ניהול מוניטין לחברות בתקופת משבר – איך זה עובד?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

ניהול מוניטין לחברות בתקופת משבר ניהול חברה הוא לא דבר פשוט. כאשר מנהלים חברה צריך לדאוג שהמוניטין שלה יהיה חיובי, חזק ויציב על מנת שנצליח למשוך לקוחות, להגדיל מכירות ולהניב רווחים. ישנם מקרים בהם המוניטין של החברה שלילי ולקוחות נרתעים מביצוע עסקאות איתה. במצב כזה חשוב מאוד לבצע ניהול מוניטין לחברות בתקופת משבר. מה זה אומר? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

מהו ניהול מוניטין לחברות?

לפני שנסביר על ניהול מוניטין לחברות בתקופת משבר חשוב להבין מהו ניהול מוניטין לחברות בכלל. ניהול מוניטין לחברות או בכלל, הוא שיטה בה מיחצנים את החברה ובונים לה מוניטין טוב. על ידי שיטה זו ניתן למנוע יצירת מוניטין שלילי לחברה ולבנות לה מוניטין חזק ויציב שלא יפגע מכל פרסום שלילי. עם ניהול מוניטין לחברות ניתן לקדם את החברה, למשוך לקוחות פוטנציאליים, להגדיל את העסקאות שמתבצעות ולהגדיל את הרווחים שלה. אם יש לכם חברה, קטנה או גדולה, אתם צריכים לבצע ניהול מוניטין על ידי חברות מקצועיות שמומחות לכך. חשוב להבין- ברוב המקרים, לקוחות, קולגות, ספקים, עסקים מתחרים וכן הלאה יחפשו מידע על החברה לפני ביצוע עסקה איתה. במידה שהמידע שיתקבל יהיה שלילי הסיכוי שהעסקה תתבצע הוא אפסי. לכן, חשוב לבצע ניהול מוניטין לחברות ולוודא שהמידע שמתקבל עליכם ברשת הוא חיובי. 

מהו ניהול מוניטין לחברות בתקופת משבר?

ניהול מוניטין לחברות בתקופת משבר מתבצע במצב של משבר תקשורתי. ישנם מקרים רבים בהם מתפרסמים על החברה פרסומים שליליים שונים. על מנת להתמודד עם המשבר התקשורתי ביעילות ולהצליח לנהל אותו כהלכה, יש לבצע ניהול מוניטין על ידי חברה מקצועית. כך ניתן למזער נזקים ואף במקרים מסוימים אף להצליח לצמוח מהמשבר. 

משבר תקשורתי עלול לפרוץ ממגוון סיבות שונות. לדוגמא, אם בעל החברה התבטא בצורה לא נעימה שקיבלה סיקור תקשורתי. אפשרות נוספות היא שלקוח קיבל מהחברה שירות לא נעים והלקוח החליט לפרסם זאת ברשתות החברתיות, בבלוג וכדומה. על מנת להצליח לנהל מוניטין בתקופת משבר צריך להיעזר בחברה מקצועית שיודעת את השלבים הנדרשים לתהליך. 

 

האם יש לבצע ניהול מוניטין לחברות בתקופת משבר בלבד?

רבים חושבים שניהול מוניטין נדרש רק בתקופות של משבר תקשורתיים. אך למעשה זו מחשבה מוטעית שעלולה לגרום לעסק שלכם נזקים רבים. למעשה, ניהול מוניטין לחברות הוא תהליך שיש לבצע לפני משברים תקשורתיים כאלה ואחרים. כאשר תבצעו ניהול מוניטין תוכלו לפרסם את החברה שלכם ולמתג אותה בצורה חיובית, כך שלא בטוח שכל פרסום שלילי יהפוך למשבר תקשורתי. כמו כן, על ידי ניהול מוניטין מוקדם תוכלו להתכונן למשבר תקשורתי במידה שיפרוץ ולהיות עם היד על ההדק. זכרו- קל יותר למנוע מאשר לתקן. לכן, על ידי ניהול מוניטין לחברות לפני תקופת משבר ניתן להתמודד טוב יותר עם משברים תקשורתיים. 

כיצד זה מתבצע?

ניהול מוניטין לחברות בתקופת משבר צריך להתבצע על ידי חברה מקצועית שמומחית לניהול מוניטין ויודעת להתמודד עם משברים תקשורתיים כהלכה. ניהול מוניטין לחברות בתקופת משבר כולל מספר שלבים שונים-  

  • שלב ראשון- איסוף מידע

קודם כל, בשביל ניהול מוניטין לחברות בתקופת משבר, חשוב לאסוף מידע. כאשר פורץ משבר תקשורתי חשוב לאסוף מידע על מנת לקבל תמונת מצב על המשבר ולהבין את חומרתו. ככל שתאספו יותר מידע, כך תוכלו לקבל תמונת מצב נכונה יותר על המשבר ולהבין עם מה אתם מתמודדים. יכולים להיות מצבים בהם איסוף המידע יגלה לכם שהמצב הרבה פחות גרוע ממה שחשבתם, או להפך. 

  • שלב שני- הקמת צוות לניהול המשבר

לאחר שאספתם מספיק מידע והבנתם את חומרת המשבר, יש להקים צוות לניהול המשבר. הצוות צריך לכלול את מנהל החברה, היועץ המשפטי שלה, יועץ התקשורת שלה ואנשי מקצוע נוספים שיוכלו לעזור. הקמת הצוות מיועדת לקבוע כיצד להתמודד עם המשבר, להחליט על הכלים המתאימים לטיפול בו, האם יש מסרים להעביר ואילו מסרים ועוד. 

  • שלב שלישי- לקחת אחריות

לאחר שתקימו צוות לניהול המשבר, יש לעבור לשלב הבא והוא לקחת אחריות. בדרך כלל משברים תקשורתיים נובעים מטעויות שקרו. לדוגמא, זה יכול להיות לקוח שקיבל שירות לא טוב או מוצר פגום. במצב כזה, חשוב מאוד לקחת אחריות על הסיטואציה, להתנצל בפני הלקוח ולהתייחס לכך. יכולים להיות מצבים בהם אתם בטוחים שהלקוח טועה והחברה לא אשמה, אך עדיין יש משמעות רבה ללקיחת אחריות והתנצלות. 

  • שלב שלישי- תגובה למשבר

השלב הרביעי בניהול מוניטין לחברות בתקופת משבר הוא להגיב למשבר. פעמים רבות בעת משבר תקשורתי הלקוחות, הקולגות, המתחרים ועוד מחכים לתגובת החברה על המשבר. לכן,  חשוב להגיב ואף לכלול מסרים עם מידע והוכחות. התנהלו בשקיפות מלאה על מנת לזכות באמון של הציבור והתקשורת. חשוב מאוד לא לנסות להעלים ראיות כי אתם עלולים לגרום ליותר נזק מתועלת. התנהלו בשקיפות, הגיבו למשבר וכך תוכלו לגרום לציבור להפוך לשותפים למשבר ולרצות בהצלחת החברה. 

  • שלב חמישי- ניהול מוניטין ברשת

השלב הבא הוא לנהל את המוניטין של החברה ברשת. כיום יכולים להתפרסם פרסומים שליליים באתרים שונים, כולל אתרים חדשותיים ושיווקיים מובילים. ניתן לנסות להסיר את הפרסומים הללו על ידי פניה לבעלי האתר ובקשה להסרת הכתבה השלילית. בעלי האתרים יכולים לבחור אם להסכים או לא. שימו לב אם הפרסום כולל הוצאת דיבה לדוגמא, בעל האתר חשוף לתביעה שלכם ולכן בדרך כלל יעדיף להסיר את הפרסום. במידה שבעל האתר סירב תוכלו לנסות לפנות לגוגל או לנסות לדחוק את הפרסום לשולי תוצאות החיפוש. זאת יש לבצע על ידי פרסום כתבות חיוביות, העלאת תוכן, הגדלת החשיפה החיובית של החברה וכדומה. כמו כן, חשוב מאוד לנהל מוניטין גם ברשתות החברתיות מאחר שהפכו לאחד מכלי התקשורת המובילים. 

קראו עוד: ניהול מוניטין עסקי

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!