ניהול מוניטין בגוגל ומחיקת תוצאות חיפוש

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

ניהול מוניטין בגוגל ומחיקת תוצאות חיפושמוניטין שלילי הוא אחד הדברים הקשים לתיקון. בין אם מדובר באדם פרטי, אדם ציבורי או עסק, כאשר נוצר מוניטין שלילי הוא יכול להתפשט מהר מאוד באינטרנט וקשה לתקן אותו. לכן, אחד הדברים החשובים הוא ניהול מוניטין שמאפשר ליצור מוניטין חיובי. במאמר הבא נרחיב על ניהול מוניטין בגוגל ומחיקת תוצאות חיפוש. 

 

מה זה ניהול מוניטין בגוגל ומחיקת תוצאות חיפוש?

ניהול מוניטין בגוגל ומחיקת תוצאות חיפוש הם למעשה שיטה שנועדה ליצור מוניטין חיובי על מנת לשווק את העסק באינטרנט ולמשוך לקוחות. ניהול מוניטין מתבצע במגוון אמצעים בהם גוגל, רשתות חברתיות, אתרים ועוד, אך האמצעי המרכזי והבולט ביותר שמשמש לניהול מוניטין הוא גוגל. ניהול מוניטין בגוגל למעשה מיועד לכל מי שחפץ בכך- אנשי ציבור, פוליטיקאים, עסקים, בעלי מקצוע ואפילו אנשים פרטיים. עבור כולם השיטה תהיה זהה ותפעל לאותה מטרה- שמירת מוניטין חיובי ושיווק באינטרנט. מחיקת תוצאות חיפוש בגוגל היא דרך לבטל פרסומים שליליים שעלולים להוביל ליצירת מוניטין שלילי בגוגל. מחיקת תוצאות בגוגל יכולה להתפרש בשני אופנים- הסרת התוצאה ממנוע החיפוש או דחיקת התוצאה לשולי מנוע החיפוש. 

מתי נבצע ניהול מוניטין בגוגל ומחיקת תוצאות חיפוש?

לכל עסק יש מוניטין בגוגל. מוניטין שלילי הוא למעשה פרסום שלילי על העסק או האדם שמוביל ליצירת מוניטין שלילי. מוניטין שלילי יכול להיגרם במספר דרכים. קודם כל פרסום כתבה שלילית, במיוחד אם מדובר בכתבה שהתפרסמה באתר חדשותי או אתר שיווקי מוביל. פעמים רבות אתרים אלה מופיעים בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל וקשה לפספס אותם. במצב כזה קשה מאוד לתקן את המוניטין השלילי שנוצר בעקבות הפרסום. 

דרך נוספת שמובילה למוניטין שלילי היא השארת תגובה שלילי בפורום, ברשתות החברתיות או באתר מסוים. לדוגמא, אם באתר העסק שלכם יש אפשרות להשארת תגובות אתם צריכים לקחת בחשבון שחלק מהתגובות עלולות להיות שליליות. יש מקרים בהם תגובה שלילית אחת יכולה לגרום למוניטין שלילי ולהתפרסם ברחבי האינטרנט. בדרך כלל התגובות הללו נוגעות למוצר לא תקין, שירות לא נעים או מחירים גבוהים. עוד דרך ליצירת מוניטין שלילי היא הופעה באתרי פסקי דין. כל מי שנתבע פעם נשמר במאגר של פסקי דין וניתן למצוא אותו. הופעה במאגר פסקי דין עלולה להעיד על עסק בעייתי ולהרתיע לקוחות רבים. 

ניהול מוניטין בגוגל ומחיקת תוצאות חיפוש נועד להגן מפני מוניטין שלילי ולהתנהל במקרה הצורך. על ידי ניהול מוניטין בגוגל ומחיקות תוצאות חיפוש ניתן לקדם את העסק ולשווק אותו בצורה נכונה וחכמה. כך המידע שיתקבל עליכם במנוע החיפוש יהיה חיובי. 

 

כיצד נבצע ניהול מוניטין בגוגל?

ניהול מוניטין בגוגל ניתן לביצוע על ידי מספר שיטות שונות-

  • הקמת אתרים

השיטה הראשון לניהול מוניטין בגוגל היא על ידי הקמת אתרים. כאשר מקימים אתרים, מעלים להם תוכן איכותי ומנהלים אותם נכון, גוגל מציגה אותם בתוצאות החיפוש. יש לקחת בחשבון שעל מנת שהאתר יוצא בתוצאות החיפוש הראשונות הוא צריך לענות על מספר אלמנטים-

  • האתר צריך לספק חוויית משתמש טובה
  • האתר צריך להיות מותאם לגלישה בטלפון הנייד
  • הגלישה באתר צריכה להיות מהירה, נוחה וברורה
  • באתר צריכים להיות תכנים איכותיים ורלוונטיים לעסק

ועוד. 

  • תוכן

העלאת תוכן איכותי ורלוונטי לעיסוק שלכם היא אחת השיטות לשיווק העסק. ככל שתפרסמו יותר תוכן איכותי, האתר שלכם יקודם לראשית תוצאות החיפוש של גוגל. ניתן לפרסם את התכנים במגוון פלטפורמות שונות על מנת להוביל אנשים להיכנס לאתר שלכם. גוגל מדרגת את תוצאות החיפוש שלה בהתאם לשני פרמטרים- המחיר ששולם על כל מודעה ואיכות המודעה. איכות המודעה מחושבת על ידי מילות חיפוש, איכות האתר, איכות עמוד הנחיתה ועוד. למעשה גוגל מעדכנת את תוצאות החיפוש כל הזמן וכך ניתן להעלות את אתר העסק שלנו במעלה תוצאות החיפוש על ידי העלאת תכנים איכותיים. 

  • פרסום באתרים

מלבד הקמת אתר לעסק והעלאת תכנים אליו, ניתן לפרסם את העסק ותכנים רלוונטיים אליו גם באתרים אחרים. כך תוכלו לפרסם באתרים חדשותיים או שיווקיים מובילים ולקבל חשיפה גבוהה מאוד של גולשים רבים. כמו כן, גם הרשתות החברתיות מופיעות בתוצאות החיפש של גוגל. לדוגמא, אם תפתחו עמוד עסקי בפייסבוק ותפרסמו בו תכנים מתאימים, גוגל תציג אותו בתוצאות החיפוש שלה. כך גם תוכלו לפתוח ערך לעסק בויקיפדיה ולהקפיץ אותו משמעותי. 

כיצד נבצע מחיקת תוצאות חיפוש בגוגל?

כפי שציינו, מחיקת תוצאות חיפוש בגוגל עשויה להתפרש בשני אופנים- הסרת התוצאה או דחיקתה. 

  • הסרת תוצאות חיפוש בגוגל

הסרת תוצאת חיפוש מגוגל תתאפשר במצב בו יש לנו גישה לאתר בו מופיע הפרסום השלילי. לשם כך ניתן לבצע מספר פעולות. הדרך המהירה ביותר להסרת תוצאת החיפוש היא לפנות לבעלי האתר בבקשה להסיר את התוכן השלילי. לכל בעל אתר יש את הזכות להחליט אם לעשות זאת או לא. במידה שבעל האתר לא נענה לבקשתכם בחיוב והתוכן לא מהווה עילה לתביעה תוכלו לנסות לפנות לגוגל. בדרך כלל במצב בו התוכן מכיל פרטים מזהים גוגל תסיר את התוכן ממנוע החיפוש. במידה שהפרסום השלילי מופיע באתר פסקי דין ניתן לשלם לאתר בו הוא מופיע על מנת שיסיר את הפרסום. הסכום שתאלצו לשלם תלוי באתר ובפרסום שמופיע בו. 

  • דחיקת תוצאת החיפוש

הדרך השנייה למחיקת תוצאות חיפוש בגוגל היא דחיקת התוצאה לשולי מנוע החיפוש. במצב כזה התוכן עדיין נמצא בגוגל וניתן להגיע אליו, אך לא בקלות. לשם כך יש לבצע מספר פעולות שונות כמו פרסום כתבות חיוביות, פתיחת ערך בויקיפדיה על מנת להקפיץ את הערך לראשית מנוע החיפוש של גוגל, העלאת סרטונים ופרסום תכנים וויזואליים באתרים מובילים שונים, פרסום ברשתות החברתיות ופרסום בבלוגים. כאשר תבצעו את הפעולות הללו, תעלו את הפרסום החיובי לראשית תוצאות החיפוש של גוגל ותוכלו לדחוק את הפרסום השלילי לשולי מנוע החיפוש. 

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!