משרדי יחסי ציבור אופנה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

משרדי יחסי ציבור אופנהעבור רבים, ההחלטה אם לשכור שירותי יח"צ יכולה להיות מרתיעה מאוד. יש הרבה משרדי יח"צ מעולם ויש גם כאלו שפחות רלוונטים לתחום בו אתם עוסקים. בחירת משרד יח"צ נכונה תשפיע על מידת ההצלחה במסע שלכם, ואילו בחירה שגויה תגרום לכם להוציא סכומים גבוהים ולפספס הזדמנויות רבות. בין אם מדובר על פרויקט חד פעמי ובין אם מדובר על ריטיינר, התאמה נכונה בין הלקוח למשרד היא סוד ההצלחה. 

משרדי יחסי ציבור אופנה – מה זה?

תחום האופנה הוא מבין התחומים המורכבים והתחרותיים ביותר. יש חשיבות מאוד גדולה לתדמית העסקית וכמו כן, למוניטין חיובי בתחום זה. משרדי יחסי ציבור אופנה עובדים עם מגוון רחב של חברות, גדלות וקטנות, מעצבים עצמאיים, אקססוריז, שמלות כלה וכל תחום אופנה אחר. תפקידם של משרדי יחסי ציבור אופנה הם לשמור על מוניטין חיובי לעסק שלכם וכמו כן, לחשוף את העסק דרך אמצעי התקשורת השונים. 

החשיפה לגופים וקהלים רחבים שומרת על ערכים שיווקיים ומכניסה את העסק שלכם למודעות של קהל היעד. הפרסום יכול להתבצע בכלי התקשורת השונים, ברדיו, בטלוויזיה, בביקורת וכתבות, סקירת מוצרים, מגזינים ועוד. החשיפה תלויה במשרד בו אתם בוחרים ובקשרים שלו. עם זאת, לא נרצה להתבסס על קשרים בלבד אלא בעיקר על כישרון. תחום היח"צ דורש יצירתיות רבה ולדעת לקרוא את קהל היעד בצורה הטובה ביותר. כיום עולם הדיגיטל נחשף לתחום האופנה והתחרות גוברת. לכן, יח"צ כבר אינו רק בכלי התקשורת ובעיתונים, אלא גם במדיה החברתית. יח"צ ברשתות חברתיות עונה על כתיבת תוכן שיווקי, ניהול מוניטין, ניהול רשתות חברתיות, יצירת סרטונים והתמודדות עם משברים כמו ביקורות רעות. 

 

6 דרכים למצוא משרד יח"צ מתאים

  1. קהל יעד – הדרך הטובה ביותר להתאים את משרד היח"צ ללקוח הוא על ידי בחירת משרד יח"צ שמכיר היטב את שוק היעד. חפשו סוכנויות שיש להן ניסיון בתחום בו אתם עוסקים ואפילו חברות שייצגו מתחרות שלכם בעבר. ככל שסוכנות היא בעלת ידע שוק רחב יותר, כך היא יכולה להוביל לרעיונות מקוריים, להציג יכולות דיבור וכתיבה נאותות ואין צורך בהסתגלות לתחום הרלוונטי.
  2. מבנה צוות – כאשר אתם מחפשים משרד בין משרדי יחסי ציבור אופנה שונים, הקפידו לשאול שאלות לגבי מבנה הצוות. אתם צריכים להבטיח שאתם יודעים מי עומד מאחורי הקלעים, מה הניסיון של כל אחד ממומחי יחסי הציבור באותו משרד ולאו דווקא להסתמך על הבכירים שעשויים להיות נוכחים בשלבי הפרסום.
  3. קשרים – יחסי ציבור מבוססים מאוד על קשרים, אבל לא רק. חשוב לבחור משרדי יחסי ציבור אופנה שעובדים עם החברות הרלוונטיות לכם, חשוב למצוא קשרים מבוססים וחזקים. שימו לב שהקשרים רלוונטיים גם לתחום השיווק, זאת אומרת שאם אתם מחפשים שיווק בכלי מדיה, בחרו חברה עם הקשרים המתאימים שם. חשוב להדגיש, אל תסתמכו על הבטחות שונות לפני ביצוע העסקה כי אין הבטחות בתחום הזה. 
  4. ידע בתחום – חשוב לוודא שאותו משרד מבין בתחום או בז'אנר בו פועל הקמפיין. הכרת המותג שלכם הוא כמובן בונוס. ככל שתחום ההתמחות של משרד היח"צ הוא בעל ידע ותשוקה לתחום בו אתם פועלים, כך הקמפיין יהיה מוצלח יותר. 
  5. מעקב – בשונה מקמפיין שיווק, בניהול יח"צ יש קשיים להראות התקדמות וניתוח נתונים. כדי לוודא את הניהול השוטף של החברה תוכלו לבקש תיק עבודות, בדקו המלצות של לקוחות באתר הבית של המשרד ולהבין איך עובד החברה ובאיזה קצב. 
  6. כימיה – אחד הדגשים החשובים ביותר, אם לא הכי חשוב הוא כימיה מתאימה ביניכם ובין משרד היח"צ. אתם צריכים להרגיש בטוחים לעבוד עם אותם אנשים, לדעת שיש לכם תמיד למי לפנות לכל שאלה וכמובן לראות שהמטרות שלכם תואמות את מטרות החברה. 

 

איך פועלים משרדי יחסי ציבור אופנה?

ניהול יח"צ עבור רשתות אופנה וגם לעצמאיים דורש יכולת ניתוח כל תהליכי שיווק ומיתוג, והכרה ברצון של הצרכן הישראלי. יש כלים רבים דרכם נוכל לחשוף את היצירות שלכם, אבל הכרה בכלי השיווק השונים היא רק רבע מהתהליך. בתור התחלה נרצה לפתח תוכנית אסטרטגית כדי לבנות את התהליך מאפס ולפקח עליו לאורך כל הדרך. נכיר את הכלים השימושיים כמו מגזיני אופנה, ערוצי אינטרנט הקשורים באופנה, מבצעים, השקות, אירועים מיוחדים, שיתופי פעולה עם ידוענים וחשיפה באתרי נישה המתמחים בתחום שלכם. 

משרדי יחסי ציבור אופנה שונים בפעילותם מאשר משרדי יח"צ כלליים. במשרדים אלו נרצה לשלב את התוכנית האסטרגטית מזווית אופנתית. נרצה למצוא את קהל היעד הרלוונטי ולדעת איך לחבר אותו לטרנד מסוים. במקביל יש דגש חשוב על מיתוג ולמצוא את הייחודיות מאחורי המוצרים שלכם. משרדי יחסי ציבור אופנה חייבים לחשוב מחוץ לקופסה ולאו דווקא להתקבע לתחום האופנה. אם יש לכם סיפור ייחודי תוכלו לשלב אותו לתוך תחומים אחרים ובכך להגדיל את החשיפה לפעילות שלכם.

מה התקציב הדרוש?

התקציב הדרוש לניהול קמפיין יח"צ משתנה. תחילה, האם מדובר על פרויקט חד פעמי או על ריטיינר קבוע? האם קיים מוניטין שלילי? האם מדובר על חברה בתחילת דרכה? יש משפיעים רבים על המחיר כמו היקף גודל העסק ורבים אחרים. ניהול יח"צ דורש מכם הוצאה רק כלפי משרד היח"צ, זאת אומרת שעל כתבות ואירועים טלוויזיונים אתם לא משלמים. אם בחרתם להשיק אירוע מיוחד כן תצטרכו להוסיף סכום מסוים לצורך הוצאות אישיות בלבד. המחיר נע בטווח של 4,000 ש"ח ועד 12,000 ש"ח בהתאם לגודל העסק ומורכבות ניהול הקמפיין. 

 

חברות יחסי ציבורחברות יחסי ציבור מציעות שירותי יחסי ציבור שונים, החל מניהול קמפיינים תקשורתיים ועד ביצועי מחקר שוק ושמירה על מוניטין חיובי של המותג. חברות יחסי ציבור עובדות אל מול חברות גדולות ועד לאנשי ציבור. לחברות אלו מטרה אחת ברורה – לשמור על זהות חיוביות למותג. בשביל לשמור על זהות חיוביות נדרשת מחשבה יצירתית, פתרון בעיות ויכולת לנתח ולפרש נתונים. 

מהן חברות יחסי ציבור?

משרדי יחסי ציבור הן חברות של מומחי יחסי ציבור אשר מתמחים בניהול תדמית ציבורית, יצירת קשר עם קהל היעד ושמירה על מוניטין חיובי באמצעות אסטרטגיות שונות. שמירה על תדמית המותג היא זאת שתקבע אם תהיו רווחיים, אהדת קהל והגברת המודעות סביב אותו מותג. החברות משתמשות בתכנים פרסומיים, אסטרטגיות שיווק מפה לאוזן ושיתופי פעולה. שימו לב, לרוב חברות יחסי ציבור אינן עושות שימוש בתכנים פרסומיים בתשלום, אלא מסתמכות על שיטות אורגניות, ארגון אירועים ציבוריים ומעורבות עם קהלים באמצעות מדיות חברתיות.

אילו שירותים מציעות חברות יחסי ציבור?

כל חברת יחסי ציבור תעבוד באופן שונה מאחרת, אך קיימים שירותים בסיסיים לכל אותן חברות:

  • יחסי תקשורת – החברה משקיעה זמן רב כדי לשמור על קשרים חיוביים עם אנשי מפתח שיכולו לתרום להן לפרסם מאמרים והודעות, הזמנות בטלוויזיה, רדיו וראיונות בבית העסק כדי לקדם את החברה לה היא נותנת שירות. חברות יחסי ציבור חייבות לשמור על קשרים חיוביים עם התקשורת וכמו כן, לדעת איך לשווק את המותג שלכם בצורה נכונה. 
  • תוכנית אסטרטגית – חברות יחסי ציבור חייבות לבנות אסטרטגיה יעילה כדי לגעת בכל הנקודות הרלוונטיות בין המותג לבין קהל היעד. כחלק מתחילת פעילות מול חברות יחסי ציבור, תדרש החברה לתאם מגוון רחב של משימות הדרגתיות, החל מיחסי תקשורת ועד אירועים בכדי לשמור על ייחודיות המותג ושמירת תדמית אחידה ועקבית. תוכנית אסטרטגית כוללת כתיבת תכנים לאתר הבית של המותג, שיתופי פעולה, חסות כדי לבסס את הקשר בין החברה לקהילה, קיום מסיבת עיתונאים, הודעות בעיתון ובתקשורת. 
  • תוכן – תוכן מתייחס לפוסטים שהחברה מפיצה ועד להתנהלות מול ראיון תקשורתי. התוכן מתייחס לשיווק אורגני ברוב המקרים, למעט מדיות שונות. תוכן טוב הוא אחד הכלים החזקים למשיכת ושימור קהל רחב של לקוחות פוטנציאליים. ככל שהתוכן יהיה טוב יותר, כך אנשים נוטים יותר לשתף אותו.
  • שיווק חוויתי – בנוסף לכל הסעיפים שציינו, חברות יחסי ציבור דואגות לארגן אירועים חווייתיים, שהם למעשה חלק הקשור למעורבות הקהל וקידום מודעות למותג. שיווק חוויתי יכול להיות כל דבר, החל מייצוג החברה באירועים גדולים ועד ארגנת אירוע עצמאי. 

 

מי עומד מאחורי חברות יחסי ציבור?

חברות יחסי ציבור יכללו מספר תפקידים כאשר המובילים ביניהם יהיו: מנהל מדיה חברתית, קופירייטר, מומחה יחסי ציבור, דובר ויחצן. תחומי ההתמחות שציינו עובדים בהרמוניה משותפת כדי לשמור על מוניטין חיובי של המותג. מנהל מדיה חברתית אחראי על קידום המותג והתנהלות עם הקהל בערוצי המדיה השונים. תפקידו של היחצן הוא המצאת קמפיינים, שימוש בתוכן לאירועים והסברה. המקום בו התפקיד הופך למורכב יהיה התמודדות מול משברים. ניהול משברים הוא חלק מאוד חשוב וקריטי למותג. כאשר מתפרסמת כתבה שלילית ואפילו ביקורות שליליות במדיה החברתית, על היחצן למצוא במהירות את הדרך הטובה ביותר כדי לגרום למותג להתאושש. 

החובה העיקרית של הקופירייטר הוא פרסום הודעות לעיתונות, כתיבת נאומים, פוסטים ותוכן במדיה החברתית. יש להתאים את הקול כך שיתאים לסוגים השונים של קהלי היעד וכמו כן, לכתוב בהתאם לביקורות שליליות או חיוביות. התפקיד דורש יצירתיות גבוהה וכושר הסתגלות לכתיבה במועדים צפופים. התפקיד של מומחה יחסי ציבור הוא לשמור על קשר טוב עם התקשורת וכל האנשים שיכולים לעזור לחברת יחסי הציבור לפרסם, להזמין הופעות ומסיבות עיתונאים. והתפקיד הקריטי האחרון הוא דובר. הדובר הוא "הפה" של המותג, הוא מייצג את החברה באירועים פומביים, בטלוויזיה ושמור על קולו של המותג.

 

מהם הדגשים לבחירת חברת יח"צ?

יש מספר דגשים חשובים לבחירת משרדי יח"צ. הדגש הראשון הוא לבחור בחברת יח"צ שלא עובדת עם לקוחות מאותו תחום. הסיבה לכך היא שהתוכנית האסטרטגית היא די דומה, ולבעל משרד היח"צ יהיה קשה לתת במה שווה לשניכם. המטרה שלכם היא לבחור במשרד יח"צ שמחויב אליכם בלבד (לפי אותו תחום). בנוסף, נרצה לבחור במשרד יח"צ עם תחום התמחות ועניין במותג שלכם. אם אתם מחפשים חברת יחסי ציבור למסעדה, בחרו חברת יח"צ עם ניסיון וידע בתחום שלכם, כך גם תוכלו להיות בטוחים שיש לחברה את הקשרים במקומות הנכונים.

חשוב לבחור בחברה שעומדת לצידכם לאורך כל הדרך, בוחנת את הדרך ומעדכנת אתכם בדו"ח. חברת יח"צ יכולה לעשות בניהול קמפיינים, ניהול תקשורתי ורבים נוספים. זה עשוי להיות מתעתע, אבל גם חברת יח"צ צריכה לעדכן את הלקוחות בדברים שצלחו ודברים שפחות הצליחו. לא פשוט למדוד קמפיין יחסי ציבור בהשוואה לקמפיין פרסום המציג טבלה ברורה וחשיפה לקמפיינים. למרות שמדובר על אזור מורכב יותר למדידת עשייה, עדיין זה אפשרי וחברת יחסי ציבור מקצועית תדע להעניק לכם את המעקב הנכון.

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!