משרדי יחסי ציבור מובילים – המקצוענים שעובדים בשבילך

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

משרדי יחסי ציבור מוביליםיחסי ציבור הם כלי שיווקי חשוב מאוד לעסקים. על מנת שיחסי הציבור יתבצעו כהלכה ויניבו תוצאות טובות חשוב לבחור משרד יחסי ציבור מתאים. כאשר בוחרים משרד יחסי ציבור יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים שונים כמו מה תחום ההתמחות של המשרד? מה הניסיון שלו? מה האסטרטגיה שלו לקידום העסק? ועוד. במאמר הבא נרחיב על הפרמטרים החשובים לבחירת משרד יחסי ציבור מוביל. 

 

משרדי יחסי ציבור מובילים: תחום ההתמחות

לפני שאתם בוחרים משרד יחסי ציבור חשוב להבין מה תחום ההתמחות שלו. קיימים תחומי התמחות שונים לדוגמא משרד יחסי ציבור המתמחה בצרכנות או משרד המתמחה בתקשורת. חשוב לדעת זאת מראש על מנת שתוכלו לבחור במשרד יחסי הציבור שתחום ההתמחות שלו רלוונטי לעסק שלכם. כך גם תוכלו לוודא אם המשרד מכיר עיתונאים ומפרסמים שרלוונטיים לתחום בו פועל העסק. 

משרדי יחסי ציבור מובילים: ניסיון

חשוב לבחור במשרד יחסי ציבור שיש לו ניסיון בתחום. בררו מה הניסיון של משרד יחסי הציבור, האם הוא ביצע יחסי ציבור לעסק כמו שלכם, האם הוא הצליח להניב תוצאות וכדומה. בדרך כלל ככל שלמשרד יחסי הציבור יהיה ניסיון רב יותר כך הידע שלו יהיה רב יותר והוא יהיה יותר מקצועי. לכן, חשוב לברר זאת מראש. בנוסף מומלץ לבקש לראות פרויקטים שמשרד יחסי הציבור ערך בעבר על מנת לקבל מושג על אופן הפעולה שלו.

 

משרדי יחסי ציבור מובילים: חיבור אישי

עוד פרמטר שיש לבחון כאשר בוחרים חברות יחסי ציבור הוא החיבור האישי. אמנם זה נראה כמו פרט שולי שניתן להסתדר בלעדיו, אך למעשה חיבור אישי הוא אחד הדברים החשובים לקידום עסקים וליחסי ציבור. הסיבה לכך היא שמדובר בתהליך שמצריך מכם לגלות פתיחות, גמישות ולשתף פרטים רבים בנוגע לעסק. במידה שלא תסמכו על האנשים שעובדים במשרד ולא תרגישו איתם בנוח התהליך לא יתנהל באופן הטוב ביותר. לכן, כאשר אתם מגיעים לפגישה הראשונה עם המשרד בחנו את החיבור האישי שיש לכם עם העובדים שלו- האם יש לכם כימיה איתם, האם אתם מרגישים איתם בנוח והאם אתם מרגישים ביטחון לשתף על העסק. 

 

משרדי יחסי ציבור מובילים: איש הקשר 

פרמטר חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון בבחירת משרד יחסי ציבור הוא מי יתנהל מולכם. פעמים רבות לפגישה הראשונה יגיע מנכ"ל המשרד או אחד מהמנהלים הבכירים. עם זאת, לאחר שתבחרו בחברה תגלו שהעבודה עברה לתקציבאי המשרד. לכן, על מנת לדעת מול מי אתם מתנהלים ועל מנת לקבל החלטה מושכלת חשוב לשאול מי איש הקשר שלכם. לכן כאשר אתם מגיעים לפגישה הראשונה בררו מי יהיה איש הקשר שלכם, מול מי תתנהלו, האם הוא יהיה מי שיטפל בכל נושא, מה הרקע שלו ומה הניסיון שלו בתחום. כמו כן, חשוב לוודא שיש לכם חיבור טוב איתו. ניהול יחסי ציבור זה נושא שמצריך שיתוף פרטים על העסק וחשוב לוודא שאתם מרגישים בנוח עם האדם שעומד מולכם. לכן, לפני בחירת המשרד בקשו פגישה עם איש הקשר מולו תתנהלו. 

 

משרדי יחסי ציבור מובילים: אסטרטגיה 

בבחירת משרד יחסי ציבור חשוב לשאול מה האסטרטגיה של המשרד עבור שיווק העסק. חשוב לבחון תוכנית אסטרטגית שנתית ותוכנית אסטרטגית חודשית. שתי התוכניות האסטרטגיות צריכות להתאים לתכנון שלכם מבחינה שיווקית ולאופן בו אתם רוצים לקדם את העסק. האסטרטגיה החודשית צריכה לכלול מטרות ויעדים שיש להשיג בכל חודש ומשרד יחסי הציבור צריך להתחייב להשיג אותם. בנוסף, חשוב לוודא שמשרד יחסי הציבור יספק לכם דו"ח חודשי מפורט של כל המטרות שהושגו במהלך החודש ושל הכתבות והפרסומים שהתבצעו במהלך החודש. 

 

משרדי יחסי ציבור מובילים: יצירתיות

חשוב לבחור במשרד יחסי ציבור שדרכי השיווק שלו יצירתיות. בעבר, יחסי ציבור התנהלו בעיקר בעיתונים. אך כיום, בזכות האינטרנט ניתן לבצע יחסי ציבור במגוון דרכים. לכן, חשוב לבחור במשרד יחסי ציבור שיספק לכם דרכים יצירתיות ולא יתמקד רק בידיעות לעיתונות. חשוב לבחון שמשרד יחסי הציבור משתמש גם בעיתונים וירטואליים ליחסי הציבור. לכן וודאו שמדובר במשרד יחסי ציבור שפועל באופן יצירתי ומנצל הזדמנויות שיווקיות שרלוונטיות לאותה תקופה. 

משרדי יחסי ציבור מובילים: כיסוי גאוגרפי

פרמטר חשוב נוסף כאשר בוחרים משרד יחסי ציבור הוא הכיסוי הגאוגרפי שהוא מספק. קיימים משרדי יחסי ציבור שמספקים שירותי יחסי ציבור באופן בינלאומי. למשרדים אלה יש משרדים שותפים במספר מדינות שונות והם יכולים לקדם את העסק שלכם באופן עולמי. לכן, אם אתם רוצים לקדם את העסק שלכם גם במדינות אחרות בעולם חשוב לוודא מראש שמשרד יחסי הציבור מספק כיסוי בינלאומי. כמו כן וודאו שהמשרד פועל בתחום ההתמחות הרלוונטי לעסק שלכם על מנת שהשיווק הבינלאומי יהיה יעיל ומוצלח. 

 

משרדי יחסי ציבור מובילים: מחיר

לבסוף הפרמטר האחרון שיש לקחת בחשבון בבחירת משרד הוא המחיר שהוא גובה. המחיר של משרדי יחסי ציבור משתנה בהתאם למשרד, לכיסוי הגאוגרפי שהוא מספק, לתחום ההתמחות שלו ולגורמים נוספים. עם זאת, מאחר שמדובר בתחום תחרותי יחסית ניתן לקבל מחירים נוחים. לכן, ההמלצה שלנו היא לקבל הצעת מחיר ממספר משרדי יחסי ציבור ולבצע השוואת מחירים. כך תוכלו לבחון מה כל משרד מציע ומה המחיר שהוא גובה בהתאם. מומלץ לא לבחור במשרד שמציע את המחיר הנמוך ביותר אלא לשלב בין איכות לבין מחיר שתואם את התקציב שלכם. כאשר תבחרו משרד איכותי, גם אם המחיר שהוא גובה יקר יותר ממשרדים אחרים, התהליך יהיה יעיל יותר וכך תוכלו להגדיל את הרווחים של העסק, מה שישתלם יותר בטווח הרחוק. לכן קחו זאת בחשבון.

 

חברות יחסי ציבור מובילותתהליך יחסי ציבור הוא תהליך חשוב לעסקים ולאנשים והוא מאפשר להם לבצע קידום, בניית מוניטין ומיתוג. על מנת שהתהליך יניב תוצאות טובות הוא צריך להתבצע על ידי חברה מתאימה. קיימות חברות יחסי ציבור מובילות וחשוב לבחור בחברה המתאימה לעסק שלנו. על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהם יחסי ציבור?

לפני שנסביר כיצד לבחור חברות יחסי ציבור מובילות חשוב להבין מהם בכלל יחסי ציבור. יחסי ציבור הם תהליך בו מבצעים פעולות על מנת להחדיר מוצר, שירות או אדם למודעות ולמתג אותו בצורה נכונה. פעמים רבות יחסי ציבור יכללו שיווק ופרסום של העסק או האדם על מנת לבנות לו מוניטין חזק ולמתג אותו כהלכה. על ידי יחסי ציבור ניתן להרחיב את ההיכרות של העסק עם קהל היעד שלו. במסגרת התהליך יש לבצע מגוון פעולות שונות שיכניסו את העסק למודעות של הציבור.

חשוב לקחת בחשבון שמדובר בתהליך שלוקח זמן. פעמים רבות התוצאה לא תהיה ישירה לפעולות שנעשות ולכן חשוב לגלות סבלנות במסגרת התהליך. לעתים תוכלו לבצע שיווק אינטנסיבי למוצר מסוים אך השיווק לא יניב רכישות מידיות. עם זאת, על ידי שיווק כזה תוכלו להכניס את העסק למודעות ולבנות לו שם מוכר וידוע בתחום בו פועל. 

במסגרת יחסי ציבור יש לבנות תוכנית יעדים שתגדיר כיצד והיכן אתם רוצים להתפרסם, יש להגדיר את קהל היעד של העסק ולברר היכן מומלץ לפרסם על מנת למשוך אותו וכמובן יש לייצר תוכן שיציב אתכם במרכז המודעות של הלקוחות. 

כיצד נבחר חברות יחסי ציבור מובילות?

יחסי ציבור הם כלי מצוין שיכול לקדם את העסק באופן משמעותי. על מנת שיחסי הציבור יתבצעו כהלכה יש לבחור חברת יחסי ציבור טובה. יש מספר פרמטרים שיש לקחת בחשבון על מנת לבחור חברות יחסי ציבור מובילות- 

  • תחום ההתמחות

על מנת לבחור חברות יחסי ציבור מובילות שיבצעו את התהליך כהלכה חשוב לברר מה תחום ההתמחות של החברה. יש חברות יחסי ציבור שמתמחות בצרכנות וחברות שמתמחות בתקשורת. לכן, בחרו בחברה שתחום ההתמחות שלה רלוונטי לעסק שלכם ומכירה מפרסמים שפועלים בעסק שלכם וישווקו אותו טוב. 

  • ניסיון

חברות יחסי ציבור מובילות הן חברות שיש להן ניסיון בתחום יחסי הציבור והקידום. לכן, חשוב לברר מה הניסיון של החברה, האם היא עבדה עם עסקים דומים לעסק שלכם, אילו תוצאות הניב התהליך ועוד. חשוב לבקש לראות פרויקטים קודמים שביצעה החברה. ככל שלחברה יהיה יותר ניסיון כך היא תהיה מקצועית יותר ותחזיק ביותר ידע, לכן יש לקחת זאת בחשבון. 

  • איש הקשר 

בבחירת חברות יחסי ציבור מובילות חשוב לקחת בחשבון את איש הקשר של החברה מולו תתנהלו. בדרך כלל לכל עסק יש איש קשר שמתנהל מולו ולכן חשוב לבחון זאת מראש. בדרך כלל לפגישה הראשונה יגיע מנכ"ל החברה או אחד המנהלים הבכירים אך לאחר מכן מי שיעבוד מול העסק יהיה התקציבאי של המשרד. לכן, בררו מראש מול מי תתנהלו ולמי תעבור העבודה ובקשו לערוך איתו פגישה. כך תוכלו לבחון את המקצועיות שלו, את הניסיון שלו, את החיבור שלכם איתו ולקבל החלטה מושכלת בנוגע לבחירת החברה. 

  • חיבור אישי

פרמטר חשוב נוסף שיש לבחון בבחירת החברה הוא החיבור האישי שלכם עם הצוות של החברה. תהליך יחסי ציבור הוא תהליך שמצריך מבעל העסק לגלות פתיחות, גמישות, להיחשף ולשתף בפרטים על העסק שלו, גם אם מדובר בפרטים רגישים. לכן, חשוב לבחור בחברה שיש לכם חיבור רגשי עם איש הקשר שלה ושאתם מרגישים נוחות וביטחון לשתף אותו בפרטים על החברה. כמו כן אתם רוצים להרגיש בנוח להתקשר, לשאול שאלות, להתייעץ ולקבל הכוונה באופן קבוע בלי להרגיש שאתם מציקים. לכן, בחנו את החיבור, הכימיה והתחושה שאתם מקבלים מהצוות שפועל בחברה בכלל ומאיש הקשר שלכם בפרט. 

  • אסטרטגיה 

חברות יחסי ציבור מובילות יציגו בפניכם את האסטרטגיה השיווקית המתוכננת. החברה צריכה להציג תוכנית אסטרטגית שנתית ותוכנית חודשית. חשוב מאוד לבחון שהתוכניות האסטרטגיות שהחברה מציגה בפניכם תואמות את הרצון שלכם ואת האופן בו אתם רוצים לקדם את העסק. במסגרת יחסי הציבור עם החברה היא צריכה להתחייב לעשות כל שביכולתה על מנת לעמוד במטרות שהוגדרו. כמו כן עליה לספק לכם דו"ח חודשי מפורט ולכלול בו את המטרות שהושגו. 

  • יצירתיות

חברות יחסי ציבור מובילות יציגו דרכים יצירתיות לניהול יחסי הציבור ולקידום העסק. בחרו בחברה שמציעה יותר מאשר ידיעות בעיתון. כיום, האינטרנט הפך לאחד מהמוקדים המרכזיים לקידום עסקים לכן בררו האם החברה מספקת קידום דיגיטלי, מנצלת הזדמנויות שעומדות בפניה ומשתמשת באמצעים העומדים מולה בשביל לקדם את העסק שלכם באופן יצירתי. 

  • כיסוי גאוגרפי

יש חברות יחסי ציבור מובילות שמספקות שירותי יחסי ציבור באופן בינלאומי. לכן, לפני שאתם בוחרים חברה חשבו האם אתם רוצים לקדם את העסק גם באופן בינלאומי ואם כן בררו מה הכיסוי הגאוגרפי שמספקת החברה. יש חברות רבות שיש להן חברות שותפות במדינות שונות בעולם ויכולות לספק לכם קידום בינלאומי. חשוב לוודא שמעבר לכיסוי הגאוגרפי הבינלאומי החברה פועלת בתחום ההתמחות הרלוונטי לעסק שלכם. 

  • מחיר

פרמטר אחרון בבחירה חברת יחסי ציבור הוא המחיר שהיא גובה. אין מחיר קבוע ליחסי ציבור והמחיר ישתנה בהתאם לגורמים כמו החברה, הכיסוי הגאוגרפי שהיא מספקת, תחום ההתמחות בו פועלת ועוד. על מנת לבחור חברה מתאימה, הגדירו תקציב ופנו למספר חברות יחסי ציבור מובילות על מנת לקבל הצעת מחיר. כך תוכלו לבצע השוואת מחירים ולבחון מה כל חברה מציעה ומה המחיר שגובה בתמורה. ההמלצה שלנו היא לא לבחור בחברה שמציעה את המחיר הנמוך ביותר אלא לבחור בחברה שמציעה שירותים מתאימים לצד מחיר שמתאים לתקציב שהגדרתם, גם אם מעט יקר ממנו. 

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!