ניהול מוניטין צווארון לבן – מה שחשוב לדעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

ניהול מוניטין צווארון לבןניהול מוניטין הוא שיטה בה ניתן ליצור לאדם או עסק מסוים מוניטין חיובי ולמנוע יצירה של מוניטין שלילי. המוניטין הוא אחד הדברים החשובים ביותר שיש לאדם או לעסק ובמידה שהוא שלילי הוא עלול לפגוע באופן משמעותי. על ניהול מוניטין צווארון לבן נרחיב במאמר הבא. 

 

ניהול מוניטין צווארון לבן- מה זה ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין הוא שיטה בה ניתן ליחצן אדם או עסק מסוים על מנת ליצור לו מוניטין חיובי ולמנוע יצירה של מוניטין שלילי. לכל אחד ניתן לבצע ניהול מוניטין. הסיבה לכך היא שלכולנו יש מוניטין. בין אם אנחנו אנשי ציבור, שחקנים, זמרים, אנשי עסקים, בעלי מקצוע או אפילו אנשים פרטיים יש לנו מוניטין. לכן, על מנת לשמור על המוניטין שלנו ולוודא שהוא חיובי וטוב חשוב לבצע ניהול מוניטין. ניהול מוניטין מתבצע באינטרנט במגוון אמצעים כמו גוגל, הרשתות החברתיות, פורומים, אתרים ועוד. כך ניתן לוודא שהמידע המתקבל עלינו באינטרנט יהיה חיובי. 

ניהול מוניטין צווארון לבן- מה זה צווארון לבן?

צווארון לבן הוא כינוי בלתי פורמלי לבעלי מקצועות חופשיים. מקצועות חופשיים הם מקצועות בהם עוסקים אנשים שקיבלו דיפלומה המוכרת במקצועם. כלומר, מדובר במקצועות הדורשים השכלה אקדמית. העובדים במקצועות חופשיים מחויבים לקוד אתי ונתונים לשליטת גופים מקצועיים. בין המקצועות החופשיים ניתן לראות מקצועות כמו עריכת דין, רפואה, מנהלים, פקידים, פסיכולוגים, מהנדסים, אדריכלים ועוד רבים. 

 

ניהול מוניטין צווארון לבן- מתי נבצע?

אחת השאלות המרכזיות בנוגע לניהול מוניטין ברשת היא מתי יש לבצע זאת. למעשה אין לכך תשובה חד משמעית. ההמלצה היא לבצע ניהול מוניטין כל הזמן. כך אתם יכולים לשלוט על המוניטין שלכם ולמנוע מפרסומים שליליים לצבור תאוצה ולפגוע בשמכם הטוב. עם זאת, לא כולם מודעים לחשיבות של ניהול מוניטין ומבצעים זאת מראש. לכן, הצורך בניהול מוניטין עולה במיוחד במידה שהתפרסמו עליכם פרסומים שליליים שעלולים ליצור לכם מוניטין שלילי ולפגוע בשם הטוב שלכם. במידה שהמוניטין שלכם כבר נפגע הצורך בניהול מוניטין עולה אפילו יותר. כך יהיה ניתן, בתהליך ארוך ולא פשוט, לתקן את המוניטין שלכם ולהחזיר את השם הטוב שלכם. יש לקחת בחשבון שיותר קל למנוע מאשר לתקן ולכן חשוב לנהל מוניטין מראש, להתכונן לפרסומים שליליים ולהיות מוכנים. 

 

ניהול מוניטין צווארון לבן- כיצד נוצר מוניטין שלילי?

מוניטין שלילי הוא אחד הדברים הקשים ביותר. אם נוצר לאדם או לעסק מוניטין שלילי הוא עלול לפגוע בו משמעותית. מוניטין שלילי עלול להיווצר בעקבות פרסומים שליליים. יש שלוש דרכים מרכזיות בהן נוצר מוניטין שלילי ברחבי האינטרנט- 

  • כתבות שליליות- אחת הדרכים המרכזיות והמהירות שגורמות ליצירת מוניטין שלילי היא פרסום של כתבות שליליות על אדם או עסק מסוים. כאשר מתפרסמת כתבה שלילית היא עלולה לצבור תאוצה רבה ולקבל חשיפה של גולשים רבים מה שעלול לפגוע בעסק או באדם. הסיכון עולה כאשר הכתבה מתפרסמת באתר חדשותי או באתר שיווקי מוביל שיש לו תנועה רבה של גולשים. במצב כזה, הכתבה עלולה לקבל חשיפה גבוהה וליצור מוניטין שלילי במהירות. 
  • תגובות שליליות- דרך נוספת שעלולה ליצור מוניטין שלילי היא פרסום של תגובות שליליות. כיום באינטרנט יש את האופציה להשאיר תגובות. בין אם זה באתרים מסוימים, בבלוגים, בפורומים וכמובן ברשתות החברתיות. כל אדם שחווה חוויה מסוימת יוכל לפרסם אותה במגוון פלטפורמות שונות. לדוגמא, אם אדם מסוים קיבל שירות לא נעים, רכש מוצר לא תקין וכדומה הוא יוכל להשאיר תגובה שלילית באחת הפלטפורמות שציינו. במקרים רבים התגובות הללו יכולות לקבל חשיפה גבוהה ולגרום ליצירת מוניטין שלילי.
  • אתרי פסקי דין- דרך נוספת ליצירת מוניטין שלילי היא הופעה באתרי פסקי דין. אתרי פסקי דין הם אתרים שכוללים מאגרים של פסקי דין ואזכורים משפטיים שונים. במידה שהעסק שלכם נתבע בעבר או תבע מישהו אתם כנראה מופיעים במאגרים הללו. לקוחות שרואים שהעסק מופיע באתרים הללו, עלולים להירתע מביצוע עסקאות עם העסק. בדרך כלל רוב הלקוחות רק רואים את שמו של בעל העסק או של העסק עצמו ולא ימשיכו להתעמק במה שקרה, לכן גם אם יצאתם צודקים במשפט, הופעה באתרים אלה עלולה לגרום ליצירת מוניטין שלילי. 

ניהול מוניטין צווארון לבן- כיצד נבצע?

כפי שהבנו, ניהול מוניטין הוא שיטה חשובה שמאפשרת לנו לשמור על מוניטין חיובי, לשמור על השם הטוב שלנו, למנוע יצירה של מוניטין שלילי ואף לקדם את העסק באמצעים שונים. אז כיצד נעשה זאת? 

  • פרסום כתבות חיוביות- כמו שכתבות שליליות עלולות להוביל ליצירת מוניטין שלילי כך כתבות חיוביות יניבו לכם תוצאות טובות. על מנת לפרסם כתבות חיוביות שיקבלו חשיפה גבוהה של גולשים רבים תוכלו לבצע שיתופי פעולה עם אתרים מובילים. לכתבות שמתפרסמות תוכלו להוסיף קישורים שיובילו את הגולשים לאתר של העסק שלכם. כך גם תוכלו להגדיל את התנועה באתר שלכם ולהוביל אליו גולשים רבים. 
  • ניהול אתר- במידה שאין לעסק שלכם אתר חשוב מאוד להקים לו אתר. כאשר אתם מקימים אתר לעסק חשוב מאוד לוודא שהוא כולל חוויית משתמש טובה, שהגלישה בו מהירה, שהוא נוח וברור לשימוש ושהוא מותאם לגלישה בטלפונים ניידים. חשוב מאוד לנהל את האתר ולהפוך אותו לפעיל על מנת להעלות את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש של גוגל. לאתר תוכלו להעלות תוכן, המלצות של לקוחות, עבודות קודמות, דרכי התקשרות ועוד. 
  • רשתות חברתיות- כיום הרשתות החברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. מהסיבה הזו הן הפכו לאחת הפלטפורמות הטובות ביותר לקידום עסקים ואף לניהול מוניטין. כיום לרוב האנשים בעולם יש חשבון ברשת חברתית אחת או יותר ופרסום ברשתות הללו יכול להוביל לחשיפה גבוהה לגולשים רבים. לכן, חשוב להיעזר ברשתות החברתיות על מנת לנהל מוניטין באינטרנט. 
יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!