יחצן – מה הוא עושה וכמה זה עולה לך

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

יחצןכאשר משווקים עסקים, אחד הדברים החשובים שיש להתייחס אליהם הם יחסי ציבור. בעל מנת לבחור יחצן או משרד יחצ מתאים חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים שונים. במאמר הבא נרחיב על הפרמטרים השונים שיש לקחת בחשבון לבחירת אנשי מקצוע מתאימים לניהול יחסי ציבור.

 

תחום ההתמחות

בבחירת יחצן או משרד יחצ, חשוב קודם כל לברר מה תחום ההתמחות שלהם. קיימים תחומי התמחות שונים כמו לדוגמא יחסי ציבור בתחום הצרכנות או יחסי ציבור בתחום התקשורת. כאשר תדעו מה תחום ההתמחות של המשרד או של היחצן תוכלו לבחור במי שהכי מתאים והכי רלוונטי לעסק שלכם.

 

מה הניסיון של היחצן?

אחד הפרמטרים החשובים בבחירת אנשי מקצוע באופן כללי וכך גם בבחירת יחצן או משרד יחצ הוא הניסיון שלהם. ככל שיש לאנשי המקצוע יותר ניסיון בתחום שלהם כך הם מחזיקים ביותר ידע בתחום. לכן, בררו מה הניסיון של אנשי המקצוע, האם ניהלו יחסי ציבור לעסק כמו שלכם בעבר, האם הצליחו להניב תוצאות טובות ועוד. על מנת להיות בטוחים בבחירה מומלץ לבקש לראות פרויקטים קודמים שהמשרד או היחצן ניהלו בעבר. כך תוכלו לקבל מושג על אופן הפעולה שלהם ולהחליט האם זה מתאים לכם או לא.

אסטרטגיית השיווק

כאשר אתם בוחרים יחצן או משרד יחצ, חשוב לקחת בחשבון את אסטרטגיית השיווק המתוכננת לעסק שלכם. בחנו גם אסטרטגיית שיווק שנתית וגם אסטרטגיית שיווק חודשית. שתי אסטרטגיות השיווק צריכות להתאים לצרכים שלכם ולאופן בו אתם מעוניינים לקדם את העסק. בבחינת אסטרטגיית השיווק חשוב לבחון גם את המטרות והיעדים שאתם מעוניינים להשיג בכל חודש. שימו לב שהיחצן ומשרד היחצ צריכים להתחייב להשגת המטרות הללו. ההמלצה היא לבקש מאנשי המקצוע לספק לכם דו"ח חודשי מפורט לגבי כל המטרות שהושגו במהלך החודש.

 

שיווק שכולל יצירתיות

לאחר שאתם בוחנים את אסטרטגיית השיווק שמציעים היחצן או משרד היחצ חשוב לבדוק האם השיווק כולל יצירתיות. על מנת להצליח לשווק עסקים צריך לשמור על יצירתיות וגיוון ולכן חשוב לבחון זאת מראש. בעבר, יחסי ציבור היו חלק שיווקי שהתנהל בעיקר בעיתונים. אך כיום, עם האינטרנט האפשרויות הן רחבות ומגוונות ולכן חשוב לנצל אותן. בדקו שאנשי המקצוע מבצעים יחסי ציבור גם באופן דיגיטלי ומנצלים הזדמנויות שיווקיות שרלוונטיות לאותה תקופה.

קראו עוד: יחצ לאמנים

האם יש לכם חיבור אישי?

תהליך שיווק הוא תהליך רגיש. על מנת לבצע שיווק יעיל ולנהל יחסי ציבור ביעילות עליכם לגלות פתיחות, לשתף פרטים על העסק שלכם ולגלות גמישות רבה. על מנת להצליח בכך אתם צריכים לסמוך על האנשים שאתם עובדים איתם ולהרגיש חיבור אליהם. לכן חשוב מאוד לבחור יחצן או משרד יחצ שיש לכם חיבור אישי אליו. כבר בשיחה הראשונה תוכלו לבחון האם יש לכם כימיה עם איש המקצוע והאם אתם מתחברים למה שהוא משדר. במידה שאתם לא מרגישים איתם בנוח תהליך השיווק לא יתנהל בצורה הטובה ביותר שיכול להתנהל ולכן חשוב לקחת זאת בחשבון.

 

מי איש הקשר במשרד יחצ? 

במידה שבחרתם לעבור עם משרד יחצ ולא עם יחצן חשוב לברר מי איש הקשר מולו תתנהלו במשרד. בדרך כלל במשרדים אלה יש אנשי קשר שמתנהלים מול הלקוחות השונים ולכן חשוב לוודא מי יהיה איש הקשר שלכם. בדרך כלל הפגישה הראשונה שתתנהל עם המשרד תתנהל מול מנכ"ל המשרד או אחד מהמנהלים הבכירים. חשוב לבקש מהם לפגוש את איש הקשר מולו תתנהלו על מנת להחליט האם הוא מתאים לכם או לא. חשוב לברר במה יטפל איש הקשר והאם הוא יהיה אחראי לכל הנושאים שקשורים אליכם או לא. מומלץ לברר מה הרקע שלו ומה הניסיון שלו בתחום.

מה הכיסוי הגאוגרפי?

עוד פרמטר חשוב שיש לבחון כאשר בוחרים יחצן או משרד יחצ הוא הכיסוי הגאוגרפי שהם מספקים. ישנם משרדים שמספקים שירותי יחצ באופן בינלאומי וכאלה שמתמקדים רק בארץ. לכן עליכם לחשוב מה המטרה שלכם והאם אתם מעוניינים להתרחב גם למדינות אחרות בעולם. במידה שכן, עליכם לקחת אנשי מקצוע שיודעים לבצע יחסי ציבור בינלאומיים ושיעזרו לכם בכך.

 

מה המחיר?

הפרמטר האחרון שעליכם לבחון הוא המחיר. ההמלצה היא לא להתפשר ולקחת יחצן או משרד יחצ שגובים את המחיר הנמוך ביותר. אך במידה שיש לכם תקציב מוגדר עליכם לבחור במשרד שגובה מחיר שתוכלו לעמוד בו. המחיר לניהול יחסי ציבור הוא לא חד משמעי הוא משתנה בהתאם לגורמים שונים כמו האם תבחרו ביחצן או במשרד יחצ, מה הכיסוי הגאוגרפי, מה תחום ההתמחות ועוד. חשוב לקחת בחשבון כי מאחר שמדובר בתחום תחרותי יחסית, בדרך כלל המחירים יהיו תחרותיים ונוחים. לכן, על מנת לקבל החלטה מושכלת חשוב לקחת בחשבון את כל הפרמטרים שציינו ולבצע השוואת מחירים. בררו מה המחיר שגובים המשרדים ואנשי המקצוע השונים ומה התמורה שהם מציעים. כך תוכלו לשלב בין איכות לבין מחיר שמתאים לתקציב שלכם.

אז מה כדאי לעשות?

בנוף העסקי המהיר והתחרותי של היום, שכירת יחצן יכולה להיות מחליף משחק עבור המותג שלך. מבניית מודעות ועד לניהול המוניטין שלך, איש יחסי ציבור מיומן יכול לספק ערך עצום לארגון שלך. אם אתה עדיין על הגדר לגבי האם לשכור יחצן או לא, שקול את חמש הסיבות המשכנעות הבאות:

1. מומחיות וידע בתעשייה

אחת הסיבות העיקריות לשכור יחצן היא המומחיות והידע שלו בתעשייה. יחצנים הם אנשי מקצוע שמבינים כיצד לנווט בעולם המורכב של יחסי הציבור. יש להם הבנה עמוקה ביחסי תקשורת, ניהול משברים ותקשורת אסטרטגית. עם הידע והניסיון שלהם, יחצנים יכולים ליצור סיפורים ומסרים מרתקים המהדהדים את קהל היעד שלך, ובסופו של דבר משפרים את המוניטין והנראות של המותג שלך.

למה צריך יחצן

2. בנייה וניהול מערכות יחסים

פובליציסט מיומן בבניית וניהול קשרים עם אנשי קשר מרכזיים בתקשורת. הם יצרו קשרים עם עיתונאים, משפיענים ומנהיגים בתעשייה, דבר שיכול להיות בעל ערך רב בכל הנוגע להבטחת סיקור תקשורתי למותג שלך. על ידי מינוף הרשת שלהם, יחצנים יכולים להציע את הסיפורים שלך לאנשים הנכונים, להגדיל את הסיכויים לקבל חשיפה חיובית לתקשורת וליצור באזז לעסק שלך.

3. תכנון אסטרטגי וביצוע קמפיין

יחצנים הם מומחים בתכנון אסטרטגי וביצוע קמפיינים. הם יכולים לפתח אסטרטגיות יחסי ציבור מקיפות שמתאימות למטרות העסקיות ולקהל היעד שלך. בין אם מדובר בהשקת מוצר חדש, בניהול משבר או בארגון אירוע, יחצנים יודעים ליצור קמפיינים משפיעים שמניבים תוצאות. הם מבינים את החשיבות של תזמון, העברת הודעות ותקשורת אפקטיבית, כדי להבטיח שקול המותג שלך יישמע בתוך הרעש.

4. ניהול משברים והגנת מוניטין

כאשר אתה מתמודד עם משבר או פרסום שלילי, פרסום שלילי לצדך יכול לעשות את כל ההבדל. יחצנים מיומנים בניהול משברים והגנת מוניטין. הם יכולים להתמודד עם בקרת נזקים, ליצור תגובות אסטרטגיות ולהפחית את ההשפעה של עיתונות שלילית. על ידי פעולה מהירה ואסטרטגית, יחצנים יכולים לעזור לשמור על המוניטין של המותג שלך ולמזער כל נזק פוטנציאלי לטווח ארוך.

5. יעילות זמן ומשאבים

ניהול מאמצי יחסי הציבור שלך יכול להיות גוזל זמן ומשאבים. על ידי שכירת יחצן, אתה יכול לפנות זמן ולהתמקד בהיבטים חשובים אחרים של העסק שלך. ליחצנים יש את המומחיות, הניסיון והמשאבים לטפל בכל צרכי יחסי הציבור שלך, החל מניסוח הודעות לעיתונות ועד לארגון ראיונות לתקשורת. זה מאפשר לך למקסם את היעילות שלך ולהבטיח שמאמצי יחסי הציבור שלך נמצאים בידיים מסוגלות.

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!