ניהול מוניטין אינטרנטי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

ניהול מוניטין אינטרנטירוצים להיות אחראים על המוניטין שלכם ולוודא שלא תהיה פגיעה בשם הטוב שלכם? לשם כך חשוב לבצע ניהול מוניטין אינטרנטי. מדובר בתהליך שמיועד לכולם- חברות, עסקים, בעלי מקצוע, אנשי ציבור, אנשי עסקים, פוליטיקאים, רופאים, שחקנים ועוד. על ניהול מוניטין אינטרנטי וכיצד הוא מתבצע נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו ניהול מוניטין אינטרנטי?

ניהול מוניטין אינטרנטי הוא מונח שמתייחס לנראות של אדם או עסק באינטרנט. על ידי ניהול מוניטין אינטרנטי ניתן לעצב את המידע המתקבל עליכם באינטרנט ולוודא שהוא חיובי. כיום האינטרנט משמש אותנו למגוון צרכים שונים. אחד הבולטים בהם הוא חיפוש מידע חשוב. כל אדם שמעוניין לבדוק על נושא מסוים או על אדם מסוים יוכל לעשות זאת בקלות על ידי מנועי החיפוש ובמרכזם גוגל. התוצאות המתקבלות בגוגל יכולות להשפיע באופן משמעותי על המוניטין של אותו אדם. לדוגמא, אם אתם מועמדים לעבודה מסוימת ובמקום העבודה בודקים מה המידע המופיע עליכם באינטרנט, במידה שהמידע המתקבל כולל אזכורים שליליים, המוניטין שלכם עלול להיפגע ואתם עלולים לפספס את הצעת העבודה. לכן, על מנת להיות בבקרה על המידע המתקבל עליכם ולנקות את הרשת מאזכורים שליליים חשוב מאוד לבצע ניהול מוניטין אינטרנטי. 

מתי חשוב לנהל מוניטין?

כפי שציינו קודם, ניהול מוניטין אינטרנטי הוא שירות שמיועד לכולם. כל מי שרוצה להיות אחראי על המוניטין שלו ולוודא שהוא חיובי צריך לנהל את המוניטין באינטרנט. חשוב להיות בבקרה כל הזמן ולא לחכות לפגיעה בשם הטוב שלכם. אך, בדרך כלל הצורך המהותי בתהליך זה עולה כאשר מתפרסמים אזכורים שליליים ותכנים פוגעניים שעלולים לפגוע בשם שלכם. חשוב לזכור שפעמים רבות אנשים יחפשו פרסומים שליליים בשביל לבחון אתכם והאם כדאי לבצע איתכם עסקים. המוניטין שלכם עלול להיפגע ממגוון פרסומים שליליים כמו כתבה שלילית, השארת תגובה שלילית, הופעה באתרי פסקי דין ועוד. חשוב לזכור שהרבה יותר קל למנוע מאשר לתקן ולכן חשוב להיות עם היד על ההדק ולא לחכות לפרסומים שליליים. 

קראו עוד: ניהול מוניטין בגוגל

השלבים לניהול מוניטין אינטרנטי

ניהול מוניטין אינטרנטי הוא תהליך שכולל מספר שלבים שונים- 

  • ניטור דפי תוצאות החיפוש

ניהול מוניטין באינטרנט מצריך בראש ובראשונה ניטור של דפי תוצאות החיפוש. כך אתם יכולים להבין האם בכלל קיימת בעיה ומה רמת החומרה שלה. ישנם מקרים בהם האזכורים השליליים עלולים לצבור תאוצה ולהופיע בדף התוצאות הראשון במנועי החיפוש. מקרים אלה נחשבים למקרים חמורים יותר מאחר שכל אדם שיחפש מידע יוכל להגיע לאזכורים השליליים בקלות. לעומת זאת, ישנם מקרים בהם האזכורים השליליים יופיעו בדפי תוצאות מאוחרים יותר ויהיו פחות משמעותיים. לכן חשוב קודם כל להבין מה חומרת המצב בשביל להבין מה דרך הטיפול המתאימה.  

  • מיפוי מקורות האזכורים השליליים

לאחר שבדקתם מה חומרת המצב עליכם לאתר את המקורות בהם שמורים האזכורים השליליים. כפי שציינו האזכורים השליליים יכולים להופיע במגוון דרכים כמו כתבה שלילית, תגובה שלילית, מאמרים באתרים של קולגות, אתרי פסקי דין ועוד. לכן, חשוב למפות את מקור האזכורים השליליים. כך תוכלו לבנות אסטרטגיה מתאימה לניהול מוניטין אינטרנטי.  

  • קביעת האסטרטגיה

השלב הבא בניהול מוניטין אינטרנטי הוא קביעת האסטרטגיה להתמודדות וטיפול באזכורים השליליים. ישנם מקרים בהם האזכורים השליליים נמצאים בנכס דיגיטלי שאתם מנהלים. במצב כזה תוכלו בקלות להסיר את התוכן הפוגעני בעצמכם. אך במצב בו האזכור השלילי מופיע באתרים אחרים יהיה עליכם לפעול להסרתם. האפשרות הראשונה להסרת התוכן הפוגעני היא לפנות לבעל האתר ולבקש ממנו להסיר את התוכן. ישנם מקרים רבים בהם בעל האתר לא שותף לפרסומים השליליים ולכן ישמח להסיר אותם. אפשרות נוספת היא לאיים בתביעה נגד המפרסם השלילי. עוד דרך להסרת התוכן היא לפנות לגוגל ולבקש מהם ולהסיר את התוכן הפוגעני. במידה שהתוכן מפר את ההנחיות של גוגל היא עלולה להסיר אותו. שימו לב שמלבד הסרת האזכורים השליליים, דרך נוספת לניהול מוניטין אינטרנטי היא לדחוק את האזכורים השליליים על ידי ביצוע פעולות נגדיות. לשם כך יהיה עליכם לפרסם כתבות חיוביות, לחזק את התוצאות החיוביות, לשפר את הנוכחות ברשתות החברתיות, לפרסם תכנים איכותיים באתר שלכם ועוד. 

  • קביעת תקציב

לאחר שקבעתם אסטרטגיית התמודדות עליכם לקבוע את התקציב שתשקיעו בתהליך. חשוב לקחת בחשבון שככל שהמצב חמור יותר כך יהיה צורך בפעולות נרחבות יותר ובתקציב גבוה יותר. באופן ממוצע המחיר לניהול מוניטין אינטרנטי ינוע בין 2,000 לבין 3,000 שקלים לחודש. שימו לב שבדרך כלל התהליך לוקח זמן של חצי שנה לפחות. 

  • בניית תוכנית עבודה

לאחר שקבעתם תקציב עליכם לבנות את תוכנית העבודה המעשית לניהול מוניטין באינטרנט. לשם כך יש להחליט כמה מאמרים יתפרסמו, היכן, באיזו תדירות, מי כותבי התוכן איתם תעבדו ועוד. חשוב להתאים את תוכנית העבודה לעסק שלכם ולמשאבים שלכם. 

  • ביצוע שינויים בהתאם לצורך

לבסוף, על מנת לבצע תהליך ניהול מוניטין באינטרנט יעיל חשוב לבצע שינויים והתאמות. כמו בתהליך שיווק, מדובר בתהליך דינמי שכולל שינויים רבים וצריך להתעדכן בהתאם לתגובות ולתוצאות המתקבלות. לכן, חשוב לבצע שינויים בהתאם. 

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!