ניהול מוניטין ומיתוג – בזמן שיגרה ובזמן משבר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

בעולם טכנו-דיגיטלי שמקיף אותנו כיום, ניהול מוניטין ומיתוג הם כנראה החלקים הכי חשובים לא רק בתהליך של בניית והקמת עסק, אלאניהול מוניטין ומיתוג הם כנראה החלקים הכי חשובים לא רק בתהליך של בניית והקמת עסק, אלא ניהול מוניטין לבעלי עסקים לאורך כל חיי העסק לאורך כל חיי עסק נתון. במילים אחרות, מיתוג עסקים וניהול מוניטין הם תהליכים שלעולם לא באמת מסתיימים. עם זאת, עם הזמן, ניתן למנן ולהפחית את ההשקעה הכספית במיתוג העסק.

רגע לפני שאתם מתייאשים כי פורסם עליכם תוכן שלילי באינטרנט, חשוב להבין שזה שמישהו או מישהי החליטו "ללכלך" עליכם ברשת, לא אומר בהכרח שהקריירה שלכם תמה. במקרים כאלו אפשר להסתייע בשירות הנקרא ניהול מוניטין ברשת וכן מיתוג עסקי, מה שיכול לחולל פלאים תוך תקופה יחסית קצרה (בד"כ כמה חודשים עד חצי שנה).  מה כולל מיתוג וניהול מוניטין, כמה יעלה ולמה צריך לצפות בתהליך? המשיכו לקרוא במדריך הבא.

מה זה בעצם מיתוג וניהול מוניטין לעסקים?

ניהול מוניטין הוא אמנם דרך פנטסטית לשפר את הנוכחות המקוונת של עסק נתון, אבל התפקיד של פעולה זו הוא גם להגן על עסקים מפני תכנים שליליים שמתפרסמים עליהם ברשת. בתוך כך, תהליך זה כרוך בניטור מידע באינטרנט לגבי כל אזכור של העסק. במקביל לכך, יהיה צורך בתגובה מהירה לכל תוכן שלילי שיכול לצוץ.

תהליכים אלו בדרך כלל כוללים גם יצירת תוכן חיובי על המותג, כגון פוסטים בבלוג, "הודעות לעיתונות" הישראלית (או העולמית), פרסום כתבות יח"צ במגוון ענק של אתרים שונים ועוד. עם אסטרטגיה נכונה, אפשר לשמור על המוניטין המקוון של המותג ולוודא שלציבור וקהלי היעד יש השקפה חיובית על אותו מותג.

אילו אסטרטגיות ניהול מוניטין צריך להכיר?

באופן כללי, אסטרטגיות מיתוג וניהול מוניטין יכולות לכלול את חלק מהפעולות הבאות:

  1. הקפידו ניטור הנוכחות המקוונת של העסק (כולל רשתות חברתיות).
  2. השתדלו תמיד לספק תגובות למשובים שליליים במהירות ובאופן מקיף, שכולל מתן מידע מקצועי ומתן מענה למצוקת הלקוח.
  3. נסו להקפיד על מעורבות מקוונת חיובית עם לקוחות בפלטפורמות המדיה החברתית (כמו למשל מתן מענה מדויק בפוסטים).
  4. בקשו מלקוחות שבעי רצון להשאיר פידבק חיובי עליכם ב-"גוגל ביזנס", במדיות החברתיות וכן הלאה.
  5. בדקו כיצד, איך וכמה יעלה לפרסם עליכם כתבות יח"צ באתרי אינטרנט שונים (כולל אתרים ברי סמכא וכן אוטוריטות בתחום שלכם).
  6. בדקו האם ועד כמה כדאי להקים נכס דיגיטלי חדש שיעזור לדחוק תוצאות שליליות בדפי התוצאות של גוגל.
  7. נסו לבדוק האם ניתן לפנות לאתרים בהם פורסם על העסק שלכם תוכן שלילי, ולבקש מהאתרים האלו את הסרת הפרסום עליכם.
  8. אם אתם מסורבים על ידי האתרים מסעיף 7, בדקו האם ניתן לנקוט בפעולות משפטיות בסיועו של עורך דין (כמו במקרים של הוצאת דיבה).

האם אפשר או כדאי לנהל מוניטין לבד?

כדי להתחיל עם מיתוג או ניהול מוניטין בעצמכם, חשוב לדעת במה להתמקד כבר בשלבים הראשונים לתהליך. למשל, התחילו בביסוס או בחיזוק נוכחות בפלטפורמות מדיה חברתית הרלוונטיות לעסק שלכם. בתוך כך, צעד חכם ראשון יהיה לפתוח דף עסקי לעסק בפייסבוק, אינסטגרם וכו'.

כמו כן, חיוני לבנות קשרים ושיתופי פעולה עם אתרים ועסקים שיש להם פוטנציאל לתמוך במותג שלכם. נסביר את הפעולה הזאת בעזרת דוגמה:

  • דוגמה לניהול מוניטין לבד: נניח שיש לכם חברה אשר עוסקת בתחום עיצוב הפנים. אתם יכולים לפנות למגוון גורמים שונים כדי לייצר שיתופי פעולה באמצעות כתבות יח"צ, מה שנקרא גם החלפות לינקים. תוכלו לפנות לאתרי אינטרנט של נגריות, סדנאות פרזול, אדריכלים, קבלני בניין וכן הלאה, כל זאת כדי לייצר שת"פ. אתם תוכלו לפרסם תכנים וכתבות על אותם עסקים, ומצידם הם יוכלו לפרסם כתבות ופרסומים עליכם.
  • עוד דוגמה לניהול מוניטין ומיתוג עצמאיים: לעולם אל תזלזלו בכוח של הצרכנים! תקפידו ליצור קשר עם לקוחות, לקבל מהם פידבקים ולענות במדויק על הצרכים שלהם. במקביל, אל תחששו לבקש מהלקוחות להשאיר ביקורות חיוביות על העסק (בגוגל ביזנס, במדיות החברתיות וכו').

 

כמה עולה מיתוג וניהול מוניטין?

אם אתם שואלים כמה עולה מיתוג וניהול מוניטין, צר לנו לאכזב, אבל אין תשובה חד-משמעית לשאלה הזאת. זאת, מכיוון שהעלות עשויה להשתנות מאוד בהתאם לסוג השירותים שאתם מחפשים והיקף הפרויקט שהעסק שלכם מצריך כדי להתברג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל.

באופן כללי, שירותים אלו יכולים לנוע בין כמה מאות שקלים לבין אלפי או אפילו עשרות אלפי שקלים לחודש או לפרויקט שלם. ברובדוגמה לניהול מוניטין ומיתוג עצמאיים: לעולם אל תזלזלו בכוח של הצרכנים! המקרים העלות של שירותי מיתוג וניהול מוניטין נקבעת על פי מורכבות הפרויקט, גודל העסק וכל שירותים נוספים שצריך לכלול (כגון ניהול מדיה חברתית או יצירת תוכן עקב פרסומים שליליים ברשת).

ההמלצה הכי טובה היא, לחתום על חוזה התקשרות עם החברה שתמתג ותנהל את המוניטין שלכם. בחוזה תכללו את כל הסעיפים החשובים לכם, כולל את ההתחייבויות של החברה. אם אתם צריכים מידע נוסף, אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עוד היום.

צוות AWD ישמח לסייע לכם בכל סוגייה שתצוץ בנושא של מיתוג, ניהול מוניטין, קידום אתרים וכו'.

מיתוג הוא אחד הדברים החשובים ביותר לעסק והוא מאפשר לכם לבנות לו מוניטין חזק. מיתוג הוא למעשה תהליך בו משווקים את העסק כמותג וניהול מוניטין הוא תהליך בו בונים לעסק מוניטין חיובי, חזק ויציב. מדובר בשני תהליכים חשובים שיכולים להשפיע משמעותית על הצלחת העסק. על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו ניהול מוניטין ומיתוג?

ניהול מוניטין ומיתוג הם שני תהליכים שונים אך דומים שפועלים למען אותה מטרה- קידום העסק, משיכת לקוחות והגדלת הרווחים. נסביר על שניהם. 

ניהול מוניטין הוא תהליך בו מעצבים את המידע המתקבל על העסק ברשת. על ידי ניהול מוניטין ניתן לפקח על ביקורות שליליות, לבנות לעסק מוניטין טוב, חזק ויציב ולמנוע יצירת מוניטין שלילי. 

מיתוג לעסקים הוא תהליך בו משווקים את העסק כמותג. מיתוג הוא למעשה התהליך בו יוצרים לעסק תדמית חזקה כמותג. כלומר, ניהול מוניטין ומיתוג הם שני תהליכים שקשורים אחד בשני ומיועדים לקידום העסק. 

 

מדוע חשוב לבצע ניהול מוניטין ומיתוג?

ניהול מוניטין ומיתוג הם תהליכים שמאפשרים לקדם את העסק, לבנות לו מוניטין חזק ולמשוך אליו לקוחות. לכל עסק יש מוניטין, בין אם ירצה ובין אם לא. במיוחד בעולם של היום שהוא עולם דיגיטלי בו כל אחד יכול להביע את דעתו ברשתות החברתיות או בבלוגים או פורומים. לעתים מספיק לקוח לא מרוצה אחד שיכתוב פוסט שלילי בפייסבוק בנוגע לשירות לא טוב שקיבל בשביל ליצור לעסק מוניטין שלילי. על ידי ניהול מוניטין ומיתוג ניתן למנוע יצירה של מוניטין שלילי לעסק. בנוסף, ניתן לבנות לעסק מוניטין חיובי וחזק. למעשה, לאינטרנט יש גם יתרונות רבים מאחר שהוא מאפשר לכל עסק למתג את עצמו ולקדם את עצמו בלי תקציבים גדולים או קשרים לחברות פרסום. כך כל עסק יוכל ליצור לעצמו חשיפה טובה, לבקר על פרסומים שליליים ולהשאיר רושם טוב על הלקוחות הפוטנציאליים שלו. 

 

ניהול מוניטין ומיתוג על ידי הקמת אתר

על מנת לנהל את המוניטין של העסק ולמתג אותו ביעילות חשוב קודם כל להקים אתר לעסק. יש להקים אתר איכותי שימתג נכון את העסק וימשוך לקוחות. קודם כל, על מנת לבנות אתר איכותי שידורג גבוה במנוע החיפוש ויקבל חשיפה גבוהה יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים שונים. חשוב לבנות אתר שמספק חוויית גלישה טובה- אתר נוח, שמתאים לגלישה גם בטלפונים ניידים ולא רק המחשב, שהגלישה בו מהירה, נוחה וברורה. כמו כן, חשוב ליצור עם הלקוח חיבור רגשי. תוכלו לעשות זאת על ידי סיפור אישי עליכם או על המותג שלכם. 

בנוסף, חשוב לעצב את האתר בצורה מרשימה שתמשוך את עיני הלקוחות ותסקרן אותם. לאתר מומלץ להעלות תכנים איכותיים ורלוונטיים בנוגע לעסק ולתחום העיסוק שלו. כמו כן תוכלו להעלות סרטוני תדמית שישווקו באינטרנט. שימו לב שסרטון התדמית מתאים לקהל היעד של העסק ופונה אליו. על מנת למתג את העסק חשוב להכניס את שם המותג בתכנים שאתם מעלים לאתר. 

ניהול מוניטין ומיתוג על ידי תוכן

תוכן הוא אחת הדרכים היעילות ביותר לקידום עסקים באינטרנט. התוכן הוא למעשה כמו תיק העבודות של העסק שלכם. אתם יכולים לפרסם תכנים על השירות שלכם, על המוצרים שלכם, על הרקע של העסק, חוות דעת של לקוחות מרוצים ועוד. על ידי העלאת תוכן איכותי אתם יכולים להעלות את הדירוג של האתר שלכם במנוע החיפוש. על ידי כך אתם יכולים לדחוק פרסומים שליליים, במידה שקיימים, לשולי מנוע החיפוש. ככל שתפרסמו תוכן מעניין יותר כך הגולשים יתעניינו בו יותר וירצו להכיר אתכם ואת העסק שלכם. 

על מנת להעלות תכנים איכותיים שיעזרו לכם לבנות לעסק מוניטין חיובי ולמתג אותו יש לקחת בחשבון מספר כללי מפתח- 

  • מי אתם- חשוב שהתוכן שאתם יוצרים יתאים לעסק שלכם, לאופי שלכם ולמה שאתם מציעים. חשוב שהתכנים ישקפו שיש לעסק את הידע הנדרש והמקצועיות. 
  • משמעות- אל תעלו רק תכנים עם מסרים שיווקיים אלא נסו לכלול בהם גם מסרים עם משמעות שישאירו את הגולשים עם ערך מוסף. 
  • כל המוסיף גורע- חשוב לזכור שעדיף לייצר פחות תכנים אך שהם יהיו איכותיים מאשר לייצר המון תכנים לא איכותיים וסתמיים. כאשר אתם מפרסמים הרבה תכנים לא איכותיים וסתמיים אתם עלולים ליצור יותר נזק מתועלת ולכן חשוב לדעת ליצור תוכן איכותי ורלוונטי. 

 

ניהול מוניטין ומיתוג על ידי רשתות חברתיות

כיום נוכחות ברשתות החברתיות יכולה לתרום לעסקים ולקדם אותם בצורה משמעותית. למעשה, הרשתות החברתיות הפכו לאחד מכלי התקשורת החשובים ולאחת מפלטפורמות השיווק המרכזיות של היום. יש  מגוון רשתות חברתיות בהן פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ועוד. כאשר מבצעים ניהול מוניטין ומיתוג ברשתות החברתיות ניתן להגיע למגוון גולשים ולהשפיע עליהם. לשם כך יש להקים עמוד עסקי ולהפיץ אותו ברשת החברתית. תוכלו לבחור בפרסום ממומן שיגיע לקהל היעד של העסק ויקדם אותו בשעות ובימים שתבחרו. על ידי כך תוכלו להגיע למגוון לקוחות פוטנציאליים  ולהגדיל את מעגל הלקוחות של העסק. 

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!