ניהול מוניטין רשלנות – מחיקת פרסומים מזיקים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

ניהול מוניטין רשלנותרשלנות עסקית היא דבר שקורה כל הזמן. על מנת למנוע ממקרה של רשלנות להשפיע על המשך ההצלחה של העסק שלכם חשוב לבצע ניהול מוניטין רשלנות. על ידי כך אתם יכולים לפקח על הביקורות המתפרסמות עליכם ברשת ולמנוע מהן לפגוע בשם שלכם. על כך נרחיב במאמר הבא.

 

ניהול מוניטין רשלנות- מה זה?

ניהול מוניטין הוא תהליך בו בונים לאנשים ולעסקים מוניטין חיובי על ידי עיצוב הנראות והמידע המתקבל עליהם ברשת. בתהליך זה ניתן לפקח על הביקורות המתפרסמות על העסק באינטרנט ולוודא שהמידע שהמתקבל על אותו עסק יהיה חיובי. ישנם מקרים רבים בהם עלולה להתרחש רשלנות עסקית. ישנם מקרים חמורים יותר כמו רשלנות רפואית ומקרים חמורים פחות כמו סיפוק מוצר פגום. בכל מצב כזה, חשוב לבצע ניהול מוניטין על מנת לפקח על המקרה ולוודא שהוא לא הורס את השם הטוב של אותו אדם. פעמים רבות, לקוחות פוטנציאליים בודקים מידע על העסק לפני ביצוע עסקה איתו ולכן על מנת למנוע ממקרה הרשלנות להפוך למשמעותי בקריירה שלכם ולפגוע בה חשוב לבצע ניהול מוניטין ולעצב את המידע המתקבל עליכם ברשת. 

ניהול מוניטין רשלנות- מה החשיבות?

כפי שציינו, בדרך כלל לקוחות פוטנציאליים יבדקו מידע על העסק לפני שיחליטו האם לסגור איתו עסקה או לא. חשוב להבין שעסקים נתונים לביקורת כל הזמן. כיום, כל לקוח לא מרוצה בעקבות שירות לא מספיק טוב, מחיר גבוה מידי, מוצר פגום וכדומה יכול להשאיר ביקורת באינטרנט במגוון פלטפורמות שונות כמו אתרי עסקים שונים, גוגל מיי ביזנס, פורומים, בלוגים וכמובן הרשתות החברתיות. לעתים ביקורות אלה תופסות תאוצה רבה ומקבלות חשיפה של גולשים רבים. במצב כזה, הביקורת עלולה לפגוע באותו עסק ולפגוע במוניטין שלו באופן משמעותי. לכן, האופציה שעומדת בפני אותם עסקים היא להגן על עצמם על ידי ניהול מוניטין. 

 

ניהול מוניטין רשלנות- מהו מוניטין שלילי?

מוניטין שלילי נוצר בעקבות פרסומים שליליים ויכול לפגוע משמעותית בעסק או באדם מסוים. למעשה, לכל עסק ולכל אדם יש מוניטין בין אם יבחר ובין אם לא. מוניטין שלילי נוצר בעקבות מידע שלילי ופרסומים שליליים שמופיעים על אותו עסק ברחבי האינטרנט. ישנם מקרים בהם הפרסומים השליליים יפגעו משמעותית במוניטין של אותו בעל מקצוע וירתיעו לקוחות פוטנציאליים מסגירת עסקה איתו. כיום, הרשתות החברתיות הפכו לאחד מהכלים המרכזיים שעומדים בפני לקוחות. כך על ידי פרסום פוסט לא מרוצה ניתן לפגוע משמעותית בעסק, גם אם לא בהכרח מדובר במקרה מוצדק. במידה שנוצר לכם מוניטין שלילי חשוב מאוד לפעול מהר על מנת לתקן זאת. 

ניהול מוניטין רשלנות- כיצד מתבצע?

ניהול מוניטין מתבצע במגוון שיטות שונות וכולל שלבים שונים. ריכזנו לכם את השלבים המרכזיים הכרוכים בתהליך- 

  • איסוף מידע

השלב הראשון בניהול מוניטין הוא לאסוף מידע ולהעריך מה המצב של המוניטין הנוכחי שלכם. כך לפני שאתם נכנסים ללחץ וחוששים מפגיעה במוניטין אתם בודקים האם בכלל קיימת בעיה ואם כן מה חומרת המצב. חשוב לבדוק מה לקוחות מספרים עליכם, האם יש עליכם פרסומים חיוביים או שליליים ברשת והיכן מופיעים. במידה בו הפרסומים השליליים מופיעים בדפי תוצאות מאוחרים ייתכן שלא תאלצו לפעול מלבד חיזוק התוצאות החיוביות. לכן על מנת לקבוע אסטרטגיית התמודדות מתאימה חשוב לאסוף מידע. 

  • מחיקת התוצאות השליליות

לאחר שאספתם מידע והערכתם את חומרת המצב ואת הפגיעה במוניטין שלכם עליכם לפעול בהתאם. אחת הדרכים לניהול מוניטין היא למחוק את התוצאות השליליות המתקבלות עליכם ברשת. יש מספר דרכים לבצע זאת. במידה שהפרסומים השליליים שמורים על נכס דיגיטלי ששייך לכם תוכלו פשוט למחוק אותם בקלות. זה יכול לקרות על ידי לקוח שהשאיר תגובה באתר שלכם או בעמוד הפייסבוק שלכם. אך במידה שהפרסום השלילי שמור על אתר שלא שייך לכם יהיה עליכם לפנות לבעל האתר ולבקש ממנו להסיר את התוכן הפוגעני. במקרים רבים בעלי האתר יסכימו להסרת התוכן מאחר שלא היו שותפים לו. דרך נוספת היא לאיים בתביעה נגד מי שפרסם את התוכן הפוגעני. עוד דרך במידה שהשאר לא צלחו היא לפנות לגוגל. במידה שהתוכן הפוגעני מפר את ההנחיות של גוגל היא עלולה להסיר אותו ממנוע החיפוש. 

  • דחיקת התוצאות השליליות

הדרך השנייה לניהול מוניטין ברשת היא לדחוק את תוצאות החיפוש השליליות לשולי מנוע החיפוש. על מנת לעשות זאת יש לבצע מגוון פעולות שונות-

  • הקימו אתר – אחד הדברים החשובים ביותר לעסקים הוא אתר מקצועי ואיכותי שעונה על מספר צרכים בהם- חוויית משתמש טובה, גלישה מהירה ונוחה וגלישה המותאמת לטלפונים הניידים. 
  • פרסמו כתבות חיוביות – על מנת להילחם בפרסומים שליליים יש לפרסם כתבות חיוביות באתרים מובילים. כך תוכלו לדחוק את הפרסומים השליליים לשולי מנוע החיפוש. 
  • העלו תכנים איכותיים לאתר – חשוב להעלות תכנים איכותיים ורלוונטיים לאתר העסק על מנת להעלות את הדירוג שלו בגוגל. 
  • גוגל מיי ביזנס – מדובר בפלטפורמה מצוינת לניהול מוניטין בה אתם יכולים להגדיל את החשיפה שאתם מקבלים, לאפשר ללקוחות לדרג אתכם ולהשאיר המלצות.

קראו עוד: הסתרת תוכן מגוגל

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!