ניהול מוניטין בקשה להסרת תוכן – המומחים שלנו עוזרים לך

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

ניהול מוניטין בקשה להסרת תוכןהאינטרנט כולל תכנים במגוון תחומים ונושאים שונים. לעתים התכנים הקיימים במנועי החיפוש הם ישנים ולא רלוונטיים ולעתים הם פוגעניים ועלולים לפגוע בשם הטוב של עסק או אדם מסוים. במצב כזה יש לבצע ניהול מוניטין ולהסיר את התוכן. על ניהול מוניטין בקשה להסרת תוכן נרחיב במאמר הבא.  

 

ניהול מוניטין בקשה להסרת תוכן- מה זה?

ניהול מוניטין הוא שיטה בה בונים לעסק או אדם מוניטין חיובי, חזק וטוב ומונעים פגיעה בשמו ובמוניטין שלו. לכולם יש מוניטין. בין אם אתם בעלי עסק, אנשי ציבור, אנשי מקצוע או אפילו אנשים פרטיים יש לכם מוניטין מסוים. על מנת להיות אחראים על המוניטין שלכם ולהיות בטוחים שהוא חיובי אתם צריכים לבצע ניהול מוניטין. תהליך זה מתבצע באינטרנט על ידי אנשי מקצוע. התהליך כולל מספר אפשרויות אשר כולן מיועדות לאותה מטרה- בניית מוניטין חיובי לעסק, שמירה על המוניטין שלו ומניעת פגיעה בו. 

ניהול מוניטין בקשה להסרת תוכן- איך זה קשור?

לעתים מתפרסמים באינטרנט תכנים שונים שעלולים לפגוע במוניטין של העסק. אך מה הקשר בין תוכן לבין מוניטין? קודם כל יש לחלק את התכנים שעלולים לפגוע במוניטין של העסק לשניים- תכנים פוגעניים ותכנים לא רלוונטיים. 

תכנים פוגעניים הם למעשה פרסומים שליליים שונים שהתפרסמו על העסק מסיבות שונות- לקוח לא מרוצה שפרסם ברשתות החברתיות על שירות לא טוב שקיבל, בעל העסק דיבר בצורה לא ראויה שקיבלה סיקור תקשורתי ועוד אפשרויות רבות. במצב כזה, הפרסומים השליליים עלולים לפגוע במוניטין של העסק ולמנוע מלקוחות לבצע איתו עסקאות.

תכנים לא רלוונטיים הם תכנים מיושנים שלא רלוונטיים לתחום העיסוק של העסק כיום או למוצרים שהוא מציע. למעשה, כאשר דואגים לכך שהתכנים באתר יהיו רלוונטיים ואקטואליים אתם נותנים לגולשים שלכם את התחושה שמדובר באתר איכותי של עסק איכותי שיכול לספק להם מענה עבור הצרכים שלהם. 

 

ניהול מוניטין בקשה להסרת תוכן- תכנים פוגעניים

כפי שציינו, תכנים פוגעניים הם פרסומים שליליים שונים על העסק. על מנת להסיר תוכן פוגעני מהאינטרנט עומדות לפניכם מספר אפשרויות שונות- 

  • פניה לבעלי האתר- קודם כל, תוכלו לפנות לבעלי האתר עם התוכן הפוגעני בבקשה להסרת תוכן זה. בעלי האתר יוכלו להחליט האם להיענות לבקשה בחיוב או בשלילה. בדרך כלל במקרים בהם התכנים יכללו הוצאת דיבה או שיימינג בעלי האתר יעדיפו להסיר אותם מאשר להיות חשופים לתביעה. 
  • פניה לגוגל- האפשרות הבאה היא לפנות לגוגל בבקשה להסרת תוכן פוגעני באתר מסוים. בדרך כלל גוגל לא זמינה ולא עונה במהירות אך תמיד כדאי לנסות. ישנם מקרים בהם גוגל תענה לבקשה שלכם בחיוב ותסביר את התוכן הפוגעני. 
  • פניה לאתרי פסקי דין ישנם אתרי פסקי דין שכוללים מאגרים של פסקי דין. במידה שהעסק שלכם נתבע או תבע בעבר הוא כנראה מופיע במאגרים הללו. רוב הלקוחות שיראו כי העסק מופיע במאגרים הללו לא יבדקו את הפרטים של פסק הדין ויסיקו מכך שהעסק שלכם בעייתי. לכן, תוכלו לפנות לבעלי האתר בבקשה להסרת תוכן זה. בדרך כלל זה יהיה כרוך בתשלום לאתר. 
  • דחיקת התוכן לשולי מנוע החיפוש- מלבד לפניה לאתרים בבקשה להסרת תוכן, תוכלו לנסות לדחוק את התוכן הפוגעני לשולי מנוע החיפוש. זאת תעשו על ידי פרסום תוכן חיובי, העלאת תוכן איכותי ורלוונטי לאתר שלכם, שיתוף פעולה עם אתרים מובילים וכדומה. כך הפרסום החיובי יגבר על הפרסום השלילי וידחק אותו. 

 

ניהול מוניטין בקשה להסרת תוכן- תכנים מיושנים ולא רלוונטיים

כפי שציינו, תכנים מיושנים ולא רלוונטיים עלולים להעיד על אתר לא איכותי ועל עסק שלא מעדכן את האתר שלו. במצב כזה עלול להיווצר פער בין המידע שהגולש מחפש לבין המידע שקיים באתר בפועל. במצב כזה, בעל האתר או מבקר באתר יוכל לפנות לגוגל בבקשה להסרת תוכן ישן ולא רלוונטי. ניתן לפנות לגוגל בבקשה להסרת תוכן מיושן, כאשר התוכן נשמר באתרים שאינם בבעלותכם וכאשר התוכן קיים באתרים שבבעלותכם. אם אתם בעלי האתר בו קיים תוכן מיושן ואתם רוצים להסיר אותו מגוגל אתם צריכים קודם כל להסיר אותו מהאתר עצמו. לאחר מכן, עליכם להיכנס ל- Search Console של האתר ולבקש הסרה מגוגל. גוגל יכולה לדחות את הבקשה שלכם בעקבות מגוון סיבות כמו התוכן עדיין נמצא בדף, התוכן לא נכלל באינדקס, עותק משוכפל של הבקשה וסיבות נוספות.

ניהול מוניטין בקשה להסרת תוכן- מתי נבצע?

חשוב לבצע ניהול מוניטין בכל עת ולא רק במצבים של פרסומים שליליים או תכנים פוגעניים. כאשר מבצעים ניהול מוניטין באופן קבוע, לפני שנפגע המוניטין של העסק, יכולים לבנות מוניטין חזק ויציב ולמנוע מכל פרסום שלילי לפגוע בו. כמו כן, בעקבות כך אתם יכולים למזער נזקים במידה שיתפרסמו תכנים פוגעניים שעלולים לפגוע במוניטין של העסק ואף להתכונן כהלכה למצב בו תצטרכו להסיר את התוכן. 

 

ניהול מוניטין בקשה להסרת תוכן- למה זה חשוב?

ניהול מוניטין הוא שיטה שעוזרת לכם לבנות מוניטין חיובי וחזק ולקדם את העסק כהלכה. כמו כן, שיטה זו מאפשרת לכם למנוע יצירה של מוניטין שלילי. למעשה, מוניטין שלילי הוא דבר שעלול לפגוע בעסק שלכם באופן משמעותי ולמנוע מלקוחות לרצות לבצע איתכם עסקאות. לכן, חשוב מאוד להימנע מכך ככל הניתן. חשוב להבין שגם אם תרצו וגם אם לא יהיה לעסק שלכם מוניטין ברשת. לכן, על מנת להיות אחראים עליו ולוודא שהוא חיובי יש לבצע ניהול מוניטין. שימו לב שברוב המקרים, לפני שלקוחות יבצעו איתכם עסקה הם יבדקו על העסק שלכם בגוגל. לכן אתם רוצים להיות בטוחים שהמידע שהם יקבלו על העסק יהיה חיובי. לשם כך חשוב לבצע ניהול מוניטין.

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!