ניהול מוניטין לעסק ברשת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

ניהול מוניטין לעסק ברשתהרשת משמשת אותנו למגוון דברים. אחד השימושים המרכזיים הוא חיפוש אנשים ועסקים בהתאם לצרכים שלנו. כמו שאנחנו מחפשים עסקים בשביל להיות בטוחים אם כדאי לבצע איתם עסקה, כך יש לקחת בחשבון שהלקוחות של העסק שלנו מחפשים אותנו. לכן, על מנת להיות בטוחים שהמידע המתקבל עלינו ברשת הוא חיובי חשוב לבצע ניהול מוניטין לעסק ברשת. במאמר הבא נרחיב על התהליך ומה השיטות לניהולו. 

 

מהו ניהול מוניטין לעסק ברשת?

ניהול מוניטין הוא שירות שמיועד לכל עסק. בין אם מדובר בעסק קטן, גדול, בחברה, בבעל מקצוע, פוליטיקאי, רופא, איש ציבור וכל עסק אחר. כאשר מנהלים עסק יש להיות אחראים על המידע המתקבל עליו ברשת. לשם כך יש לבצע ניהול מוניטין לעסק ברשת. מדובר בשיטה לעיצוב המידע ולעיצוב הנראות שלכם ברשת. כך תוכלו להיות בבקרה על המידע המתקבל עליכם ברשת, למחוק אזכורים שליליים או לגבור עליהם על ידי פרסומים חיוביים. על ידי כך תוכלו לבנות לעסק שלכם מוניטין חיובי, חזק ויציב שלא יתערער בעקבות כל פרסום שלילי. 

מה החשיבות של התהליך?

כפי שהבנו, ניהול מוניטין לעסק ברשת הוא תהליך בו ניתן לעצב את המידע המתקבל עלינו באינטרנט ולוודא שהוא חיובי. מדובר בתהליך שמתאים גם לעסקים וגם לאנשים. אך עבור עסקים מדובר בתהליך בעל חשיבות רבה במיוחד. הסיבה לכך היא שבדרך כלל לקוחות מחפשים מידע על העסק על מנת להחליט אם לסגור איתו עסקה או לא. פעמים רבות, הלקוחות יתמקדו במציאת מידע שלילי בשביל לבחון את בעל העסק ולהיות בטוחים שהם מבצעים החלטה מושכלת. במידה שהמידע שיתקבל עליכם יכלול הרבה אזכורים שליליים, אתם מגדילים את הסיכוי שלקוחות יימנעו מביצוע עסקים איתכם. בצורה כזו כמות המכירות תרד והרווחים של העסק יופחתו. לכן, על מנת להיות בטוחים שהמידע שיתקבל עליכם הוא חיובי חשוב לבצע ניהול מוניטין לעסק ברשת. חשוב לזכור שבסופו של דבר קל יותר למנוע מאשר לתקן ולכן חשוב לפעול מראש על מנת לבנות מוניטין חיובי. 

 

מחיקת תוצאות שליליות

אחת הדרכים לניהול מוניטין לעסק ברשת היא מחיקת תוצאות שליליות. אזכורים שליליים על העסק עלולים לפגוע במוניטין שלו ולכן אחת הדרכים היא להסיר אותם. במידה שהפרסום השלילי שמור על נכס דיגיטלי ששייך לכם, דבר שעלול לקרות, תוכלו פשוט למחוק אותו. אך במצבים בהם האזכורים השליליים שמורים על אתרים אחרים עומדות לפניכם מספר אפשרויות. האפשרות הראשונה היא לפנות לבעל האתר בו התפרסם התוכן הפוגעני ולבקש ממנו להסיר אותו. ישנם מקרים רבים, בהם בעלי האתר לא יודעים ולא שותפים לפרסום השלילי ולכן מסכימים להסיר אותו. ישנם מקרים, כמו באתרי פסקי דין, בהם בעל האתר יבקש תשלום מסוים להסרת התוכן הפוגעני. אפשרות נוספת היא לאיים בתביעה נגד מי שפרסם את התוכן הפוגעני. פעמים רבות כאשר תביעה עומדת על הסף אנשים מעדיפים לא להסתכן ומסירים את התוכן הפוגעני. דרך נוספת היא לפנות לגוגל. חשוב לקחת בחשבון שבדרך כלל גוגל לא מתערבת, אך ישנם מקרים בהם גוגל תסיר את התוכן הפוגעני. 

 

פרסמו את העסק באופן חיובי

דרך נוספת לניהול מוניטין לעסק ברשת היא לפרסם אותו בצורה חיובית. לעתים לא ניתן להסיר את התוכן הפוגעני וגם אם כן, פרסום חיובי עוזר לבנות לעסק מוניטין חיובי. לשם כך תוכלו לפרסם תוכן חיובי באתר שלכם ולקדם אותו כך שיקבל חשיפה גבוהה. דרך נוספת היא לפרסם כתבה חיובית באתר בו פורסמה כתבה שלילית או באתר מתחרה שיוכל לגבור על הפרסום השלילי ולדחוק אותו לשולי מנוע החיפוש. זו אחת הדרכים היעילות לניהול מוניטין לעסק ברשת. 

 

השתמשו בויקיפדיה

ויקיפדיה הוא אחד האתרים הנפוצים ביותר בגוגל. כאשר מחפשים עסק או אדם מסוים, בדרך כלל מקבלים קודם כל את הערך שלו בויקיפדיה. לכן, במידה שיש לעסק שלכם ערך בויקיפדיה תוכלו לקדם אותו ביעילות ולבנות לו מוניטין של עסק רציני, חזק ומוכר. על ידי פתיחת ערך בויקיפדיה תוכלו לקדם את העסק שלכם ביעילות במנוע החיפוש, מאחר שויקיפדיה מדורגת גבוה ומופיעה בתוצאות החיפוש הראשונות. בנוסף, בויקיפדיה קיימת אופציה להוספת קישורים חיצוניים. כך תוכלו להוסיף קישור שיוביל את הגולשים לאתר העסק שלכם. הוספת קישור חיצוני שיוביל לאתר העסק שלכם יכול להשפיע על הדירוג של האתר בגוגל, להגדיל את התנועה שלו ואת החשיפה שמקבל. מדובר באחת הדרכים הטובות ביותר לקידום אתר. לכן, מומלץ לנסות לפתוח ערך לעסק בויקיפדיה. חשוב לקחת בחשבון שוויקיפדיה קפדנית מאוד בנוגע לערכים הנפתחים ולכן לא תמיד הדבר אפשרי. 

הכוח של הרשתות החברתיות

לרשתות החברתיות יש כוח רב בבניית מוניטין לעסקים ובקידום יעיל שלהם. הסיבה לכך היא שכיום לרוב האוכלוסייה יש חשבון ברשת חברתית אחת או יותר. תוכלו לקדם את העסק שלכם על ידי מגוון רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, טוויטר, לינקדאין ועוד וכך לקבל חשיפה למגוון קהלים שונים. ניהול מוניטין לעסק ברשת על ידי הרשתות החברתיות מאפשר לכם לשפר את הנוכחות שלכם במנועי החיפוש ולקבל חשיפה גבוהה במיוחד. 

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!