שיווק משפיענים – מי הם המשפיענים ואיך הם משווקים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

משפיעניםהעולם של היום הוא עולם דיגיטלי. ברשתות החברתיות שהפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו התפתחה תופעה של משפיעני רשת. משפיעני הרשת הם אנשים שמעלים תכנים במגוון תחומים ויש להם כמות גדולה של עוקבים שקוראים בשקיקה כל תוכן שהם מעלים. כיום ניתן לשווק עסקים באופן יעיל במיוחד על ידי משפיענים. על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהם משפיענים ברשת?

כיום, השימוש הרחב ברשתות החברתיות ובמדיה הדיגיטלית הוביל ליצירת מקצוע חדש והוא משפיען רשת. משפיעני רשת הם יוצרי תוכן בנושא מסוים שפועלים ברשתות החברתיות. מאחר שלמשפיעני הרשת יש קהל גדול של עוקבים הם בעלי יכולת השפעה והנעה של העוקבים אחריהם. משפיען רשת מצליח יכול לשתף פעולה באופן מסחרי עם מותגים ולמקסם את הערוץ שלו למודל כלכלי. ככל שלמשפיען הרשת יהיו יותר עוקבים והחשיפה שהוא מקבל תהיה גדולה יותר כך הוא יוכל לבצע שיתופי פעולה גדולים יותר. המוצר הוא כמובן הקהל והיכולת של ההשפעה על הקהל. כלומר, על מנת להיות משפיען או משפיענית רשת אתם צריכים לעבוד במשך תקופה בחינם ולצבור לכם קהל עוקבים יציב וגדול. לאחר מכן, תוכלו להפיק רווח מההשפעה שלכם.

 

שיווק על ידי משפיענים 

כיום אחת האופציות הטובות ביותר לעסקים היא לבצע שיווק על ידי משפיעני רשת, הידועים גם בשם כוכבי רשת. לאנשים מפורסמים שמקבלים חשיפה גבוהה יש אפקט שיווקי בעל חשיבות רבה. כאשר בוחרים לבצע שיווק על ידי משפיעני יש לקחת בחשבון את הרלוונטיות של משפיען הרשת או משפיענית הרשת לעסק. לדוגמא, אם נבחר בספורטאי כדי לשווק מותג ספורט נוכל להרוויח יותר תועלת מאשר אם נבחר בזמרת. משפיען או משפיענית רשת הם כלי מדיה יעילים ועל מנת להצליח לשווק עסקים אם צריכים שיהיה להם מה לומר. 

 

כיצד נבצע שיווק על ידי משפיענים?

שיווק על ידי משפיענים יכול להתבצע בשתי דרכים מרכזיות:

שיווק קצר טווח וממומן

שיווק ארוך טווח ולא ממומן

הדרך הראשונה בה ניתן לבצע שיווק על ידי משפיענים היא שיווק קצר טווח וממומן. בשיווק בדרך זו משפיען הרשת יקבל מימון עבור השיווק ויהיה מדובר בשיווק חד פעמי או לזמן קצר שיוגדר מראש. בדרך זו יכול להיות גם שיווק ארוך טווח אך הפעימות של השיווק ברשת החברתית תהיה מוגבלת בזמן קצר עליו המשפיען יקבל תשלום הדרך השנייה לביצוע שיווק על ידי משפיעני רשת היא שיווק ארוך טווח ולא ממומן. בדרך זו, משפיעני הרשת מייצרים תכנים ופעילויות על ידם מרוויחים את האמון של העוקבים שלהם. כך למעשה הם יוצרים מערכת יחסים עם קהל העוקבים ומשווקים עסקים באופן אורגני יותר

סוגי משפיענים

כאשר בוחרים לבצע שיווק על ידי משפיענים יש להבדיל בין שני סוגים של משפיענים. המשפיענים הגדולים, ה-Mega Influencers הם משפיענים עם עשרות מיליוני עוקבים והם לא נמצאים בהישג היד של רוב המותגים ורוב העסקים. דוגמא למשפיענית כזו היא קים קרדשיאן. רק מותגים ועסקים עם תקציבים גדולים יכולים לבצע שיווק על ידה. 

הסוג השני של המשפיענים הוא מיקרו משפיענים. למיקרו משפיענים תהיה כמות קטנה יותר של עוקבים, בין עשרות למאות אלפי עוקבים. אך למעשה, גם משפיען רשת עם 15,000 עוקבים יכול ליצור אפקט שיווקי בעל השפעה רבה. המיקרו משפיענים מוכיחים את העובדה של איכות מול כמות. אמנם יש להם פחות עוקבים ולכן יקבלו פחות חשיפה, אך למעשה אחוזי המעורבות של המיקרו משפיענים גבוהים יותר ברוב המקרים. 

סוג נוסף של משפיעני רשת הוא הנאנו משפיענים. משפיענים אלה הם משפיענים עם קצת יותר מ-1,000 עוקבים. עסקים עם תקציבים נמוכים יכולים לבחור לבצע שיווק על ידי נאנו משפיענים. 

 

היתרונות בשיווק על ידי מיקרו משפיענים

כפי שציינו, מגה משפיענים הם משפיעני רשת עם כמויות עוקבים גדולות במיוחד ורוב העסקים לא יכולים להיעזר בהם לצורכי שיווק. לכן ניתן לבצע שיווק על ידי מיקרו משפיענים. כאשר בוחרים לבצע שיווק על ידי מיקרו משפיענים למעשה בוחרים בהשקעה קטנה יחסית שתתבצע לאורך זמן. למעשה, יש יתרונות שונים לביצוע שיווק על ידי מיקרו משפיענים. ריכזנו לכם את המרכזיים בהם- 

  • חשיפה ממוקדת- שיווק על ידי מיקרו משפיענים מאפשר לכם להנות מחשיפה לקהל ממוקד יותר. לדוגמא, אם תבחרו במשפיענית שמתמקדת בהמלצות על אופנת רחוב, כנראה שרוב העוקבים שלה מתעניינים בכך ועסקים לאופנת רחוב יוכלו לבצע שיווק יעיל על ידה. כך יהיה ניתן לפנות לקהל ספציפי. כך אתם יכולים לפנות למשפיענים שרלוונטיים לקהל היעד שלכם ולהשיג תוצאות טובות במיוחד מהשיווק. 
  • צמיחה משותפת- כאשר מבצעים שיווק על ידי מיקרו משפיענים ניתן להנות מצמיחה משותפת. העסק זוכה לחשיפה והמשפיען זוכה להכרה מהעסק. מדובר בסיטואציה טובה לשני הצדדים. 
  • שיווק עם ערך- כאשר מבצעים שיווק על ידי מיקרו משפיענים השיווק כולל ערך. המיקרו משפיען ייצור תוכן אותנטי עם ערך ואילו העסק ישלם סכום יחסית קטן או אפילו ישלם עם מוצר או כמה מוצרים, אותם משווק המשפיען. 

כיצד נבחר משפיען לשיווק?

על מנת לבחור משפיען או משפיענית לביצוע שיווק עבור העסק יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים- 

  • אל תסתכלו רק על העוקבים. כיום יש חשבונות רבים עם עוקבים מזויפים ולכן המספרים לא אומרים כלום. 
  • תעקבו אחר המשפיען במשך תקופה מסוימת ותבדקו מה התכנים שהוא מעלה לחשבון שלו. מומלץ לבחור במשפיענים שהתכנים שלהם מתכתבים עם התכנים שאתם רוצים להעביר. 
  • תבדקו האם המשפיען עובד עם המתחרים שלכם. אתם רוצים לבחור במשפיען או משפיענית שיהיו שגרירים של העסק ולא יעבדו עם המתחרים. 
  • תבדקו האם המשפיען יהיה אפקטיבי לקמפיין ספציפי או שתוכלו לבצע איתו שיווק ארוך טווח שיניב תוצאות איטיות אך יציבות.

יצירת תוכן אותנטי ומרתק

אחד המפתחות לשיווק מוצלח של משפיענים הוא יצירת תוכן אותנטי ומרתק המתאים הן לסגנון המשפיע והן למסר של המותג שלכם. התוכן צריך להרגיש אורגני ולספק ערך לקהל המשפיע, בין אם זה באמצעות תוכן חינוכי, משעשע או מעורר השראה. על ידי התמקדות באיכות ורלוונטיות, אתה יכול להבטיח שהמסר של המותג שלך יהדהד עם הקהל ויניב את התוצאות הרצויות.

שיווק משפיענים

מדידה וניתוח של תוצאות

כמו בכל קמפיין שיווקי, חיוני למדוד ולנתח את התוצאות של מאמצי השיווק המשפיעים שלך. הגדר יעדים ברורים ומדדי ביצועים מרכזיים (KPI) כדי לעקוב אחר הצלחת הקמפיינים שלך. השתמש בכלי ניתוח כדי לנטר מדדים כגון טווח הגעה, מעורבות והמרות. נתונים אלה יספקו תובנות חשובות לגבי האפקטיביות של שותפויות המשפיעים שלכם ויעזרו לכם לחדד את האסטרטגיה שלכם קדימה.

הישאר מעודכן בטרנדים

הנוף של שיווק משפיענים מתפתח כל הזמן, ולכן חשוב להישאר מעודכן בטרנדים ובשיטות המומלצות העדכניות ביותר. עקוב אחר פלטפורמות מתפתחות ואסטרטגיות שיווק חדשות של משפיענים כדי להבטיח שהקמפיינים שלך יישארו רעננים ורלוונטיים. על ידי התאמה וחידוש מתמשכים, אתה יכול להישאר בקדמת העקומה ולמקסם את ההשפעה של מאמצי השיווק המשפיעים שלך.

מסקנה: שחרר את כוחו של שיווק משפיענים

שיווק משפיעים הוכיח את עצמו כאסטרטגיה יעילה ביותר עבור מותגים המעוניינים להתחבר לקהל היעד שלהם ולהניב תוצאות. על ידי בחירה קפדנית של המשפיענים הנכונים, בניית מערכות יחסים חזקות ויצירת תוכן מרתק, עסקים יכולים לרתום את הכוח של שיווק משפיעים כדי להגביר את המודעות למותג, לעודד מעורבות ולהגביר את הצלחת השיווק הכוללת שלהם.

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!