ניהול מוניטין לבעלי מקצועות חופשיים – אתה מקצוען? גם אנחנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

ניהול מוניטין לבעלי מקצועות חופשייםבעלי מקצועות חופשיים, הם בדרך כלל עסקים עצמאיים שמעניקים שירות לאנשים. פעמים רבות מדובר בתחומים עם תחרות רבה ולכן המוניטין של העסקים הללו הוא אחד הדברים החשובים ביותר להצלחה שלהם. על מנת להיות בטוחים שהמוניטין שלכם חיובי חשוב לבצע ניהול מוניטין לבעלי מקצועות חופשיים. מה זה אומר? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין לבעלי מקצועות חופשיים ובכלל הוא תהליך בו ניתן לעצב את המידע המתקבל על אנשים ועסקים ברשת. בתהליך זה ניתן לבנות לעסק מוניטין חיובי ולשפר את הנראות שלו ברשת. בשיטה זו ניתן לפקח על ביקורות שליליות שמתפרסמות על בעל המקצוע באינטרנט וכך לבנות לו מוניטין חיובי וחזק שימשוך לקוחות. חשוב לקחת בחשבון שכיום, עם מנועי החיפוש וגוגל במרכזם, ניתן למצוא  מידע על כל אדם, במיוחד אם הוא בעל מקצוע ומנהל עסק. לכן, בשביל שהמידע שמתקבל עליכם בחיפוש פשוט בגוגל יהיה חיובי חשוב מאוד לבצע ניהול מוניטין לבעלי מקצועות חופשיים. כך אתם מונעים פגיעה במוניטין שלכם ושומרים על שם טוב.

מהם מקצועות חופשיים?

מקצועות חופשיים הם מקצועות שדורשים השכלה גבוהה והכשרה מקצועית. בדרך כלל מקצועות אלה ניתנים במסגרת שירות עצמאי ושירותי מיקור חוץ, אך לעתים בעלי מקצועות חופשיים מועסקים כשכירים. מקצועות אלה בדרך כלל מזוהים עם ביקוש גבוה ופוטנציאל השתכרות מבטיח. בין המקצועות החופשיים ניתן למצוא מגוון מקצועות כמו עורכי דין, רופאים, פסיכולוגים, מטפלים, אדריכלים, מהנדסים, רואי חשבון ועוד. כפי שניתן להבין כל המקצועות הללו יכולים לעבוד הן באופן עצמאי והן כשכירים.

 

מה החשיבות של ניהול מוניטין לבעלי מקצועות חופשיים?

כיום לכל אחד יש מוניטין שעלול להשפיע על ההצלחה שלו. כפי שהבנו בעלי מקצועות חופשיים הם עוסקים עצמאיים בדרך כלל אשר המוניטין שלהם יכול להשפיע על ההצלחה שלהם במיוחד. מדובר לא משנה התחום בו אתם עוסקים- משפטים, פסיכולוגיה, רפואה, אדריכלות, הנדסה או כל תחום אחר- אתם צריכים לבצע ניהול מוניטין לבעלי מקצועות חופשיים. הסיבה לכך היא שמדובר בתחומים שחשופים לביקורת כל הזמן. בדרך כלל בעלי מקצועות חופשיים מתנהלים מול אנשים בתהליכים רגישים ולא פשוטים. לכן, יכול להיות מצב בו התנהלתם באופן מקצועי אך לא היה לכם חיבור עם הלקוח והוא יצא מאוכזב מהתהליך איתכם. במצב כזה הוא יוכל להשאיר ביקורת עליכם ברשת, גם אם אינה מוצדקת בהכרח. כיום יש מגוון פלטפורמות לפרסום ביקורות שליליות כמו הרשתות החברתיות, בלוגים, פורומים, אתרים שונים ועוד. לכן, על מנת להיות מסוגלים לפקח על ביקורות שליליות שמתפרסמות עליכם ולמנוע מהן לפגוע במוניטין שלכם חשוב לבצע ניהול מוניטין לבעלי מקצועות חופשיים. 

מה השיטות?

ניהול מוניטין לבעלי מקצועות חופשיים מתבצע במגוון שיטות שונות דרכן ניתן לעצב את המידע המתקבל על איש המקצוע באינטרנט. ריכזנו לכם את השיטות המרכזיות- 

  • איסוף מידע

קודם כל, על מנת לבצע ניהול מוניטין לבעלי מקצועו חופשיים בצורה נכונה ומקצועית חשוב לאסוף מידע ולבדוק מה המוניטין הנוכחי של בעל המקצוע ברשת. ישנם מקרים בהם נדמה לנו שיש ביקורות שליליות רבות, אך בבדיקה נמצא כי הן לא משפיעות על המוניטין שלנו ולא מקבלות חשיפה גבוהה. אך ישנם מקרים, בהם נגלה שאפילו אזכור שלילי אחד עלינו יכול להשפיע על המוניטין שלנו בחומרה. לכן, חשוב קודם כל לבדוק מה המוניטין הנוכחי שלכם ומה חומרת המצב על מנת לבנות אסטרטגיית התמודדות מתאימה. 

  • הקימו אתר

במידה שאין לכם אתר עסק, חשוב מאוד להקים אתר כזה ולקדם אותו. למעשה, קידום אתר עסק יכול להיות אחת הדרכים היעילות ביותר להילחם בפרסומים שליליים ולבצע ניהול מוניטין לבעלי מקצועות חופשיים. חשוב להקים אתר איכותי שמספק חוויית משתמש טובה, מותאם לגלישה בטלפון הנייד ומספק גלישה נוחה, ברורה ומהירה. באתר תוכלו לכלול את כל המידע עליכם כאנשי מקצוע, מה תחום ההתמחות שלכם, היכן פועלים ועוד. בנוסף, תוכלו להוסיף המלצות וחוות דעת של לקוחות מרוצים איתם עברתם תהליך טוב. כך גולשים שייכנסו לאתר ייחשפו לתכנים שתעלו.  

  • תוכן חיובי

דרך יעילה נוספת לניהול מוניטין לבעלי מקצועות חופשיים היא להעלות תכנים חיוביים על העסק שלכם. העלאת תוכן יכולה להתבצע לאתר העסק עצמו. כך תוכלו להעלות תכנים איכותיים ורלוונטיים שיעניקו לגולשים מידע על העסק. חשוב שהתוכן שאתם מעלים לאתר יהיה איכותי על מנת שגוגל תעלה את הדירוג שלו במנוע החיפוש ותקדם אותו על פני אתרים אחרים. בנוסף, ניתן להעלות תכנים חיוביים גם לאתרים מובילים אחרים ברשת. את התכנים הללו תוכלו לקשר לאתר העסק. כך אתם מקדמים את העסק, מקדמים את האתר ומקבלים חשיפה גבוהה מגולשים רבים. בצורה כזו תוכלו לבנות לעסק מוניטין חיובי ולקדם אותו כעסק רציני ויציב שמפורסם באתרים חזקים ברשת. 

  • גוגל מיי ביזנס

עוד שיטה לניהול מוניטין לבעלי מקצועות חופשיים היא על ידי גוגל מיי ביזנס. מדובר במערכת שמאפשרת לכם לפנות ללקוחות פוטנציאליים. במערכת זו תוכלו לכלול מידע רלוונטי על העסק ובנוסף לאפשר ללקוחות לדרג אתכם, להשאיר ביקורת ולהתייחס אליכם כבעלי מקצוע. 

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!