איך עובד ניהול מוניטין לאמנים ומה זה כולל

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

ניהול מוניטין לאמניםהיום כמעט הכל קורה באינטרנט. רוצים לחפש מידע על כל דבר בעולם? רוצים לשווק עסק? רוצים לנהל את המוניטין שלכם? כל זאת ועוד מתבצע דרך האינטרנט. כך גם ניהול מוניטין לאמנים. מה זה אומר ואיך זה עובד? על ניהול מוניטין לאמנים נרחיב במאמר הבא. 

מהו ניהול מוניטין לאמנים?

ניהול מוניטין הוא שיטה פעולה בה ניתן ליצור מוניטין חיובי באינטרנט ולמנוע יצירת מוניטין שלילי. כפי שציינו, כיום האינטרנט משמש אותנו להכול. אפילו אם אנחנו רוצים ללמוד אנחנו יכולים לעשות זאת דרך האינטרנט בקורסים אונליין או במדריכים שקיימים באתרים שונים. כך גם ניהול מוניטין . כיום ניתן למצוא פרסומים שליליים על אנשים בכלל ועל אמנים בפרט. אתם שחקנים? רקדנים? ציירים? כותבים? קדרים? כל אחד יכול לפרסם עליכם מידע שלילי שיפגע בכם ובפרנסה שלכם באופן משמעותי. לכן, על ידי ניהול מוניטין ניתן לשלוט על המוניטין שלנו ולקבוע מה אנשים יראו כשיחפשו אותנו באינטרנט. 

 

למה חשוב לבצע ניהול מוניטין לאמנים?

כיום, האינטרנט יכול להוות פלטפורמה מצוינת לפרסום. אמנים רבים משתמשים באמצעי האינטרנט השונים על מנת לקבל חשיפה גבוהה לאומנות שלהם ולפרסם אותה. מצד אחד מדובר בדבר חיובי עם יתרונות רבים מאחר שניתן לפרסם את העסק שלנו ולקבל חשיפה גבוהה גם בלי תקציבים גדולים או קשרים מיוחדים. מצד שני, פרסום באינטרנט יכול להוביל גם לפרסום שלילי רב ולא תמיד אנחנו יכולים לשלוט על כך. לכן, חשוב לבצע ניהול מוניטין לאמנים על מנת לשלוט על המידע שמתפרסם באינטרנט ולשמור על השם הטוב שלנו. 

מתי נבצע ניהול מוניטין לאמנים?

התשובה היא תמיד. אמנים הם אנשים שפונים לציבור, שחושפים את הרגש שלהם ואת האומנות שלהם. כאשר נמצאים במקצועות חשופים כמו אומנות יש לקחת בחשבון שאנשים יכולים לחפש עלינו מידע ולהתעניין בחיים שלנו. כך הם יכולים למצוא גם מידע שאנחנו פחות אוהבים. לכן, חשוב לבצע ניהול מוניטין כל הזמן. יכולים להיות מקרים שמגבירים את הצורך בניהול מוניטין . לדוגמא, במצב בו התפרסמו עליכם כתבות שליליות או תגובות שליליות שעלולות ליצור לכם מוניטין שלילי. לדוגמא, אם אתם ציירים ולקוח רכש ציור והתאכזב מסיבות שונות, הוא עלול לפרסם ביקורת באתר מסוים, ברשת החברתית או בפלטפורמות אחרות ולגרום ללקוחות אחרים להירתע מהעסק שלכם. לכן, במצבים כאלה חשוב עוד יותר לבצע ניהול מוניטין . 

מוניטין שלילי לאמנים עלול להיווצר במספר דרכים כאשר המרכזיות בהן הן פרסום כתבה שלילית ופרסום תגובה שלילית. לכן, אם אתם יודעים שיש עליכם מידע שלילי באינטרנט חשוב מאוד לפנות לאנשי מקצוע שמבצעים ניהול מוניטין לאמנים על מנת לשמור על מוניטין חיובי. 

כיצד נבצע ניהול מוניטין לאמנים?

ניהול מוניטין לאמנים מתבצע במספר דרכים שונים כאשר יש לנצל את האמצעים השונים של האינטרנט. יש מספר שיטות בולטות לניהול מוניטין לאמנים- 

  • ניהול מוניטין לאמנים בגוגל

גוגל הוא מנוע החיפוש החזק בעולם. כל מידע שאנחנו רוצים למצוא יופיע בגוגל במידה שלגוגל יש גישה אליו. כך גם בנוגע למידע שלילי. לכן, אחת הדרכים להתמודד עם פרסום שלילי בגוגל היא לפרסם פרסום חיובי בגוגל. לשם כך ניתן לפרסם כתבות יחסי ציבור באתרים מובילים שיקבלו חשיפה גבוהה של גולשים רבים. כך ניתן לדחוק את המידע השלילי לשולי מנוע החיפוש ולהעלות את המידע החיובי לראשית תוצאות החיפוש. כמו כן, ויקיפדיה היא אחד האתרים שמקבלים חשיפה גבוהה מאוד בגוגל. לכן, על ידי פתיחת ערך בויקיפדיה ניתן להקפיץ את ויקיפדיה לראשית מנוע החיפוש ולדחוק את המידע השלילי לשולי מנוע החיפוש. 

  • ניהול מוניטין לאמנים ברשתות החברתיות

כיום כל אמן שרוצה לקבל חשיפה ולפרסם את העסק שלו יכול לעשות זאת באופן מצוין על ידי הרשתות החברתיות. ברשתות החברתיות יש מיליארדי משתמשים ולכן ניתן לקבל חשיפה גבוהה לפרסום שם. על ידי ניהול מוניטין לאמנים ברשתות החברתיות ניתן לדחוק את הפרסום השלילי לשוליים ולהגביר את הפרסום החיובי. 

  • ניהול מוניטין לאמנים על ידי הסרת פרסום שלילי

דרך נוספת להילחם בפרסום שלילי היא על ידי הסרתו. מדובר באתגר לא פשוט ולא תמיד הוא מצליח אך תמיד כדאי לנסות. לשם כך ניתן לפנות לבעלי האתר בו פורסם המידע השלילי או לגוגל. בדרך כלל הסרת המידע תתבצע רק במידה שמדובר במידע לא חוקי כמו הפרת זכויות יוצרים, הוצאת דיבה וכדומה. 

יחצ לאמניםבישראל קיימים אמנים רבים. אחד הפרמטרים שמשפיעים על הצלחתם של האמנים הוא יחצ, כלומר יחסי ציבור. על ידי יחצ לאמנים ניתן למתג את האמן, ליצור לו מוניטין חיובי, לשווק אותו וכך בסופו של דבר להגדיל את המכירות של היצירות שלו. על יחצ לאמנים נרחיב במאמר הבא. 

מהו יחצ לאמנים?

בישראל קיימים אמנים רבים במגוון תחומים וסגנונות שונים. חלק מהאמנים הרבים שחיים פה יהפכו בסופו של דבר לאמנים מוכרים ונחשבים. אחד הדברים שעוזרים להצלחה בשוק האמנות הוא פעילות יחצ רחבה. פעילות יחצ כוללת פעולות תקשורתיות שונות שפונות לציבור, משפיעות על קהלים ועוזרות לייצר מוניטין חיובי. פעילות יחצ מתבצעת על ידי אנשי שיווק ויחצ מתאימים. על ידי פעילות יחצ לאמנים ניתן לשווק את פעילותו של האמן ולהביא אותו לתודעה הציבורית. 

בדרך כלל פעילות יחצ תתבצע על ידי משרדי יחצ וחברות יחצ מתאימות בעלות ניסיון בתחום. בארץ יש מגוון משרדי יחצ שמאפשרים לשווק את העסק באופן חיובי ולמתג אותו נכון. 

יחצ לאמנים באמצעי התקשורת

פעילות יחצ מתבצעת באמצעים שונים. כך ניתן לבצע יחצ לאמנים באמצעי התקשורת ולהגדיל את החשיפה שלהם. על ידי חשיפה תקשורתית ניתן לחזק את האמן, למתג אותו ולהעניק לו חשיפה גבוהה. המטרה היא ליצור יחצ לאמנים שיוביל להזכרת היצירות שלו בפלטפורמות שונות שיעניקו לו חשיפה גבוהה. יחצ לאמנים באמצעי התקשורת יכול להתבצע במגוון דרכים יצירתיות. כך על ידי אמצעי התקשורת ניתן להשיק תערוכות, לשלב ידיעות במדורי אמנות ועוד. 

יחצ לאמנים בתחום הדיגיטל

אמצעי נוסף לביצוע פעילות יחצ הוא בתחום הדיגיטל. כך ניתן לבצע פעילות יחצ באינטרנט ולקבל חשיפה גבוהה של גולשים רבים. כיום, ניתן לבצע כמעט הכל דרך האינטרנט. כך גם פעילות יחצ ושיווק עסקים באים לידי ביטוי בדיגיטל. לשם כך ניתן לבצע פעילות יחצ בגוגל, באתרים שונים, ברשתות החברתיות ועוד. על ידי פעילות יחצ בתחום הדיגיטל ניתן להגדיל את העוקבים של האמן ברשתות החברתיות השונות בהן פייסבוק ואינסטגרם. כמו כן, במסגרת הפעילות ניתן לנהל ערוצי יוטיוב, ליצור סרטוני הדרכות ליצירות מסוימות ועוד. באינטרנט קיימים כלים רבים בהם ניתן להשתמש לביצוע פעילות יחצ יעילה שתניב פירות.  

כתבות יחצ לאמנים

בין הפעולות השונות שמבצעים במסגרת תהליך יחצ מפרסמים כתבות יחצ שונות. כתבות יחצ הן בעצם כתבות ממומנות שמפורסמות בעיתונים או באתרים מובילים באינטרנט. על ידי כתבות יחצ ניתן ליצור לאמן מוניטין חיובי, לשווק אותו ולמתג אותו באופן נכון. כתבות יחצ הן בעצם כתבות שכוללות מסרים שיווקיים שונים אך נראות כמו כתבת תוכן רגילה. ברוב הפעמים הגולשים שקוראים את הכתבות הללו לא מודעים לכך שמדובר בכתבה שיווקית וכך פחות מתנגדים לקריאה. כתבות יחצ לאמנים כוללות מסירת מידע על האמן, על היצירות שלו, על הדרך בה התחיל וכדומה. כך ניתן גם לשווק את האמן, גם לייצר לו מוניטין חיובי וגם ליצור אצל הקוראים חיבור רגשי. חשוב מאוד שכתבות היחצ ייכתבו על ידי כותבי תוכן מקצועיים שיודעים כיצד לכתוב תכנים עיתונאיים ולשלב בהם מסרים שיווקיים באופן מעודן ונכון. 

היתרונות של יחצ לאמנים

פעילות יחצ כוללת מספר יתרונות שונים ובולטים:

מוניטין חיובי היתרון הראשון הוא יצירת מוניטין חיובי. על ידי פעילות יחצ ניתן ליצור לאמנים מוניטין חיובי ולמתג אותם. כך למעשה מפרסמים כתבות אוהדות על האמן ומספקים לו חשיפה גבוהה. על ידי יצירת  מוניטין חיובי ניתן למשוך לקוחות ולהגדיל את המכירות של האמן
שיווק עקיף יתרון נוסף הוא שיווק עקיף ומעודן יותר. אנחנו חיים בעידן בו יש פרסומות בכל פלטפורמה. רוב הציבור כבר מאס בפרסומות ויודע כיצד לסנן אותן. לכן, על ידי פעילות יחצ ניתן לשווק את האמן ואת היצירות שלו באופן עקיף. כך הציבור לא בהכרח יהיה מודע שמדובר בפרסומת ויהיה יותר פנוי לקרוא ולהתייחס לכתבות. על ידי כתבות יחצ לאמנים ניתן לקבל חשיפה גבוהה ולפנות ללקוחות הפוטנציאליים בדרך מעודנת
העברת מסרים על ידי פעילות יחצ ניתן להעביר מסרים עמוקים יותר ממחירים, מבצע או מוצר חדש. כך ניתן להוסיף מידע על היצירות של האמן, על הדרך שלו, כיצד התחיל, מאיפה בא. כך ניתן לפרט ללקוחות השונים את כל המידע שאתם רוצים ולגרום להם להתעניין בסיפור ואף לחבר אותם אליו רגשית
קידום האתר בגוגל אחד היתרונות של כתבות יחצ לאמנים הוא האפשרות לקשר אותן לאתר העסק. כלומר, לכתבה ניתן להוסיף קישורים נכנסים שיובילו את הגולשים לאתר העסק. הקישורים הללו מסייעים לדירוג האתר בגוגל. כך ניתן לדרג את האתר גבוה יותר ולהעלות אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל

קראו עוד: ניהול מוניטין ברשת גוגל

כמה עולה יחצ לאמנים?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה יחצ מאחר שתלוי בגורמים שונים כמו משרד יחסי הציבור, היקף הפעילות המתבצעת, מספר הכתבות שפורסמו, האתרים בהם פרסמתם את הכתבות ועוד. ריכזנו לכם ממוצע מחירים לפעילות יחצ לאמנים-

  • עלות משרד יחצ- המחיר למשרד יחצ ישתנה בהתאם לגורמים שונים כמו המשרד שבחרתם והיקף הפעילות הנדרשת. בדרך כלל יהיה מדובר בתשלום חודשי. חשוב להבין שגם אם אתם לא רואים תוצאות במהלך החודש אתם צריכים לשלם למשרד היחצ מאחר שעושה פעילות מאחורי הקלעים. התשלום החודשי לפעילות יחצ שמתבצעת על ידי משרד יחצ תתחיל ב-4,000 שקלים לעסק קטן ותעלה בהתאם לגודל העסק. 
  • עלות כותב תוכן- במידה שאתם לא נעזרים במשרד יחצ עליכם לשלם לכותב תוכן. המחיר לכותב תוכן יתחיל ב-250 שקלים ויכול להגיע לאלפי שקלים, בהתאם לאורך הכתבה. 
  • עלות אתרים- כתבות יחצ הן כתבות ממומנות, כלומר יש לשלם לאתרים על מנת לפרסם את הכתבה. המחיר לאתרים משתנה בהתאם לגודל האתר, גודל החשיפה ועוד. המחיר יכול לנוע בין מאות שקלים לאתר קטן ולהגיע לאלפי שקלים עבור פרסום באתרים הגדולים. 
יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!