מהו פקטורינג ולמה המון עסקים צריכים את זה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

כל עסק, ללא קשר לגודלו, מתמודד עם אתגרים פיננסיים לאורך שנות קיומו. אחד הפתרונות שיש לקחת בחשבון הוא פקטורינג – שירות שיכול לסייע לכל עסק לעמוד בחזרה על הרגליים. בכתבה זו נבחן מהו פקטורינג ואת יתרונותיו עבור עסקים, הזמנים בהם מומלץ לעשות שימוש בשירות זה וגם מהן ההשלכות שלו, כדאי להמשיך לקרוא. 

 

מהו פקטורינג? 

בבסיסו, פקטורינג מתייחס לעסקה פיננסית שבה עסקים מוכרים את החשבוניות שלהם לצד שלישי (בדרך כלל חברת מימון מסחרית) בהנחה. הפעולה נעשית כדי לקבל מזומן מראש במקום לחכות שהלקוח ישלם, זהו נוהג שנוצל על ידי עסקים במשך שנים רבות ונשאר רלוונטי בכלכלה המהירה של ימינו. במידה רבה, הפקטורינג דומה מאוד לשירות של ניכיון צ'קים, רק שבעוד שבניכיון הצ'קים העסקה מבוצעת כנגד צ'ק, בעסקת הפקטורינג היא מבוצעת כנגד חשבונית – בכל שאר הדברים השירות מאוד דומה. 

תארו לעצמכם שאתם בעל עסק שסיפק שירותים או סחורה ללקוח. במקום לחכות 30, 60 או אפילו 90 יום לתשלום, הפקטורינג מאפשר לכם למכור את החשבונית של הלקוח לגורם אשר לאחר מכן מספק לכם מקדמה מיידית במזומן. ניתן להשתמש במזומן זה כדי לשלם עבור הוצאות תפעול, להשקיע בהזדמנויות צמיחה, או להתמודד עם כל צורך פיננסי מידי אחר. עסקים רבים עושים שימוש בחשבוניות אלה כדי להתמודד עם מצבים שונים של חוסר יציבות פיננסי, זה יכול להיות מבצע צבאי שמשבית את העסק, זו יכולה להיות תקופה יבשה או גם צורך אישי מידי של בעלי העסק. 

 

מה הפקטורינג יספק לכם?

אחד הדברים המיידיים שהפקטורינג מספק הוא כסף מזומן – במקום לחכות לתשלומים מלקוחות, עסקים יכולים לשמור על תזרים מזומנים יציב, הם יכולים לכסות חובות ותשלומים לספקים ולוודא שכל המשכורות משולמות בזמן. כמו כן, כסף מזומן ביד תמיד מספק אפשרויות חדשות להתפתחות וצמיחה, הפקטורינג עצמו גם מגן על עסקים רבים ממצבים בהם לא ישולם להם הכסף כנגד החשבונית אותה הוציאו.

 

האם פקטורינג מתאים לעסק שלכם? 

כל עסק צריך לשקול את היתרונות והחסרונות של שירות פקטורינג עבורו באופן ספציפי ובהתחשב במצב הייחודי של העסק. חברות ניכיון צ'קים בדרך כלל גובות עמלה עבור השירותים שהן מספקות, עמלה זו צריכה להתקזז מול היתרונות של נזילות מיידית והפחתת סיכונים פוטנציאלית. יתרה מכך, ייתכן שהפקטורינג לא יתאים לעסקים עם שולי רווח נמוכים מאוד או לאלה שיכולים להשיג בקלות צורות אחרות של מימון לטווח קצר.

עם זאת, עבור עסקים רבים, במיוחד אלה בתעשיות עם מחזורי תשלום ארוכים או סטארט-אפים ללא היסטוריית אשראי נרחבת, פקטורינג יכול להיות גלגל הצלה. הוא יכול לספק את היציבות הפיננסית החיונית הדרושה לעמידה בזמנים מאתגרים או כדי לנצל הזדמנויות שונות בהן יש צורך בכסף מזומן. 

פקטורינג הוא יותר מסתם כלי פיננסי – זהו מהלך אסטרטגי שיכול לשנות את מסלול העסק שלכם. בין אם אתם מחפשים לייצב את תזרים המזומנים, להפחית סיכונים או להדביק צמיחה ובין אם אתם זקוקים לכסף מזומן כדי להתמודד עם תקופה מורכבת יותר בעסק, הפקטורינג יכול לספק את הגמישות הפיננסית הדרושה להשגת יעדים אלו. 

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!