ניהול מוניטין באינטרנט

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

ניהול מוניטין באינטרנטהעולם של היום הוא עולם בו הכל מתנהל באינטרנט. אנשים יוצרים מערכות יחסים באינטרנט, מתקבלים לעבודה, מחפשים מידע, מבצעים שיווק ובונים לעצמם מוניטין. בעקבות כך, כל פרסום שלילי על עסק או על אדם יכול להתפשט ולקבל חשיפה גבוהה. לכן, על מנת להיות בבקרה ולפקח על המידע שמתקבל עליכם באינטרנט חשוב לבצע ניהול מוניטין באינטרנט. 

 

מה זה אומר?

ניהול מוניטין ברשת הוא שיטה לעיצוב המידע המתקבל עליכם ברשת. מדובר במונח שמתייחס לנראות של אדם או עסק ברשת ולמידע הקיים עליו. כיום, כל אדם שמעוניין לקבל מידע על נושא מסוים יחפש אותו באינטרנט. לכן, לחיפוש בגוגל יכולות להיות השפעות רבות. אנשים מחפשים מידע בגוגל לצרכים שונים כמו בדיקת רקע על מועמדים לעבודה, בדיקת שכר פוטנציאלי לדירה, בירור על עסק מסוים לפני ביצוע עסקה איתו, בירור על לקוח פוטנציאלי ועוד. לכן, על מנת להיות בבקרה על המידע המתקבל עליכם ולהיות בטוחים שהוא יהיה חיובי יש לבצע ניהול מוניטין באינטרנט. כך ניתן לנקות את תוצאות החיפוש מכל דבר שעלול להתפרש באופן שלילי.

מתי נבצע ניהול מוניטין באינטרנט?

ניהול מוניטין בגוגל ובאינטרנט הוא שירות שמיועד לכולם- חברות, עסקים, בעלי מקצוע, אנשי ציבור, אנשי עסקים, פוליטיקאים, שחקנים ואפילו אנשים פרטיים. הצורך בניהול מוניטין ברשת בדרך כלל עולה כאשר מתפרסם פרסום שלילי שעלול לפגוע במוניטין של אותו אדם או עסק. אך חשוב לקחת בחשבון שההמלצה היא לנהל את המוניטין עוד לפני שמתפרסמת ביקורת או כתבה שלילית ועוד לפני שיש פגיעה במוניטין שלכם. חשוב לזכור שהרבה יותר קל למנוע מאשר לתקן ולכן חשוב להיות עם היד על ההדק ולא לחכות לפרסומים שליליים. לעתים יכול להספיק פרסום שלילי אחד שיצבור תאוצה, יקבל חשיפה גבוהה ויפגע במוניטין שלכם בצורה משמעותית. 

 

שיטות לניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין באינטרנט יכול להתבצע על ידי מגוון שיטות שונות. ריכזנו את המרכזיות בהן-

  • מחיקת תוצאות שליליות

במידה שהתפרסמו עליכם פרסומים שליליים והמוניטין שלכם נפגע, תוכלו לנסות לפעול למחיקת הפרסומים השליליים. בדרך כלל המוניטין נפגע על ידי פרסום של כתבה שלילית, פרסום של תגובה שלילית או פרסום השם שלכם באתרי פסקי דין. על מנת להסיר את הפרסומים השליליים, הדרך המהירה ביותר היא לפנות לבעלי האתר ולבקש מהם להסיר את הפרסום השלילי. במקרים רבים בעלי האתר לא יענו לבקשה בחיוב אך ישנם מקרים בהם בעל האתר יפחד מתביעה ולכן יעדיף להסיר את הפרסום. לכן כדאי לנסות. באתרי פסקי דין בדרך כלל הסרת פסק הדין תהיה כרוכה בתשלום לבעל האתר. במידה והפניה לבעל האתר לא נענתה בחיוב הדרך השנייה היא לפנות לגוגל ולבקש מהם להסיר את הפרסום השלילי. 

  • פרסום חיובי

לא תמיד ניתן להסיר את הפרסומים השליליים ולכן, אחת הדרכים להילחם בהם היא על ידי פרסום של כתבות ותכנים חיוביים. ניתן לפרסם כתבה חיובית באותו אתר בו התפרסמה הכתבה השלילית או באתר מתחרה שמקבל חשיפה גבוהה. כך אתם יכולים לדחוק את הפרסום השלילי ולהפחית את החשיפה שהוא מקבל. פרסום חיובי מסייע לבניית מוניטין חיובי, חזק ויציב, גם אם לא התפרסמו עליכם פרסומים שליליים. זו אחת הדרכים היעילות לניהול מוניטין ברשת. 

  • ויקיפדיה

ויקיפדיה הוא אחד מהאתרים הנפוצים ביותר כיום. בדרך כלל האתר יופיע באחת מתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל ואנשים רבים יעדיפו לקרוא את הערכים של ויקיפדיה. כמעט לכל אדם או עסק מפורסם יהיה ערך בויקיפדיה. מאחר שוויקיפדיה מדורגת גבוה בתוצאות החיפוש, עסקים עם ערכים בויקיפדיה יקבלו חשיפה גבוהה מאוד וכך ידורגו גבוה כמעט באופן אוטומטי. בנוסף, בויקיפדיה קיימת אפשרות להוספת קישורים חיצוניים. כך תוכלו להוסיף קישור לאתר העסק שלכם ולהוביל את הגולשים אליו. מדובר באחת הדרכים הטובות לקידום האתר. לכן, בניהול מוניטין באינטרנט מומלץ לנסות לפתוח ערך בויקיפדיה. 

  • רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות כבר מזמן השתלטו על החיים שלנו. כיום כמעט אין אדם אחד בלי חשבון ברשת חברתית אחת או יותר. כיום יש מגוון רשתות חברתיות מובילות בהן פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, טוויטר, לינקדאין ועוד שמהוות פלטפורמה מצוינת לניהול מוניטין ברשת. על ידי תחזוקת הרשתות החברתיות אתם יכולים לשפר את הנוכחות שלכם במנועי החיפוש ואף להיות נוכחים ברשתות החברתיות ולקבל חשיפה גבוהה. לשם כך יש לפתוח עמוד עסקי ולקדם אותו בכל האמצעים האפשריים. 

  • סרטונים

דרך יעילה נוספת לניהול מוניטין באינטרנט היא על ידי סרטוני תדמית. אנשים רבים אוהבים לצפות בסרטונים, במיוחד על פני קריאת תוכן. בסרטוני תדמית ניתן להציג את העסק, את היתרונות שלו, להסביר על המוצר או השירות שמציע ועוד. 

  • בלוגים

בעולם של היום לבלוגים יש כוח רב מאוד, גם בניהול מוניטין. הדרך הראשונה לניהול מוניטין ברשת על ידי בלוגים היא לפתוח בלוג לעסק ולקשר אותו לאתר העסק. הדרך השנייה היא לקשר את העסק שלכם לבלוגים קיימים, כמו לדוגמא הבלוג של תפוז. מדובר בבלוג חינמי בו ניתן לפרסם באופן חופשי את העסק שלכם.  

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!