0
נגישות
תודה על התעניינותכם !

בזכות הלחיצה על הקישור, אנו נחל בעבודת כתיבה,
הגייה של שפה עברית והעלאת המאמר, כבר בשעות הקרובות !

אנא בדקו שוב בעוד מספר ימים - תודה.
X
ראשי

מהירות טעינת אתרי אינטרנט מקודמים

אסור שלדף אינטרנט ייקח זמן רב להיטען !
בכמה מילים, אני יכול להגיד שזמן טעינת דף אינטרנט הוא פרמטר קידום אתרי אינטרנט בגוגל. הם מעוניינים שדפי אינטרנט ייטענו מהר, כך שחווית המשתמש תהיה טובה יותר.

למה זה קריטי בטירוף שאתר אינטרנט יעלה מהר?

בואו נהיה רציניים לרגע, נגיד שחיפשתם משהו בגוגל, ראיתם שיש 10 תוצאות לאותו דבר ובאותה איכות תוכן, לא תעדיפו שהאתרים שנטענים מהר יופיעו למעלה? מי מכם באמת רוצה ללחוץ על אתר ולחכות איזה 10 שניות עד שיעלה, אנחנו רוצים הכול מהר! ולמען האמת אנחנו פשוט חסרי סבלנות! אין זמן ואין כוח להמתין עד שדפי אינטרנט עולים ואם יש תחליף ראוי, נעדיף את התחליף.

אז באיזה מקרים זה לא קריטי לקידום אתרים?

אם אתם היחידים בתחומכם, לא תהיה ברירה לגוגל וגם למשתמשים להשתמש באתר שלכם, אבל ברור שזאת חווית לקוח איומה אם המשתמש צריך להמתין זמן לכל לחיצה שהוא עושה, ממש לא עושה רושם או נוחות לאורחים שלכם.

קידום אתרי לקוח בגוגל

איך ניתן לבדוק את מהירות האתר?
לבדיקת מהירות טעינת דף לקידום דף האינטרנט בגוגל, גוגל נותן כלי ישיר שמאוד עוזר לבדיקה כזאת, ממש עם ניקוד והמלצות לשיפור, גם לטעינה במחשב נייח וגם בטעינה בסמרטפון.

זה הקישור לכלי בדיקת מהירות של גוגל:
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=iw

אבל האמת שכדאי מאוד לבדוק בכלים נוספים ולבצע שינויים !
כלי חשוב מאוד וחינמי הוא: https://gtmetrix.com

אם האתר שלכם לוקח יותר מ5 שניות בכלי החינמי: https://tools.pingdom.com
אז כדאי לשפר. מהירות טובה נחשבת עד אזור ה- 3 שניות.

הצעות פופולריות לשיפור מהירות טעינת דף

1. איחוד תמונות
זה נקרא תמונת ספרייט, הכוונה זה שלוקחים הרבה תמונות קטנות ומאחדים אותם לתמונה אחת גדולה שעדיין לא שוקלת הרבה ובכך משפרים את כמות הפניות לשרת לצורך הורדה של תמונות רבות. יש טכניקה איך לעשות את זה ואיך להציג בכל פעם בעזרת CSS רק את החלק בתמונה הגדולה של כל תמונה קטנה ספציפית בתוכו, נעשה ע"י קישור לתמונה ו- position כלומר מיקום על התמונה, קווי רוחב וגובה. לא מסובך אחרי שעושים את זה פעם אחת.

2. הורדת משקל הדף
כמות תוכן בדף, בעיקר תמונות, קבצי וידאו וכדומה. צריך לנתח ולהבין במקרה שדף שוקל הרבה, למה הוא שוקל הרבה ולנסות אולי לטעון חלקים לפי לחיצת העכבר או לפצל לדפים נוספים.

3. לכווץ קבצי גאווה-סקריפט, קבצי עיצוב סטייל וקבצי html.
יש כלים של minify שבעצם לוקחים את הקבצים האלו, מורידים את כל התווים המיותרים, כל הריווח, ההערות וכל מיני טריקים נוספים. באופן מפתיע זה יכול לחסוך עשרות אחוזים.

4. שיפור ייעול והורדת משקל תמונות
העין האנושית לא מבדילה כל כך בהבדלי איכות תמונה ברמות מסוימות ובייחוד באינטרנט, לא תמיד צריך שזה יהיה ממש איכותי וישקול מלא, הרבה פעמים אפשר בעזרת כלי אינטרנט לשמור את התמונה במשקל הרבה יותר קטן, למשל K50 במקום MB3 בהרבה מקרים גם תמונה ענקית בגובה ורוחב מופיע כתמונה קטנה במסך וסתם שוקלת כמו התמונה הענקית, כלים ייעודיים ידעו לשנות את גודל התמונה ולכווץ אותה באופן משמעותי ביותר מבלי לפגוע בנראות שלה.

5. להימנע מהפניות להרבה קבצים
הרבה פעמים אפשר לאחד קבצים בסביבת הייצור של האתר, כך שבמקום מספר פניות לשרת למספר קבצים יהיו רק פניות בודדות.

6. סדר פניה לקבצים פנימיים וחיצוניים כמו CSS ו- JS
יש לזה חשיבות, זה מאפשר מקבילות טובה יותר של הורדות ומהירויות זמן עיבוד הדפדפן. הכוונה שבזמן שמחכים להורדת קובץ אחד ניתן בינתיים להתקין בדף עצמו בינתיים קובץ אחר שכבר ירד קודם.

יש עוד דרכים לשפר, ועליהן כתוב לכם בכלים שנתתי לכם למעלה.

אבל העיקר זה לא הציון שאתם מקבלים

זה מצחיק, אבל יש בוני אתרים שבאים ואומרים לי, יש לי ציון קרוב ל-100 בעמוד הבית העמוס שבניתי. אז תכלס, נכון שהם בצעו אופטימיזציה מקסימלית לכל הרכיבים בדף, אבל עדיין זמן טעינת הדף הוא 10 שניות !!! יאללה בחייכם, מי יחכה עכשיו 10 שניות עד שהדף יעלה לו ולא יזפזפ לאתר אחר במקום. גם גוגל בוחנים את טעינת הדף בפועל ולא רק את האופטימיזציה של הדף וכפי שכבר כתבתי עד 3 שניות זה מצוין, עד 5 שניות זה סביר, מעל 5 שניות, זה פחות טוב וככול שהזמן עולה צפונה כך אתם נפסלים יותר במדד של מהירות אתר.

תחרות לא הוגנת
התחרות לבעלי אתר שרוצה לקדמו בגוגל עם חברות קידום האתרים
קידום אתרים - תולעים באינטרנט
תולעים באינטרנט
איך נאסף תוכן בWeb ואיך גוגל עושים זאת
קידום אמיתי
ללא התחשבות במנועי החיפוש, רוצים להביא לקוחות לאתר
תוכן לא איכותי
תעשייה שלמה בעולם האינטרנט מושתתת על כתיבת תוכן בתשלום.
קידום אתרים - לקוחה
אתרי לקוח
מהם אתרי לקוח ולמה הם טובים יותר ?
כלי לזיהוי דומיינים פנויים
איך ניתן לבדוק אם דומיינים פנויים כדי שנוכל לרכוש אותם ?
קידום אתרים - ראש טכנולוגי
תחום האתר בעבר
האתר אינטרנט בעבר? חשוב לקידום היום!
לשלם עבור קישורים
גוגל אוסרים על שימוש בזה לקידום בגוגל, אבל יש חריגים!
קידום אתרים - קופסא ריקה
לא מספיק תוכן
יש עסקים המשוכנעים ששורות בודדות יספיקו
דומיינים - שמות מתחם
מזה דומיין ןבעברית שם מתחם, איפה קונים, איך מגדירים, עלות ?
קישורים - לינקים
איך יוצרים ומכניסים קישורים, מזה קישור ואיך הוא בנוי ?
מהירות טעינת אתר אינטרנט
הערכת מהירות אתר אינטרנט, איך משפרים, מה החשיבות?
קידום אתרים - שרת אינטרנט
שרת אינטרנט
הסברים לגבי הייצור הזה - שרת אחסון.
סרטוני פלאש
מתי ובאיזה מקרים כן, ואיך אסור להשתמש באספקט של קידום!
גאווה סקריפט
מזה גאווה סקריפט, למה משמש, האם קשור לשיווק אתרים ?
לקדם אתרים עם תמונות
מי שמזלזל בתמונות או בקידום עם תמונות - מפסיד ובענק !
ביטוי שרוצים לקדם
אתר אינטרנט יכול להתמקד בקידום של ביטוי אחד או יותר.