איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגלאיך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל?

אם פורסם עליכם פרסום שלילי באינטרנט, אתם כנראה רוצים לדעת איך אפשר למחוק אותו. אז יש לנו חדשות מצוינות עבורכם. בעזרת ניהול מוניטין חכם ויעיל באינטרנט, תוכלו למחוק תוצאות חיפוש בגוגל כך שלא ידעו שהן היו קיימות. אז איך עושים את זה? על כך במאמר הבא.

 

איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל- מתי הדבר נדרש?

כאשר רוצים למחוק תוצאות חיפוש בגוגל, הדבר מעיד כנראה שיש פרסום שלילי בגוגל. פרסום שלילי בגוגל גורם ליצירת מוניטין שלילי לאדם או לעסק שפורסם. כאשר מתפרסמת כתבה שלילית בגוגל, יכול לקחת שנים לתיקון המוניטין השלילי שנוצר בעקבותיה. לכן, קודם כל עשו כל שביכולתכם למנוע פרסומים שליליים. פרסום שלילי יכול להיות תוצר של דברים שונים כמו מוצר לא תקין, שירות לא נעים, מחיר גבוה מאשר במקום אחר ועוד. יש לקחת בחשבון, כי לקוחות רבים מחפשים את הפרסומים השליליים כדי לדעת האם כדאי להם לבצע עסקים עם אותו אדם או עסק.

 

איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל- כיצד נוצר מוניטין שלילי?

כאשר נוצר לעסק או אדם מוניטין שלילי הוא יכול להתפשט מהר מאוד ברחבי האינטרנט וקשה מאוד לתקן אותו. איך נוצר מוניטין שלילי?

  • פרסום כתבה שלילית

    אחת הדרכים המהירות והקלות ביותר ליצירת מוניטין שלילי לעסק או אדם היא פרסום כתבה שלילית עליו. פרסום כתבה שלילית באתר חדשותי או שיווקי מוביל יכולה לגרום למוניטין שלילי במהירות, שכן אתרים אלה בדרך כלל מופיעים בראשית מנוע החיפוש של גוגל.

  • פרסום תגובות שליליות

    התפתחות הטכנולוגיה והאינטרנט הובילה לכך שלכל אחד יכול להיות קול שיתפרסם במהירות. קיימים פורמטים שונים באתר ביניהם פורומים, בלוגים, רשתות חברתיות ועוד שבהם ניתן לפרסם תגובות שליליות.

  • אתרי פסקי דין

    באינטרנט קיימים אתרים ומאגרים שונים של פסקי דין שבהם מופיע כל עסק או אדם שעבר תביעה. במידה ושמכם מופיע באתר כזה מומלץ לפעול למען הסרתו, כיוון שלקוחות רבים יכולים להירתע מכך.

איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל- ניהול מוניטין

כאשר נוצר מוניטין שלילי באינטרנט, יש לבצע ניהול מוניטין ולפעול לשם כך. חשוב לציין כי ניהול מוניטין חשוב גם במידה ואין מוניטין שלילי. שכן, במידה והמוניטין שלכם או של העסק שלכם מנוהל נכון באינטרנט, אתם מקדימים תרופה למכה.

ניהול מוניטין הוא למעשה שיטה בה מיחצנים עסק או אדם. הדבר מתאים לרשתות גדולות, חברות, אנשי מקצוע, אנשי ציבור, אנשים פרטיים ועוד. למעשה, התרחבות הטכנולוגיה והאינטרנט גרמה לכך שלכל אחד יכול להיווצר מוניטין באינטרנט, בין אם הוא רצה זאת ובין אם לא. לכן, חשוב לדעת לבצע ניהול מוניטין באינטרנט.

ניהול מוניטין מקוון מתבצע בשיטות שונות. הדבר העיקרי המשפיע על המוניטין באינטרנט הוא מנוע החיפוש של גוגל. אנשים רבים משתמשים בגוגל לחיפוש כל דבר אפשרי- מוצר, שירות, עסק, אדם ועוד. לכן בשביל שתופיע בראשית מנוע החיפוש של גוגל ובשביל שהמידע שיופיע יהיה חיובי, עליכם לדעת לבצע ניהול מוניטין באינטרנט.

 

איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל- מה זה אומר? 

אז הבנו שכאשר אנשים מבקשים למחוק תוצאות חיפוש בגוגל הדבר בדרך כלל מעיד על פרסום שלילי כלשהו שאינם רוצים שיתפשט ברחבי האינטרנט. לא תמיד מעוניינים למחוק תוצאות חיפוש בגוגל בגלל פגיעה במוניטין. לעתים הדבר מבוקש בגלל אתר בבנייה שאיננו רוצים שיופיע עדיין במנוע החיפוש. יש סיבות שונות, וכמובן שלכל אדם יכולות להיות סיבות אחרות, אך מה זה אומר למחוק תוצאות חיפוש בגוגל? הדבר יכול להתפרש בשני אופנים- הסרת תוצאת חיפוש מגוגל או דחיקת תוצאת החיפוש בגוגל.

 

אז איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל?

ציינו כי מחיקת תוצאות חיפוש בגוגל יכולה להתפרש בשני אופנים-

הסרת תוצאת החיפוש מגוגל 

הסרת תוצאת חיפוש מגוגל מתאפשרת בדרך כלל כאשר יש לנו גישה לאתר בו מופיע הפרסום השלילי.

פנייה לבעלי האתר הדרך המהירה ביותר לעשות זאת היא לפנות לבעלי האתר בבקשה להסיר את התוכן השלילי. בעל האתר יכול להחליט אם להיענות לבקשה בחיוב או בשלילה. לעתים בעל האתר אחראי על הפרסום השלילי או עומד מאחורי ולכן הוא לא ייענה לבקשה בחיוב. אך ישנם מקרים, במיוחד כאשר התוכן יכול להתפרש כשיימיניג או כהוצאת דיבה, בהם בעל האתר ישמח להסיר את התוכן השלילי מהאתר שלו.
פנייה לגוגל במידה ובעל האתר לא מסכים להיענות לבקשתכם והתוכן אינו מהווה עילה לתביעה, תוכלו לנסות לפנות לגוגל. כמובן שגוגל לא זמינים ולא יענו לכל בקשה. אך במידה והתוכן מכיל פרטים מזהים על אדם, גוגל בדרך כלל תיענה לבקשתכם ותסיר את התוכן ממנוע החיפוש שלה.
תשלום לאתרי פסקי דין יש לקחת בחשבון כי באתרי פסקי דין לדוגמא, מאפשרים את הסרת התוכן השלילי עליכם בתמורה לתשלום כספי. בסופו של דבר זו החלטה שלכם האם לשלם לבעלי האתר בתמורה להסרת התוכן. כיוון שתוכן כזה יכול לפגוע רבות בעסק, לרוב עדיף לשלם את הסכום הנדרש ולהמשיך הלאה.

דחיקת תוצאת החיפוש בגוגל 

האפשרות השנייה היא לדחוק את תוצאות החיפוש בגוגל לתחתית מנוע החיפוש. כך, כאשר אנשים יחפשו את שמכם או את שם העסק שלכם בגוגל, הם ימצאו קודם כל תכנים חיוביים שמציגים אתכם באור טוב. אך שימו לב שבאופציה של דחיקת תוצאת החיפוש, אם הלקוח יחליט להמשיך לחפש הוא יוכל למצוא גם את התוכן השלילי, שכן הוא לא הוסר לחלוטין. כמו כן, יכול לקרות שלאחר זמן מה התוכן השלילי יחזור לראשית מנוע החיפוש של גוגל. למרות זאת, דחיקת תוצאת החיפוש בגוגל בדרך כלל פועלת באופן יעיל ויש לה דרכים שונות. מה השיטות לדחיקת התוצאות?

פרסום כתבות חיוביות על מנת לדחוק את תוצאת החיפוש השלילית בגוגל לתחתית מנוע החיפוש תוכלו לפרסם כתבות חיוביות. תוכלו לפעול בשתי דרכים- האחת היא פרסום כתבה חיובית באתר שפרסם כתבה שלילית והשנייה היא פרסום כתבה באתר מתחרה ומוביל. שתי הדרכים יעזרו לכם לדחוק את תוצאת החיפוש השלילית בגוגל לתחתית מנוע החיפוש. כיצד? ברגע שאתם מפרסמים כתבה חיובית באתר שפרסם את הכתבה השלילית אתם דוחקים את הכתבה השלילית לתחתית של אותו אתר וכך גם לתחתית מנוע החיפוש. כאשר אתם מפרסמים כתבה חיובית באתר מתחרה ומוביל, אתם מתחרים בכתבה השלילית, שכן גוגל מפרסם אתרים מובילים בתחילת מנוע החיפוש. על ידי פרסום כתבות חיוביות כל אדם שיחפש אתכם או את העסק שלכם בגוגל ימצא כתבות חיוביות עליכם ויתרשם מהן.
ויקיפדיה ויקיפדיה היא אחד האתרים הנפוצים ביותר בגוגל והיא בדרך כלל מופיעה ראשונה או שנייה במנוע החיפוש. כל מי שמזין שם של עסק או אדם מפורסם ומקבל ערך בויקיפדיה נכנס לויקיפדיה. לכן, כל מי שיש לו ערך בויקיפדיה יופיע בראשית מנוע החיפוש של גוגל. לכן, על מנת לדחוק תוצאת חיפוש בגוגל, תוכלו לנסות לפתוח ערך בויקיפדיה. יש לקחת בחשבון כי הדבר לא פשוט ולא תמיד ויקיפדיה מאפשרת לכם לפתוח ערך. אך מומלץ לנסות, שכן במידה ותצליחו תקפיצו את ויקיפדיה לראשית מנוע החיפוש ואת הכתבה השלילית תדחקו לתחתית מנוע החיפוש.
סרטונים התפתחות האינטרנט הובילה להתפתחות של האמצעים הוויזואליים. האתרים המובילים כיום הם יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם וטיק טוק. כל אלה מציעים סרטונים ואמצעים וויזואליים אחרים. לכן, על מנת לדחוק את תוצאת החיפוש השלילית בגוגל תוכלו לפרסם סרטונים ותכנים וויזואליים שונים באתרים מובילים. סרטון תדמית הוא אחד האמצעים הטובים לקידום העסק שלכם. תיצרו סרטון שפונה לקהל היעד שלכם ומציג את העסק שלכם ואת מה שאתם מציעים באופן חיובי. תציגו את היתרונות שלכם אל מול עסקים אחרים. חשוב מאוד ליצור סרטון שמושך את העין וגורם לאנשים להכנס אליו. בזכות כך, תוכלו לדחוק את תוצאת החיפוש השלילית בגוגל לתחתית מנוע החיפוש.
רשתות חברתיות הרשתות החברתיות הפכו לאחד האמצעים הטובים ביותר לקידום עסקים. במידה ואתם רוצים לדחוק תוצאת חיפוש שלילית בגוגל, תוכלו לקדם את העסק שלכם ברשתות החברתיות. עמוד מצליח בפייסבוק, יכול להופיע בראשית מנוע החיפוש. לכן, אל תזלזלו בחשיבותן של הרשתות החברתיות. פתחו עמוד לעסק שלכם וקדמו אותו. העלו תכנים רבים שיגרמו לאנשים לעקוב אחריכם. על ידי קידום העסק ברשתות החברתיות תוכלו להגיע לאנשים רבים ולדחוק את תוצאות החיפוש השליליות בגוגל.
בלוגים לבלוגים יש כוח רב. על מנת לנהל מוניטין בעזרת בלוגים תוכלו לפתוח בלוג או לקשר את העסק שלכם לבלוג מסוים. לדוגמא, הבלוג של תפוז, הוא בלוג מוכר וחינמי. תוכלו לפרסם בו בחופשיות תכנים הקשורים לעסק שלכם וכך להקפיץ את העסק לראשית מנוע החיפוש של גוגל.

 

ניהול מוניטין כתבות שליליותכאשר מתפרסמות על עסק או אדם כתבות שליליות עלול להיווצר לו מוניטין שלילי. מוניטין שלילי הוא אחד הדברים הכי קשים לתיקון ולכן מומלץ להימנע מכך. עם זאת, לא תמיד יכולים לשלוט על כתבות שמתפרסמות עלינו ועל התוכן שלהן. לכן, לשם כך יש לבצע ניהול מוניטין לכתבות שליליות. 

ניהול מוניטין כתבות שליליות- מהו ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין הוא שיטה בה מייצרים לעסק או לאדם מוניטין חיובי ומשווקים אותו באינטרנט. ניהול מוניטין מיועד לכולם- עסקים, בעלי מקצוע, פוליטיקאים, אומנים, אנשי ציבור ואנשים פרטיים שרוצים לשלוט על המוניטין שלהם ולנהל אותו בצורה חכמה. על ידי ניהול מוניטין ניתן למנוע יצירת מוניטין שלילי ולהיות בבקרה על פרסומים שליליים ברחבי האינטרנט. 

ניהול מוניטין מתבצע במגוון שיטות שונות כאשר כולן מיועדות להשגת המטרה המרכזית- יצירת מוניטין חיובי, מניעת מוניטין שלילי ושיווק באינטרנט. 

ניהול מוניטין כתבות שליליות- מתי?

כפי שציינו, ניהול מוניטין לא צריך להתבצע רק לאחר פרסום שלילי אלא גם כמניעה לפרסומים שליליים. מוניטין שלילי הוא דבר קשה מאוד לתיקון ולכן ההמלצה היא לבצע ניהול מוניטין לפני פרסומים שליליים. זכרו קל יותר למנוע מלתקן. למרות זאת, במקרים של כתבות שליליות הצורך בניהול מוניטין עולה יותר ויש לפעול לשם כך. יש מספר דרכים ליצירת מוניטין שלילי-

  • פרסום כתבות שליליות- ישנם מקרים בהם מתפרסמות כתבות שליליות באתרים חדשותיים או שיווקיים מובילים. לאתרים אלה יש חשיפה גבוהה לגולשים רבים וקשה מאוד לתקן את המוניטין השלילי שהם יוצרים. 
  • פרסום תגובות שליליות- מלבד כתבות שליליות גם תגובות שליליות עלולות לגרום ליצירת מוניטין שלילי באינטרנט. תגובות שליליות בדרך כלל מתפרסמות ברשתות החברתיות, באתר של העסק, באתרים של חוות דעת, בפורומים וכדומה. תגובות שליליות בדרך כלל יהיו של לקוחות שהתאכזבו מהמוצר, מהשירות או מהמחיר. 
  • פרסום באתרי פסקי דין- קיימים אתרי פסקי דין בהם יש מאגרים של פסקי דין שונים. כל אדם או עסק שנתבעו אי פעם כנראה יופיעו באתרים אלה. הופעת השם של האדם או העסק במאגרים של פסקי דין עלולה להרתיע לקוחות רבים ולהעיד על כך שהעסק בעייתי. לכן, חשוב לבדוק זאת ולהתמודד בהתאם. 

 

ניהול מוניטין כתבות שליליות- כיצד נתמודד?

במידה שמצאתם פרסום שלילי עליכם או על העסק שלכם, חשוב מאוד לא לפעול מהרגש. אל תגיבו ואל תעשו שום דבר שתתחרטו עליו. לכן, על מנת להימנע מיצירת נזק אדיר חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע. קיימים אנשי מקצוע שמומחים בניהול מוניטין ובהתמודדות עם כתבות שליליות. אנשיש המקצוע יודעים מה ההשפעה של הפרסום השלילי והאם הוא חמור וכך יודעים כיצד להתמודד עם כל פרסום. 

ניהול מוניטין כתבות שליליות- שיטות להתמודדות

כאשר פורסמו עליכם כתבות שליליות באינטרנט יש מספר שיטות להתמודדות- 

  • פנייה לבעלי האתר

השיטה הראשונה והמהירה ביותר היא לפנות לבעלי האתר בבקשה להסיר את הפרסום השלילי. לא תמיד בעלי האתר יסכימו מאחר שלעתים הם שותפים לפרסום השלילי. עם זאת, ישנם מקרים בהם הפרסום השלילי עלול לפגוע בבעלי האתר ולחשוף אותם לתביעות ולכן הם יעדיפו להסיר את הפרסום מאשר להסתכן בתביעה. 

  • פנייה לגוגל

במידה ובעל האתר לא נענה לבקשה שלכם בחיוב עומדת לפניכם אופציה נוספת והיא לפנות לגוגל. בדרך כלל התשובה מגוגל לא תהיה מהירה אך תמיד כדאי לנסות. יש לקחת בחשבון שבמקרים בהם הפרסום מכיל פרטים מזהים גוגל יעדיפו להסיר את הפרסום השלילי. 

  • תשלום לאתרי פסקי דין

אתרי פסקי הדין פעמים רבות מבקשים תשלום כספי על מנת להסיר את שמכם מהמאגר. בדרך כלל האתרים הללו מפרסמים את שמות הנתבעים בעיקר בשביל לקבל תשלום כספי, אך למרות זאת, פעמים רבות מומלץ לשלם את הסכום ולא להתמודד עם ההשלכות של הפרסום. 

  • דחיקת הפרסום השלילי לשולי מנוע החיפוש

מלבד לניסיון להסיר את הפרסום השלילי אתם יכולים לנסות לדחוק אותו לשולי מנוע החיפוש. לשם כך פרסמו כתבות חיוביות, עשו שיתופי פעולה עם אתרים מובילים שיתחרו עם האתר שפרסם את הכתבות השליליות, פרסמו תוכן, הקימו אתרים ועשו כל דבר אפשרי על מנת שהפרסום החיובי יופיע לפני הפרסום השלילי. כאשר תבצעו את הפעולות הללו, תעלו את הפרסום החיובי לראשית תוצאות החיפוש של גוגל ותוכלו לדחוק את הפרסום השלילי לשולי מנוע החיפוש. 

איך למנוע פגיעה בשם שלכם באינטרנט?

בדקתם מהי התוצאה המתקבלת בחיפוש השם שלכם בגוגל ולהפתעתכם (או שלא) בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש יש אחת או יותר תוצאות שממש לא הייתם רוצים שתהיה שם.

אז מה עושים? איך מסירים תוצאות שליליות מגוגל?

מיתוג אישי באינטרנט וניהול תדמית  ברשת ובמיוחד בתוצאות החיפוש בגוגל חשוב לכל אדם.

כל מעסיק פוטניצאלי, שותף עתידי לעסקה, בעל בית, בן זוג או אפילו השכן שלכם מעבר לדלת יכול בכל רגע להקיש את שמכם בגוגל ולבדוק אילו תוצאות יתקבלו.
לפעמים, מספיק שתהיה רק תוצאה אחת שלילית – פסק דין הקשור אליכם, מאמר מכפיש, ידיעה באחד מאתרי החדשות וכדומה בשביל לפגוע בכם. מחיקה מגוגל של תוצאות אלו יכולה למנוע פגיעה בכם.

גם עסקים רבים זוכים ללקוחות חדשים המגיעים דרך אתר האינטרנט שלהם. לא משנה באיזה תחום העסק שלכם – החל מכירת חיתולים למבוגרים, בית אבות, פרחים, צימרים או אופניים – הלקוחות שלכם יעשו חיפוש באינטרנט ויבדקו את התוצאות.

הסרת תוצאות באינטרנט – קידום הפוך בגוגל

אנחנו מתמחים בהסרת התוצאות השליליות מהרשת. אנחנו יכולים "לנקות" עבורכם את תוצאות החיפוש של השם שלכם או של שם החברה שלכם, אך לא מדובר בקסם.
ישנן דרכים רבות להסרת תוצאות – החל מפניה ישירה לאתרים המפרסמים ידיעה שלילית או מכפישה במטרה להסיר את הדף הרצוי, פניה לגוגל במטרה למנוע הופעת הידיעה (ראוי לציין כי גוגל מסירה תוצאות רק במקרים נדירים) או, אם כל זאת לא ניתן, לגרום באמצעות טכניקות קידום אתרים וניהול תוכן לדף או לדפים "הרעים" להיעלם במעמקי דפי התוצאות – שהרי מעטים מהגולשים בכלל עוברים לדף השני בתוצאות החיפוש ורק מטי מעט בודקים מעבר לדף התוצאות השני.

הדרך הקלה והמהירה ביותר, אם כי רק במקרים מועטים היא נוחלת הצלחה, היא לנהל משא ומתן עם האתר / אתרים אשר בהם מתפרסמת הידיעה השלילית על מנת להסירה מהרשת.

קידום אתרים הפוך בגוגל נועד להעלים את התוצאות הלא רצויות במעמקי תוצאות החיפוש – דפי האינטרנט הלא רצויים עדיין יופיעו אולם בהתאם להגדרת העבודה, ניתן לדחוק אותם למעמקים.
אם המיתוג האישי שלכם חשוב לכם, אתם חייבים למנוע פגיעה בתדמית האישית שלכם כתוצאה מכתבות ברשת ואנחנו יודעים כיצד לעשות את זה.

השמצות, לשון הרע, הוצאת דיבה

במקרים ברורים של לשון הרע או הוצאת דיבה ניתן לפנות לעורך דין אשר בנוסף להגשת תביעה נגד האדם האחראי לפרסום אשר מהווה לשון הרע יכול לבקש מבית המשפט צו אשר יורה על הסרת התוכן אשר מהווה הוצאת דיבה או לשון הרע. במקרים רבים הליך זה אינו מיידי ולכן אל תצפו לתוצאה מיידית.
לא כל פרסום מהווה לשון הרע. במקרים רבים טוקבקיסטים, משתתפים בפורומים שונים, כותבי תגובות יכולים לכתוב עליכם מכל הבא ליד המקישה על המקלדת.
המודעות לנושא חופש הביטוי באינטרנט לצד אנונימיות מאפשרת לכל אחד לכתוב כמעט כל מה שהוא רוצה. לכן קל לפגוע בתדמית שלכם בדרכים רבות.

Picture of יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!