יחסי ציבור ושיווק למסעדות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

יחסי ציבור למסעדותיחסי ציבור הם חלק בלתי נפרד משיווק מסעדות, יחסי הציבור מסייעים לשיפור מוניטין העסק והגדלת המודעות סביב קהל היעד של המסעדה שלכם. יחסי ציבור למסעדות אינם כלי שיווק עבור האוכל אותו אתם מייצרים, אלא על המסעדה ככלל. פרסום המסעדה תחת יחסי ציבור יכלול את התפריט, ייחודיות העסק, אירועים ואפילו עיצוב פנימי של המסעדה. 

 

איך לעשות יחסי ציבור למסעדות?

גם אם יש למסעדה בבעלותך שירות מעולה, צוות נהדר ואוכל טעים, אינך יכול להבטיח שהמסעדה תקבל את הפרסום המתאים. כדי להבין איך יחסי ציבור למסעדות עובד נחלק את הנושא לשניים: שיווק רשתי ושיווק צד שלישי.

על כל בעל עסק להבין מהן הרשתות השיווקיות המתאימות לעסק שלו. בניגוד לפרסום מפה לאוזן, שיווק רשתי תלוי בכלי התקשורת ולא בלקוח. מהן הרשתות הרלוונטיות לעסק שלך? האם קהל היעד שלך נמצא בכלל ברשתות החברתיות? יש לנו שלושה סוגים של מדיות: מדיה בתשלום (שיווק ממומן), מדיה אורגנית, ואתר. מדיה בתשלום מאפשרת לך לפרסם את המסעדה בתשלום, בין אם מדובר על כותרות בעיתון ובין אם מדובר על קידום ממומן באינסטגרם.

מדיה אורגנית היא דף הפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ואפילו טיק-טוק שנמצאים בבעלותכם. הפלטפורמה מאפשרת לכם לתעד אירועים מיוחדים, לשווק הנחות ו-Happy Hour, שידורי מונדיאל ולהעלות את המודעות בקרב קהל היעד. ולבסוף, אתר אינטרנט. בניית אתר חשוב מאוד לשמירה על מוניטין המסעדה. האתר מאפשר למעוניינים לעיין בתפריט, להזמין מקום ולבצע משלוחים. מבעד לכך, תוכלו גם להשתמש באתרים אחרים כדי לקדם את המסעדה שלכם באמצעות הוספת קישורים חיצוניים בתשלום.

האם אתם באמת צריכים יחסי ציבור למסעדות?

ידוע כי ענף המסעדנות הוא ענף קשה ופחות רווחי מענפים אחרים בתחום. כיום יש מתחרים רבים והכל נגיש בהזמנה דרך האינטרנט. מסעדות שרוצות להתקיים בזירה הקולינרית חייבות למצוא את הייחודיות שלהן ולהבליט אותו החוצה. האוכל לאו דווקא תמיד יהיה זה שיגרום לאנשים לבחור בכם, אלא גם שירות ונגישות למקום. המסעדות המובילות ביותר בארץ עובדות ללא הפסקה על יחסי ציבור, הן מנהלות עמודי אינסטגרם, עובדות באמצעות קישורים חיצוניים וכתבות ממומנות, דף פייסבוק פעיל ותיעוד מלא של כל אירוע. התפקיד של משרד ליחסי ציבור הוא לתת לכם את כל הכלים והצעדים לקידום המסעדה והפצתה אל מול הקהלים הרלוונטים.

קראו עוד: יחסי ציבור באינטרנט

מה עושה משרד יחסי ציבור למסעדות?

אז מהם בעצם השירותים שמשרדי יחסי ציבור עושים?

  1. כתבות – החברה יוצרת קשר עם כלי תקשורת כדי ליצור באז סביב המסעדה. כתבות במגזיני אוכל יכולות לתת בוסט נהדר לעסק, במיוחד אם הוא נמצא בתחילת דרכו. לאחר הכתבה התפקיד שלכם הוא לשמר את הלקוחות כלקוחות קבועים, וזאת על ידי מתן שירות הולם, שכל הפריטים שכתובים בתפריט יהיו קיימים כמובן ובסופו של דבר לגרום ללקוח לצאת שבע רצון.
  2. חשיפה – משרדי יח"צ יכולים לקשר את המסעדה לשיתופי פעולה עם מסעדות נוספות או מותגים אחרים. שיתופי פעולה יכולים להגדיל את החשיפה בצורה משמעותית ולמתג את המסעדה שלכם.
  3. שיווק משפיענים – דרך נוספת ליחסי ציבור למסעדות הוא באמצעות שיתופי פעולה עם משפיענים וכוכבי רשת. יש לבחור את המשפיען המתאים ביחס לקהל היעד שלכם, וככל שהוא חושף את המסעדה שלכם בפני הקהל שלו, כך זה מושך לקוחות חדשים למסעדה שלכם.
  4. ניהול מוניטין – תפקיד נוסף של משרד יחסי ציבור למסעדות הוא לשמור על מוניטין המסעדה. שמירה על מוניטין היא עבודה יומית הכרוכה במענה לתגובות וביקורות, הן חיוביות והן שליליות. למשרד יש ידע בניהול מוניטין שלילי ואף ניהול משבר תקשורתי. 

יחסי ציבור למסעדות – טיפים

צרו פרסומים המבוססים על אירועים מקומיים אירועים מקומיים יכולים להזרים לעסק שלכם לקוחות קבועים. אירועים מקומיים יוצרים תנועה גדולה, גם בקרב תיירים וגם בקרב מקומיים
מעורבות מעורבות קהילתית יכולה לשפר את מוניטין העסק. מעורבות קהילתית מצד אחד היא תרומה לכל דבר ועניין, ומצד שני גורמת לאנשים לזכור את שם העסק שלכם. המעורבות יכולה להיות תרומה, הקמת דוכן אוכל באירוע ועוד
פרסום מפה לאוזן הפכו את קהל היעד שלכם למקדמים. ככה אתם יכולים גם לחסוך בהוצאות שיווק ממומן וגם להנות מקהל חוזר. יש שיטות שונות לגרום לקהל שלכם לפרסם אתכם, החל מאווירה מדהימה שתגרום לכולם להוציא פלאפונים ועד מתן הנחה עבור פרסום כולל תיוג ברשתות החברתיות. חשוב להדגיש, אם אתם יוצאים למסע כזה חשוב לעדכן אותו בתוכנית העסקית כדי לשמור על רווחיות מתאימה
צרו ייחודיות מה הופך את המסעדה שלכם לשונה מאחרות? מה שגורם באמת לצרכנים לחזור הוא ערכים משותפים. הייחודיות באה לידי ביטוי ברקע אישי, סיפור (אמיתי או לא אמיתי). סחפו את קהל היעד עם סיפור ייחודי ומאיפה הגיע האוכל שלכם
צרו חוויה היום אנשים מחפשים חוויות יותר מאשר אוכל טוב, זה לטובתכם או לרעתכם. החוויה באה לידי ביטוי בפרטים הקטנים, החל מתלבושות של המלצרים ביחס לאווירת המסעדה, מוזיקה, תאורה והתפריט. דוגמא בולטת לחוויה שתפסה תאוצה היא עמדות השפים היפניים שמבשלים מולכם בבר ומשעשעים את הלקוח עד לקבלת המנה, ומאפשרים לו להרכיב מנה באופן עצמאי. חברו את החוויה ביחס למהות של המסעדה שלכם

התפקיד של משרד יחסי ציבור למסעדות הוא לתת לכם את הכלים המתאימים ביותר למסעדה שלכם. המשרד בוחן את התוכנית העסקית שלכם, את התקציב ובונה מהלך אסטרטגי לשיפור מוניטין המסעדה, כתבות יח"צ, ניהול קמפיינים ברשתות החברתיות והתנהלות מול משבר תקשורתי. המטרה העיקרית היא לתת לכם להתעסק בתכלית העסק, ואילו המשרד יתעסק בשמירה על מוניטין חיובי, והפצת המסעדה להרחבת קהל הלקוחות החוזר. 

לשיווק יש תפקיד מכריע בניהול המוניטין של עסק בתחום המסעדנות. כדי לשגשג בתעשייה התחרותית של היום, בעלי מסעדות חייבים לקדם ביעילות את המפעלים שלהם כדי למשוך ולשמר לקוחות. במאמר זה נחקור את רזי השיווק המוצלח למסעדות, תוך התמקדות בחשיבות יחסי הציבור וטכניקות שיווק אסטרטגיות.

כוחו של שיווק למסעדות

שיווק למסעדות הוא מעבר לפרסום התפריט והמיקום שלך. זה כרוך ביצירת תדמית מותג משכנעת, מעורבות עם לקוחות ויצירת חוויות אוכל בלתי נשכחות. אסטרטגיות שיווק יעילות יכולות להגביר את נאמנות הלקוחות, להגדיל את תנועת הגולשים, ובסופו של דבר להגביר את ההכנסות.

בניית מותג חזק

מותג חזק חיוני לכל מסעדה מצליחה. זה מייחד אותך מהמתחרים ויוצר זהות ייחודית המהדהדת את קהל היעד שלך. התחל בהגדרת הייעוד, החזון והערכים של המסעדה שלך. השתמש באלה כבסיס למסרי המותג שלך, הלוגו והאסתטיקה העיצובית הכוללת שלך. עקביות במיתוג בכל הפלטפורמות, כולל האתר שלך, המדיה החברתית והמרחב הפיזי, היא המפתח.

שיווק ברשתות חברתיות

פלטפורמות מדיה חברתית, כמו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר, מציעות הזדמנויות מדהימות למסעדות להתחבר לקהל היעד שלהן. פתח נוכחות חזקה במדיה חברתית על ידי שיתוף תמונות מושכות ויזואלית של המנות שלך, יצירת קשר עם לקוחות באמצעות הערות והודעות ישירות, ומינוף תוכן שנוצר על ידי משתמשים. שקול להפעיל מסעות פרסום ממוקדים כדי להגיע לקהל רחב יותר ולהוביל תנועה למסעדה שלך.

שיווק ויחסי ציבור למסעדות

ביקורות מקוונות וניהול מוניטין

ביקורות מקוונות יכולות לגרום או לשבור את המוניטין של מסעדה. עודדו לקוחות מרוצים להשאיר ביקורות חיוביות באתרי ביקורות פופולריים כמו Yelp, TripAdvisor ו-Google. השב במהירות ובמקצועיות לביקורות שליליות, התייחס לכל דאגה והצג את המחויבות שלך לשירות לקוחות מעולה. על ידי ניהול אקטיבי של המוניטין המקוון שלך, תוכל לבנות אמון ולמשוך לקוחות חדשים.

קמפיינים שיווקיים בדוא"ל

שיווק בדוא"ל הוא דרך חסכונית לשמור על קשר עם בסיס הלקוחות שלך ולקדם מבצעים או אירועים מיוחדים. בנה רשימת דוא"ל על ידי מתן תמריצים ללקוחות להירשם, כגון הנחות בלעדיות או מתאבן חינם. צור אימיילים מרתקים ומותאמים אישית שמדגישים פריטי תפריט חדשים, מבצעים קרובים או מבצעים עונתיים.

שיתופי פעולה ושותפויות

שיתוף פעולה עם עסקים אחרים, כגון ספקים מקומיים, בלוגרי אוכל או מפעלים שכנים, יכול להרחיב את טווח ההגעה שלך ולמשוך לקוחות חדשים. שקול לקיים אירועים משותפים, להציע מבצעים צולבים, או אפילו ליצור מנות ייחודיות בשיתוף עם משפיענים מקומיים. שותפויות אלו יכולות ליצור התרגשות ולהביא לקוחות חדשים שאולי לא גילו אחרת את המסעדה שלך.

סיכום

לסיכום, אסטרטגיות שיווק ויחסי ציבור יעילות חיוניות להצלחת המסעדות בישראל. על ידי שימוש באסטרטגיות אלו, בעלי מסעדות יכולים להגביר את הנראות שלהם, למשוך לקוחות חדשים ולבנות מוניטין מותג חזק.

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!