ניהול מוניטין שלילי – איך מתמודדים עם פרסומים שליליים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

פרויקטים אחרים של ניהול מוניטין שלילי יצריכו חודשים של עבודה מאומצת ומורכבתפרסומים שליליים עלולים ליצור לאדם או לעסק מוניטין שלילי. במידה שיש לעסק או לאדם מוניטין שלילי הוא עלול להשפיע עליו בתחומים שונים בחיים ולפגוע בו באופן משמעותי. על מנת להימנע מכך ולהצליח לפקח על ביקורות שליליות ולמנוע מהן לפגוע בנו חשוב לבצע ניהול מוניטין שלילי. 

 

מהו ניהול מוניטין?

לפני שנסביר על ניהול מוניטין שלילי חשוב להבין מהו בכלל ניהול מוניטין. ניהול מוניטין הוא שיטה בה מיחצנים עסק ובונים לו מוניטין חיובי, חזק ויציב. למעשה על ידי ניהול מוניטין ניתן לעצב את המידע המתקבל על אדם או עסק ברשת, לפקח על ביקורות שליליות ולמנוע יצירה של מוניטין שלילי. ניהול מוניטין מתאים לכולם- עסקים, בעלי מקצוע, פוליטיקאים, אומנים, אנשי ציבור ואנשים פרטיים שרוצים לשלוט על המוניטין שלהם ולנהל אותו בצורה חכמה. ניהול מוניטין מתבצע על ידי אנשי מקצוע מומחים בתחום במגוון אמצעים בהם גוגל, אתרים מובילים והרשתות החברתיות. 

מתי יש לבצע ניהול מוניטין שלילי?

ניהול מוניטין הוא שיטה שצריכה להתבצע גם לפני שנוצר מוניטין שלילי. כאשר מבצעים ניהול מוניטין מוקדם יכולים לבנות מוניטין חזק ויציב, למנוע יצירה של מוניטין שלילי, למזער נזקים במידה שמתפרסמים פרסומים שליליים ולהתמודד טוב יותר במצב של משבר תקשורתי. עם זאת, לא כולם מודעים לחשיבות של ביצוע ניהול מוניטין מוקדם ולכן צריכים לבצע ניהול מוניטין שלילי. מוניטין שלילי הוא דבר קשר לתיקון שיכול לקחת זמן רב ולהצריך מכם סבלנות רבה. חשוב לזכור שקל יותר למנוע מלתקן. 

 

כיצד נוצר מוניטין שלילי?

ניהול מוניטין שלילי הוא תהליך בו מתקנים את המוניטין השלילי שנוצר לעסק. יש מגוון דרכים בהן נוצר מוניטין שלילי לעסק- 

  • פרסום כתבות שליליות- ברשת יש מגוון רחב של אתרים חדשותיים ושיווקיים מובילים. באתרים אלה יכולות להתפרסם כתבות שליליות על העסק. כתבות אלה עלולות לקבל חשיפה גבוהה מגולשים רבים וליצור לעסק מוניטין שלילי. 
  • פרסום תגובות שליליות- כיום יש מגוון פלטפורמות בהן ניתן להשאיר תגובות שליליות, לדוגמא- אתרים שונים, בלוגים, פורומים וכמובן הרשתות החברתיות. תגובות שליליות בדרך כלל מתפרסמות על ידי לקוחות לא מרוצים ועלולות לקבל חשיפה גבוהה מאוד. לעתים יכולה להספיק תגובה שלילית אחת ליצירת מוניטין שלילי לעסק. 
  • פרסום באתרי פסקי דין- אתרי פסקי דין הם אתרים בהם מופיעים מאגרים של פסקי דין רבים. במידה שהעסק אי פעם נתבע או תבע, יש סיכוי גדול מאוד שהוא מופיע באתרים אלה. הבעיה באתרים הללו, היא שברוב המקרים הלקוחות לא מתעניינים בפרטי פסק הדין ועצם העובדה שהעסק מופיע בהם מרתיעה אותם מביצוע עסקה איתו. 

 

כיצד נבצע ניהול מוניטין שלילי?

במידה שנוצר לעסק שלכם מוניטין שלילי, עומדות לפניכם מספר אפשרויות- 

  • פנייה לבעלי האתר

האפשרות הראשונה והמהירה ביותר היא לנסות להסיר את הפרסום השלילי על ידי פניה לבעלי האתר. כל בעל אתר יכול לבחור האם להסכים לבקשה שלכם או לא. ישנם מקרים בהם בעלי האתר יסכימו להסיר את הפרסומים השליליים מאחר שהם כוללים הוצאת דיבה או שיימינג וחושפים את בעל האתר לתביעות. בכל מצב תמיד כדאי לנסות. 

  • פנייה לגוגל

האפשרות השנייה היא לפנות לגוגל. במידה שבעל האתר לא נענה לבקשתכם בחיוב תוכלו לנסות לבקש מגוגל להסיר את התוכן הפוגעני. בדרך כלל התשובה של גוגל לא תהיה מהירה אך מומלץ לנסות. ישנם מקרים בהם גוגל תפעל למען הסרת התוכן הפוגעני שמופיע עליכם. 

  • תשלום לאתרי פסקי דין

כפי שציינו, אתרי פסקי דין כוללים מאגרים רבים של פסקי דין. פעמים רבות על מנת להסיר את פסק הדין שאתם מופיעים בו אתרים אלה ידרשו תשלום מסוים. ברוב המקרים ההמלצה היא לשלם במקום להתמודד עם ההשלכות של הפרסום השלילי, אך לעתים מדובר בסכומים גבוהים במיוחד. 

  • דחיקת הפרסום השלילי לשולי מנוע החיפוש

במידה שבעלי האתר לא נענו לבקשתכם, גוגל לא ענתה, המחיר שדרש אתר פסק הדין גבוה מידי או כל סיבה אחרת, עומדת לפניכם אופציה נוספת והיא לדחוק את הפרסומים השליליים לשולי מנוע החיפוש. לשם כך יש לבצע מגוון פעולות כמו הקמת אתרים, פרסום תכנים חיוביים, שיתופי פעולה עם אתרים מובילים ופרסום בהם ועוד. על מנת לדחוק את הפרסומים השליליים יש לגבור עליהם עם פרסומים חיוביים. כך ניתן להגביר את החשיפה החיובית שהעסק מקבל ולתקן את המוניטין השלילי שנוצר לו. 

 

פנו לאנשי מקצוע

במידה שגיליתם פרסום שלילי עליכם או על העסק, חשוב מאוד קודם כל לפנות לאנשי המקצוע. אל תפעלו מהרגש ואל תנסו להגיב מאחר שאתם עלולים לגרום ליותר נזק מאשר תועלת. לכן, לפני שאתם מגיבים חשוב לפנות לאנשי מקצוע ולקבל הכוונה מקצועית בנוגע לדרך הפעולה המתאימה ביותר. אנשי המקצוע יודעים כיצד לבצע ניהול מוניטין שלילי, כיצד לגבור עליו עם פרסומים שליליים ולבנות לעסק שלכם מוניטין חיובי. כמו כן, אנשי המקצוע יודעים להעריך את חומרת הפרסום השלילי ואת ההשפעה שלו על העסק. ישנם מקרים בהם התגובה השלילית לא מצריכה הרבה יחס וישנם מקרים בהם התגובה עלולה להיות הרסנית. לכן, חשוב לדעת כיצד לפעול בכל מצב. 

מוניטין שלילי באינטרנט יכול לגרום לעסקים לקרוס, לא פחות מזה. אבל לפני שאתם מתייאשים מפרסומים שליליים שהתפרסמו עליכם ברשת, קחו נשימה עמוקה. אפשר לטפל במקרים אלו בעזרת כמה פעולות שנחשבות אמנם פשוטות, אם כי הן עשויות להצריך תקופה מסוימת של עבודה.

אם בחלק מהפרויקטים ניתן לנקות מוניטין שלילי באינטרנט תוך ימים או שבועות ספורים, פרויקטים אחרים של ניהול מוניטין שלילי יצריכו חודשים של עבודה מאומצת ומורכבת. לפני שניגשים לתהליך, חשוב להבין משהו מהותי ובסיסי: לא קיים כזה דבר "מחיקת מוניטין שלילי מהאינטרנט". אבל, כן אפשר להגיע למצב בו התוכן השלילי שפורסם עליכם יידחק לדפים התחתונים של תוצאות החיפוש בגוגל.

ניהול מוניטין שלילי לפי שלבים

באופן כללי, אפשר להוביל לניקוי מוניטין בעזרת כמה טכניקות, כאשר חלק מהן כוללות את השיטות הבאות:

  1. בשלב הראשון, צריך לזהות את מקור הבעיה, כלומר את התוכן השלילי שפורסם על ידי גורם כזה או אחר.
  2. בשלב השני, לאחר שזיהיתם את התוכן השלילי שנמצא אי שם ברשת, אפשר לנסות לפנות לאותו גורם מקוון ולבקש את מחיקת הפרסום.
  3. בשלב השלישי, במקרה שקיבלתם תשובת סירוב על הבקשה להסיר את הפרסום השלילי, אתם יכולים לנסות לפנות לעורך דין ולבדוק את האפשרות של תביעה בגין הוצאת דיבה.
  4. אם הפרסום עדיין נוכח ברשת, למרות בקשותיכם להסירו, הגיע הזמן לפנות לחברת קידום אתרים עבור ניהול מוניטין שלילי.

אם החלטתם לפנות לחברת קידום אתרים עבור ניהול המוניטין השלילי שלכם, שימו לב, שלא כל חברת קידום בהכרח מתמחה בסוג השירות הזה.

איך להתמודד עם משובים שליליים ברשת?

קודם כל, אל תתרגשו אם קיבלתם משוב שלילי באינטרנט, זה קורה כל הזמן ובכל רגע נתון. גם על נותני השירותים הטובים ביותר, תמיד תהיה ביקורת פחות טובה פה ושם. שנית, אחת הדרכים הכי יעילות להתמודד עם מוניטין שלילי באינטרנט היא, ע"י תגובה מכובדת ועניינית על גבי דפי האינטרנט.

אל תנסו להתנצח עם לקוחות שאינם שבעי רצון, להיפך, נסו להבין כיצד אתם עונים על המצוקה של הלקוח. זכרו היטב את הטיפ הבא: אנשים נוטים יותר לסלוח למישהו שמוכן לשאת בטעויות שלו ולעשות מאמץ לטפל בהן. במילים אחרות, תכירו בבעיה ותודו למבקר שהעלה אותה ועל כך שנתן לכם הזדמנות להשתפר.

למה חובה לנהל מוניטין שלילי?

מוניטין שלילי יכול להשליך באופן חמור על כל עסק באשר הוא, וזו הסיבה העיקרית לכך שחשוב לנהל מוניטין בצורה מקצועית, במיוחד מוניטין שלילי. מוניטין מהסוג הזה שמפורסם ברשת, יכול לא רק לגרום לעסק לפספס הזדמנויות עבודה והשכלה, אלא יכול גם להקשות ביצירת קשרים עסקיים או שיתופי פעולה.

בסופו של דבר, אתם יכולים לנקוט בצעדים כדי לתקן ולהגן על המוניטין שלכם, אבל תמיד עדיף לעבוד על טיפוח מוניטין חיובי מלכתחילה. וכדי לעשות זאת, חשוב להסתייע בחברות קידום האתרים הנכונות לתהליך. הקפידו לבחור סיוע מאת חברות קידום שמכירות את תחום העיסוק שלכם, ועדיף כאלו שיש להן לקוחות מקודמים בתעשייה שלכם.

למצוא את חברת קידום האתרים הנכונה לפרויקט

כאשר מדובר על לנהל מוניטין שלילי באינטרנט, בחירת חברת קידום אתרים יכולה להיות מעט מאתגרת. בתוך כך, חשוב לעשות אתניהול מוניטין שלילי בגוגל הבדיקות הנכונות ולמצוא חברה שיש לה ניסיון ומומחיות בתחום זה של ניהול מוניטין. בתור התחלה, חפשו חברות עם עבר של הצלחות בניהול מוניטין באינטרנט.

החברה צריכה להיות מסוגלת לספק לכם עדויות למקצועיותה באמצעות תיקי עבודות וכן לספק לכם רשימת לקוחות ממליצים. שימו לב, עדיף לבקש רשימה של לקוחות שמוכנים לשוחח אתכם בטלפון. ככה תוכלו לוודא שהם אותנטיים ולא נשכרו על ידי חברת הקידום. כמו כן, חשוב יהיה גם לשאול את חברת הקידום על התהליך שלה ובאילו אסטרטגיות היא עתידה להשתמש בפרויקט שלכם כדי לתקן נוכחות מקוונת שלילית. ולבסוף, ודאו שאתם מבין את מבנה התמחור של חברת הקידום כדי שלא יצוצו לכם כל מיני עמלות נסתרות.

כמה דגשים על מחיר ניהול מוניטין שלילי

אין ספק, שניהול מוניטין שלילי באינטרנט יכול להיות יקר, אך העלות משתנה בהתאם לצרכים הספציפיים של אדם, עסק או ארגון. בדרך כלל, התמחור נקבע על ידי גורמים כמו:

  • צפי הזמן לסיום הפרויקט – חשוב לקבוע כמה זמן ייקח להסרת תוכן שלילי וכמה קשה יהיה לעשות זאת. זה לעולם לא יהיה מדויק, אבל חשוב יהיה לקבל לפחות צפי מחברת קידום האתרים שמסייעת לכם בתהליך.
  • עלות השירות – חברות מסוימות גובות תשלום חודשי עבור שירותי ניהול מוניטין, אחרות גובות מחיר פיקס לפי שירות. בממוצע, מחיר חודשי לניהול מוניטין יכול לנוע בין כ-1,500 ₪ ל-3,500 ₪ ומעלה. בפרויקטים מורכבים, המחיר יכול להגיע גם לכ-6,000 ₪ לחודש.
  • מי מספק לכם את השירות – ברוב המקרים, עבודה עם צוות מנוסה של אנשי קידום אתרים היא הדרך הטובה ביותר. מאידך, יש גם פרילנסרים שעוסקים בתחום. זה נתון לבחירתכם, רק תוודאו שיש להם את הניסיון הנדרש לתהליך.

צריכים מאיתנו סיוע נוסף?

צוות AWD ישמח לספק לכם ייעוץ, סיוע וליווי צמוד בתהליך ניהול המוניטין שלכם, צרו עמנו קשר היום.

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!