ניהול מוניטין אישי – המקצוענים שלנו דואגים שיראו אותך

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

ניהול מוניטין אישילכל אדם יש מוניטין. בעולם של היום יש כמעט על כל אדם מידע ברשת שמשפיע על המוניטין שלו. על מנת להיות אחראים על המוניטין שלכם ולהיות בבקרה על המידע המתפרסם עליכם ברשת חשוב לבצע ניהול מוניטין אישי. מה זה אומר? והאם אתם צריכים לבצע מיתוג אישי? המאמר הבא הוא בשבילכם.

 

מהו ניהול מוניטין אישי?

ניהול מוניטין הוא שיטה בה ניתן לעצב את המידע המתקבל עלינו באינטרנט. המוניטין שלנו מושפע מהמידע המתקבל עלינו ומהצורה בה אנחנו נראים ברשת. כיום, אנשים נעזרים במנועי החיפוש ובעיקר בגוגל על מנת לקבל מידע על מגוון נושאים שונים. לדוגמא ניתן לבדוק את הרקע של המועמד לעבודה, לבדוק מחירים ממוצעים של מוצרים, לחפש אנשי מקצוע, לקבל המלצות ועוד. לכן על מנת להיות אחראים על המידע המתקבל עליכם חשוב לבצע ניהול מוניטין אישי. כך ניתן לשמור על המוניטין החיובי של האדם ולמנוע פגיעה בשמו הטוב.

מניעת מוניטין שלילי

החשיבות של ניהול מוניטין אישי נובעת בעיקר על מנת למנוע יצירת מוניטין שלילי לאדם. מוניטין שלילי נוצר בעקבות פגיעה במוניטין של האדם ובשם הטוב שלו. ניתן ליצור לאדם מוניטין שלילי בקלות על ידי פרסומים שליליים שמופצים ברחבי האינטרנט. פעמים רבות, לאדם עצמו אין שליטה על הפרסומים הללו ועל ההפצה שלהם. למעשה, לעתים אזכור שלילי אחד יכול לצבור תאוצה ולקבל חשיפה גדולה שתפגע בשם הטוב של אותו אדם. לכן עליו להיעזר במומחים לניהול מוניטין אישי שיעזרו לו לתכנן אסטרטגיה נגדית ולמנוע פגיעה בשם שלו. כך האדם יוכל לבצע פעולות למניעת מוניטין שלילי ולבניית מוניטין חיובי, חזק ויציב.

 

חשוב לבדוק את חומרת המצב

לפני שמתחילים בתהליך ניהול מוניטין אישי חשוב מאוד לבדוק האם קיימת בעיה ואם כן מה החומרה שלה. לא כל אזכור שלילי יכול להוביל לפגיעה בשם הטוב של האדם וליצירת מוניטין שלילי, לכן חשוב לנטר את דפי תוצאות החיפוש ולהבין מה חומרת המצב. במידה שדף התוצאות הראשון של מנועי החיפוש כולל תוצאות איכותיות, הדבר העיקרי שתצטרכו לעשות הוא לחזק את התוצאות הללו ולשמור אותן בפרונט. אך במידה שיש אזכורים שליליים בדף הראשון של תוצאות החיפוש, מדובר במצב קשה יותר שמצריך טיפול מידי.

 

מחיקת האזכורים השליליים

אחת הדרכים לניהול מוניטין אישי היא למחוק את האזכורים השליליים המופיעים עליכם מהרשת. ניתן לעשות זאת במגוון דרכים. קודם כל, ישנם מקרים בהם האזכורים השליליים מופיעים בנכס דיגיטלי שאתם מנהלים. כן זה נשמע מוזר אבל זה קורה לפעמים. לכן, במצב כזה תוכלו פשוט להסיר את האזכורים השליליים בקלות בעצמכם. במצב בו האזכורים השליליים מופיעים באתר אחר עומדות לפניכם מספר אפשרויות. האפשרות הראשונה היא לפנות לבעל האתר המכיל את האזכור השלילי ולבקש ממנו להסיר את התוכן. פעמים רבות בעלי האתר עצמם לא שותפים לפרסום השלילי ולכן נענים לבקשה להסרתו בחיוב. האפשרות השנייה העומדת לפניכם היא לאיים בתביעה נגד מי שפרסם את האזכור השלילי ופגע בשם הטוב שלכם. עוד אפשרות למחיקת האזכורים השליליים היא לפנות לגוגל בעצמם. בדרך כלל הפנייה לגוגל לא תקבל מענה מאחר שגוגל מעדיפה לא לקחת חלק ביריבויות הללו. אך במקרים בהם התוכן מפר את ההנחיות של גוגל, גוגל עלולה להיענות לבקשתכם ולהסיר את התוכן הפוגעני, לכן כדאי לנסות.

 

פרסום כתבות חיוביות

מלבד מחיקת האזכורים השליליים, אחת הדרכים היעילות לניהול מוניטין אישי היא על ידי פרסום כתבות חיוביות. בשיטה זו אתם נלחמים באזכורים השליליים ודוחקים אותם לשולי מנוע החיפוש. במידה שהאזכורים השליליים התפרסמו באתר חזק שמקבל חשיפה גדולה חשוב לפרסם את הכתבות החיוביות באותו האתר או באתר מתחרה שיוכל להילחם בפרסום השלילי ולדחוק אותו.

כאשר אתם מפרסמים כתבות חיוביות אתם גם יכולים להילחם בפרסומים השליליים ולדחוק אותם וגם לבנות לעצמכם מוניטין חיובי, חזק ויציב. כך המידע שיתקבל עליכם ברשת יהיה חיובי.

 

הכוח של ויקיפדיה

ויקיפדיה הוא אתר בעל כוח רב. כיום, כמעט כל חיפוש בגוגל מביא לנו את ויקיפדיה בדף התוצאות הראשון ולעתים אף כתוצאת החיפוש הראשונה. מדובר באחד האתרים הנפוצים בגוגל ולכן כמעט לכל אדם שהתפרסם יש ערך בויקיפדיה. פעמים רבות, אנשים שמקבלים תוצאת חיפוש של ויקיפדיה יעדיפו להיכנס אליה ולקרוא את תוכן הערך מאשר להתאמץ ולחפש מידע באתרים רבים. לכן, מדובר באתר עם כוח רב, במיוחד עבור ניהול מוניטין אישי. בנוסף, ניתן להוסיף לוויקיפדיה קישורים חיצוניים וכך לקשר את הערך לאתר שלכם ולהוביל את הגולשים אליו. מדובר בשיטת קידום יעילה במיוחד. יש לקחת בחשבון שלפתוח ערך בויקיפדיה יכול להיות לא פשוט מאחר שוויקיפדיה קפדנית מאוד. אך מומלץ לנסות.

רשתות חברתיות

עוד דרך יעילה במיוחד לניהול מוניטין אישי היא על ידי הרשתות החברתיות שהפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. על ידי תחזוקת הרשתות החברתיות ניתן לשפר את הנוכחות של האדם במנועי החיפוש וגם ברשת עצמה. מדובר בכלי חזק מאוד שיכול לתרום משמעותית לבניית מוניטין חיובי, חזק ויציב. ניתן להיעזר במגוון הרשתות החברתיות השונות בהן פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, טיקטוק ועוד.

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!