחות, אך גם כדי להגן על העסק מפני משוב שלילי או ביקורות שליליות.

במדריך הבא, אנו נשתדל לספק מענה מקיף ככל הניתן בנושאים הבאים:

  • מה כולל תהליך ניהול מוניטין למטפלים בגוגל?
  • מה לעשות אם מגלים ביקורות שליליות ברשת?
  • דרכים למדוד את הצלחת תהליך ניהול המוניטין
  • כמה עולה ניהול מוניטין למטפלים בגוגל?
  • טיפים לניהול מוניטין נכון

מה כולל תהליך ניהול מוניטין למטפלים בגוגל?

בימינו הדיגיטליים, ידוע שהיד מאוד "קלה על ההדק", ואנשים לא עוצרים לרגע לחשוב לפני שהם משאירים ביקורות שליליות מקוונות. ברגע אחד של אי שביעות רצון מצד מטופל\ת, בין אם זה מבוסס או לא, המוניטין של נותני שירותים יכול להיפגע אנושות. עד כמה? עד כדי ירידה של כ-25% – 45% בהיקף פניות של לידים ובהיקף סגירת העסקאות.

ישנם שלושה היבטים חשובים שעליכם להתמקד בהם:

  1. ניטור מידע ברשת ואיתור ביקורות שליליות.
  2. תגובה למשוב ושיפור הנראות שלכם.
  3. יצירת משובים חדשים בעזרת שיטות שונות (כמו כתבות יח"צ).

כדי לבצע ניטור מידע נכון, ניתן להשתמש בכל מיני תוכנות שמשות חברות קידום אתרים וכן חברות ניהול מוניטין למטפלים. למשל, אפשרי להשתמש בכלי כמו גוגל אלרטס (GOOGLE ALERTS), שיכול לעקוב אחת מילות מפתח שונות. לדוגמה, אפשר להזין בתוכנה ביטויים כמו "רפלקסולוג ישראל שמעוני תביעה משפטית". ברגע שההתראה צצה, צריך לעבור להיבט השני או השלישי – תגובה למשוב או יצירת משוב חדש.

מה לעשות אם מגלים ביקורות שליליות ברשת?

קודם כל, לא נלחצים. תנשמו עמוק, זה בר טיפול בחלק גדול מהמקרים. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שבחלק מהמקרים ניהול מוניטין

כדי לבצע ניטור מידע נכון, ניתן להשתמש בכל מיני תוכנות שמשות חברות קידום אתרים וכן חברות ניהול מוניטין למטפלים.

למטפלים יהיה קשה ומורכב יותר ממקרים אחרים. אם למשל פורסמה עליכם כתבה באתר אינטרנט מאוד חזק (כמו אתר המהווה אוטוריטה בתחום), יהיה קשה לדחוק את אותה כתבה למטה בתוצאות החיפוש של גוגל.

למעשה, זו בעצם הפעולה של ניהול מוניטין בגוגל למטפלים – פרסום משובים וכתבות בכמות ובאיכות מספקות כדי לדחוק תוצאות חיפוש לא רצויות. באופן הפעולה הזה, ניתן לשלוט על הביקורות ולנהל את התוכן המפורסם על המטפלים ברשת. אם כך, כיצד מודדים את הצלחת קמפיין ניהול המוניטין? המשיכו לקרוא.

איך למדוד את הצלחת התהליך?

זה ממש פשוט, אתם רק צריכים לבדוק מדי פעם את דפי תוצאות החיפוש בגוגל כדי לאתר את הביקורות שאתם מעוניינים לנהל. במילים אחרות, תהליך ניהול מוניטין מוצלח אמור להביא לדירוג גבוה יותר, שכן המשמעות היא שיותר אנשים יוכלו למצוא את האתר שלכם מבלי להיחשף לכל מיני משובים שליליים על העסק.

בפועל, ניהול מוניטין למטפלים אמור להתמקד לא רק בניהול משובים שליליים, אלא גם בשיפור הנוכחות המקוונת הכללית של עסק נתון. זאת, ניתן לבצע באמצעות כתבות יח"צ אשר מפורסמות במגוון אתרים מקושרים לתחום הטיפול. אם בחרתם בטכניקה זו של כתבות יח"צ, חשוב מאוד להקפיד על רלוונטיות בין האתר המקשר לאתר המקושר, זכרו זאת.

כמה עולה ניהול מוניטין למטפלים בגוגל?

במקרים בהם מדובר בפרויקט שנחשב יחסית פשוט, מחיר ניהול מוניטין למטפלים נע בין כ-2,000 ₪ ל-2,500 ₪ לחודש. במקרים אלו, בדרך כלל יהיה צריך לעבוד במשך מס' חודשים עד שהאזכור השלילי יידחק לדף השני או השלישי בתוצאות החיפוש. אם תרצו לדחוק את התוצאה לדף הרביעי, החמישי וכן הלאה, יהיה צורך בעבודה נוספת וכן תשלום נוסף.

במקרים מורכבים יותר, מחיר ניהול מוניטין בגוגל למטפלים יכול לנוע בין כ-5,000 ₪ – 6,000 ₪ לחודש. למשל, במקרים בהם מפורסמת עליכם כתבה שלילית באתרים חזקים במיוחד (כמו אתרי תקשורת ישראליים או בינלאומיים, באתרים של פסקי דין וכו'). במקרים אלו, ייתכן שתזדקקו לעבודה של לפחות חצי שנה כדי לדחוק אזכורים שליליים.

טיפים לניהול מוניטין מוצלח

אפשר לתת לא מעט טיפים לניהול מוניטין מוצלח, אבל הכי חשוב יהיה להתמקד בבחירת החברה הנכונה שתלווה את הפרויקט שלכם. את השירות הזה מספקות חברות קידום אתרים, חברות שיווק דיגיטלי למטפלים, חברות בניית אתרים וכן הלאה. יחד עם זאת, יהיה חשוב להסתייע בחברה בעלת מוניטין חזק בתחום.

בשלב הראשון, בקשו להתרשם מתיק העבודות של החברה. תבדקו לאילו אנשי מקצוע החברה סייעה בעבר, ובדקו גם כמה זמן לקח לחברת הקידום לנקות את האזכורים עבור אותם אנשי מקצוע. כמו כן, מומלץ מאוד לבדוק אם החברה מתחייבת או אינה מתחייבת על תוצאות התהליך.

 

ניהול מוניטין למטפלים

מטפלים, ממגוון תחומים שונים, הם אנשי מקצוע שמעניקים שירות רגיש המיוחד. כיום, ברוב המקרים לפני שמטופל יפנה למטפל מסוים, הוא יחפש עליו מידע בגוגל ויבדוק מה המוניטין שלו. על מנת להיות בטוחים שהמוניטין שלכם יהיה חיובי, חזק ויציב חשוב לבצע ניהול מוניטין. על ניהול מוניטין למטפלים נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו ניהול מוניטין למטפלים?

ניהול מוניטין למטפלים, לעסקים ולאנשים בכלל הוא  תהליך בו ניתן ליחצן את העסק ולקדם אותו על ידי עיצוב המידע המופיע עליו ברשת. על ידי ניהול מוניטין למטפלים ניתן לעצב את המידע המופיע על המטפל ברשת, לפקח על ביקורות שליליות במידה שמתפרסמות ולבנות למטפל מוניטין חיובי, חזק ויציב. על ידי כך ניתן לבנות למטפל מוניטין חזק שיעזור לו להרחיב את מעגל המטופלים שלו. במקרים בהם המידע שיתקבל על המטפל יהיה שלילי ויכלול ביקורות לא טובות של מטופלים קודמים, מטופלים חדשים יעדיפו לחפש מטפל אחר מאשר ללכת אליו.

 

מה החשיבות של ניהול מוניטין למטפלים?

כיום לכל אחד יש מוניטין. בין אם אתם בעלי עסק, אנשי ציבור, פוליטיקאים, שחקנים, אנשי מקצוע, רופאים, מטפלים ואפילו אנשים פרטיים יש לכם מוניטין ברשת. על מנת להיות אחראים על המוניטין שלכם ולהיות בטוחים שהוא חיובי יש לבצע ניהול מוניטין. על ידי ניהול מוניטין למטפלים ניתן לעצב את המידע המופיע עליכם באינטרנט. מטפלים באופן ספציפי חשופים לביקורת כל הזמן. הסיבה לכך היא שהם מתנהלים מול אנשים בתהליכים רגשיים ולא פשוטים כלל. יכול להיות מצב בו המטפל התנהל כהלכה אך לא היה לו חיבור וכימיה עם המטופל. במצב כזה המטופל יכול לבחור לפרסם שהטיפול לא היה טוב בעיניו ולפגוע בשם הטוב של המטפל. ביקורות שליליות יכולות להתפרסם במגוון פלטפורמות כמו רשתות חברתיות, בלוגים, פורומים, אתרים ועוד. לכן, על מנת לנהל את המוניטין שלכם באינטרנט, לפקח על ביקורות שליליות ולמנוע מהן לטלטל את המוניטין שלכם ולפגוע בכם חשוב לבצע ניהול מוניטין. 

 

מתי צריך?

אחת השאלות הנפוצות בנוגע לניהול מוניטין למטפלים ובכלל היא מתי צריך לבצע זאת. למעשה, אנשים רבים חושבים שיש לבצע ניהול מוניטין רק במידה שהתפרסמו עליכם ביקורות שליליות או פרסומים שליליים שונים. אך מדובר במחשבה מוטעית. למעשה, חשוב לבצע ניהול מוניטין למטפלים כל הזמן ולא לחכות למשבר תקשורתי או לכך ששמו של המטפל והמוניטין שלו יפגעו. כאשר מבצעים ניהול מוניטין יכולים קודם כל לבנות למטפל מוניטין חיובי, חזק ויציב. בעקבות כך המוניטין של המטפל לא יפגע מכל פרסום שלילי. בנוסף, על ידי ניהול מוניטין מקדים אתם יכולים להתכונן לפרסומים השליליים ולהתמודד איתם טוב יותר במידה שיפרצו. זכרו- קל יותר למנוע מאשר לתקן, במיוחד מוניטין. לכן, אם אתם רוצים שהתהליך יהיה אפקטיבי ככל הניתן בצעו ניהול מוניטין לפני שהתפרסמו עליכם תגובות שליליות. 

 

מה השיטות?

ניהול מוניטין למטפלים מתבצע במגוון שיטות שונות דרכן ניתן לעצב את המידע המתקבל על המטפל באינטרנט. ריכזנו לכם את השיטות המרכזיות- 

  • איסוף מידע

על מנת לבצע ניהול מוניטין למטפלים בצורה נכונה חשוב קודם כל לאסוף מידע ולהעריך מה המוניטין הנוכחי של המטפל. כאשר תבדקו מה המידע המתקבל על המטפל והאם מדובר במידע שלילי או חיובי תוכלו לקבל תמונת מצב רלוונטית ולפעול בהתאם. בחנו מה המטופלים מספרים עליכם, מה הפרסומים המופיעים עליכם, האם רוב המידע חיובי או שלילי וכדומה. במידה שהמוניטין שלכם שלילי חשוב לפנות לחברת ניהול מוניטין במהירות. 

  • הקימו אתר

על מנת להילחם בפרסומים שליליים ולבנות למטפל מוניטין חיובי חשוב מאוד להקים אתר למטפל ולקליניקה שלו. כאשר מקימים אתר למטפל ניתן קודם כל לכלול בו את כל המידע הרלוונטי בנוגע למטפל- ההכשרה שלו, תחומי הטיפול בהם מתמחה, אופן הטיפול וכדומה. בנוסף, לאתר ניתן  להעלות תכנים כמו המלצות וחוות דעת של מטופלים קודמים שהיו מרוצים מהמטפל ומהטיפול שקיבלו. בהקמת אתר חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים- וודאו שהאתר מספק חוויית משתמש טובה, שהגלישה בו נוחה, ברורה, מהירה ומותאמת לטלפונים ניידים.

  • תוכן 

לאחר שאתם מקימים אתר חשוב מאוד להעלות אליו תוכן איכותי ורלוונטי. כפי שציינו תוכלו לכלול פרטים על המטפל כמו הכשרה, תחום טיפול, או להוסיף המלצות של מטופלים קודמים ועוד. חשוב מאוד שהתוכן שאתם מעלים לאתר יהיה איכותי על מנת שהאתר יקבל דירוג גבוה יותר ויקבל חשיפה מגולשים רבים. בתכנים שאתם מעלים פרטי על המרפאה, שעות פעילות, אופן הטיפול, הסבירו על שיטות הטיפול, מקרים שונים שאתם מטפלים בהם וכדומה. מומלץ לפרסם תכנים גם באתרים מובילים ברשת ולקשר אותם לאתר שלכם על מנת להגדיל את החשיפה. 

  • גוגל מיי ביזנס

גוגל מיי ביזנס היא מערכת שמאפשרת לכם להגדיל את החשיפה שאתם מקבלים ולפנות למטופלים פוטנציאליים. במערכת תוכלו להוסיף תמונות, סרטונים ותכנים רלוונטיים הקשורים למרפאה. בנוסף המטופלים יוכלו לדרג אתכם, להשאיר ביקורת, להתייחס למקצועיות שלכם וליחס שלכם. 

צריכים סיוע נוסף?

צרו קשר כעת עם צוות awd לקבלת מידע נוסף, התחילו לשפר את התדמית המקוונת שלכם כבר השבוע.

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!