כיום האינטרנט משמש אותנו כמעט להכול. עם האינטרנט ניתן לחפש מידע, להזמין מוצרים אונליין, לשוחח עם חברים ועוד. בתוצאות החיפוש באינטרנט ניתן למצוא גם פסקי דין ואזכורים משפטיים. במידה שהעסק שלנו או אנחנו מופיעים בפסקי דין מסוימים, לקוחות שיראו זאת עלולים להירתע מביצוע עסקה עם העסק ועלול להיווצר לנו מוניטין שלילי שיפגע בעסק באופן משמעותי. לשם כך יש לבצע ניהול מוניטין. מהו ניהול מוניטין פסקי דין? המאמר הבא הוא בשבילכם.
ניהול מוניטין פסקי דין – מה זה אומר?
על מנת להבין מהו ניהול מוניטין פסקי דין יש לחלק את השאלה לשניים- מהו ניהול מוניטין וכיצד זה מתקשר לפסקי דין. אז קודם כל נתחיל מלהסביר על ניהול מוניטין באופן כללי. ניהול מוניטין זו שיטה בה ניתן ליחצן עסק או אדם מסוים באמצעים שונים. למעשה, בין אם אנחנו אנשי ציבור, אנשי עסקים או אנשים פרטיים יש לנו מוניטין. על מנת להשפיע על המוניטין שלנו ולוודא שהוא חיובי וטוב חשוב לבצע ניהול מוניטין. ניהול מוניטין מתבצע באמצעים שונים ברחבי האינטרנט בהם גוגל, הרשתות החברתיות, בלוגים, אתרים, פורומים ועוד. על ידי ניהול מוניטין ניתן למעשה ליצור מוניטין חיובי, למנוע מוניטין שלילי ולקדם את העסק באופן יעיל.
ניהול מוניטין ופסקי דין – מה הקשר ביניהם?
אז הגענו לחלק השני של השאלה, מה הקשר בין ניהול מוניטין לבין פסקי דין. במידה שנתבעתם או תבעתם מישהו בעבר, אתם מופיעים במאגר פסקי דין. קיימים אתרים שונים שכוללים מאגרי פסקי דין ובמידה שאתם מופיעים במאגרים הללו הדבר יכול לפגוע בכם, בעסק שלכם וברווחים שלכם. הסיבה לכך היא שרוב הלקוחות לא יבחנו בדיוק את פרטי פסק הדין. גם אם נתבעתם והשופט קבע שאתם צודקים, גם אם תבעתם מישהו ואתם צודקים, רוב הלקוחות לא בודקים בדיוק מה קרה והם עלולים להתרשם מכם לרעה. כך הופעה בפסקי דין עלולה לגרום לפגיעה בשם הטוב ובמוניטין החיובי שלכם. הגולשים שייחשפו לפסקי הדין הללו עלולים לקבל רושם רע עליכם ועל העסק שלכם ולהירתע מביצוע עסקאות איתכם. לכן, כאשר מבצעים ניהול מוניטין פסקי דין למעשה פועלים על מנת למחוק את פסקי הדין הללו מאתרים שונים ולהסיר אותם מגוגל. כך למעשה מונעים מפסקי הדין ליצור לנו מוניטין שלילי ושומרים על מוניטין חיובי.
למה זה מופיע באינטרנט?
אחת השאלות המרכזיות היא למה בכלל פסקי דין מופיעים באינטרנט. פסקי דין הם מסמכים העוסקים בסוגיות משפטיות שהובאו בפני שופט בבית המשפט או בבין דין. מטרת הפרסום של פסקי הדין היא להפיץ תקדימים ופסיקות חשובות. כיום, בעידן הדיגיטלי כאשר הכל מתנהל באינטרנט, שומרים את פסקי הדין במדיות דיגיטליות ויש חברות שמפיצות דיסקים עם פסקי דין ומסמכים משפטיים שונים. כיום קיימים אתרי פסקי דין שכוללים מאגרי פסקי דין גדולים מאוד. אתרים אלה מציעים גישה לפסקי הדין על מנת למשוך לקוחות ומפיצים את התכנים הללו.
קראו עוד: איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל?
אז מה עושים עם ניהול מוניטין פסקי דין?
אז גיליתם שפורסם עליכם פסק דין שקשור אליכם והלקוחות שלכם עלולים להיחשף אליו. למעשה קיימים גופים שונים ואתרים רבים המפיצים פסקי דין באינטרנט ולכן יש מצבים בהם תופיעו ביותר מאתר אחד. גולש שנחשף לפסקי הדין הללו יכול להתרשם מכם באופן שלילי ואתם תפגעו מכך באופן משמעותי. לכן, במצב כזה יש לבצע ניהול מוניטין פסקי דין ולמחוק את פסק הדין מהאינטרנט. מדובר במשימה מורכבת שמצריכה ידע רב, ניסיון רב והכרת מערכות אינטרנט שונות לכן על מנת למחוק פסקי דין מהאינטרנט יש צורך באנשי מקצוע. באופן כללי, על מנת למחוק פסקי דין מהאינטרנט יש צורך ב-
ניטור פסקי דין ואזכורים משפטיים שליליים | קודם כל חשוב לבצע ניטור את פסקי הדין ואת האזכורים השליליים שמופיעים עליכם ברחבי האינטרנט. כך תוכלו לדעת כיצד לפעול ומול מי |
פנייה לבעלי האתר | לאחר שתנטרו את פסקי הדין בהם אתם מופיעים תוכלו לפנות לבעלי האתרים בהם מפורסם פסק הדין ובקשה למחיקת התכנים הללו. פעמים רבות בעלי האתרים יוכלו לבקש תשלום על מנת למחוק את התכנים הללו |
פנייה לגוגל | במידה שבעלי האתר לא נענו בחיוב למחיקת התכנים מהאתר שלכם תוכלו לפנות לגוגל בבקשה למחוק את פסקי הדין ממנוע החיפוש. בדרך כלל גוגל תמחק את התכנים הללו במצב שהם כוללים פרטים מזהים |
דחיקת פסקי הדין והאזכורים השליליים לשולי מנוע החיפוש | האפשרות האחרונה שעומדת לפניכם על מנת לבצע ניהול מוניטין פסקי דין באופן יעיל הוא לדחוק את פסקי הדין ואת האזכורים השליליים לשולי מנוע החיפוש. מה זה אומר? לעשות ככל הניתן על מנת שמי שמחפש אתכם בגוגל ימצא פרסום חיובי ולא שלילי. במצב כזה יש להפיץ תכנים חיוביים ולפרסם אותם באתרים מובילים, יש לקדם את האתר שלכם באופן אורגני על ידי הקמת אתרים והעלאת תכנים ובאופן ממומן |
ניהול מוניטין פסקי דין – למה זה חשוב?
כפי שהבנו, הופעה בפסקי דין באתרים ברחבי האינטרנט עלולה להוביל ליצירת מוניטין שלילי. מוניטין שלילי הוא אחד הדברים הקשים ביותר שעלולים לקרות לעסק. במצב כזה לקוחות רבים יחששו לבצע עסקאות עם העסק. חשוב לזכור שקל להרוס מוניטין חיובי ומאוד קשה לתקן מוניטין שלילי. לכן, לפני שנוצר מוניטין שלילי חשוב לבצע ניהול מוניטין. כך תוכלו להיות מוכנים לפרסומים שליליים ולתפעל אותם כהלכה. עם זאת, במידה שכבר יש עליכם פרסומים שליליים ובמידה שאתם מופיעים בפסקי דין, יש לבצע את כל מה שאתם יכולים על מנת לשמור על השם הטוב שלכם. לשם כך יש להיעזר באנשי מקצוע שיודעים כיצד לנהל מוניטין וכיצד לקדם את העסק שלכם באופן יעיל.