ניהול מוניטין ומחיקת כתבות רכילות – פותרים בעיות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

ניהול מוניטין ומחיקת כתבות רכילותפורסמה עליכם כתבת רכילות באינטרנט? לשם כך יהיה עליכם לבצע ניהול מוניטין ומחיקת כתבות רכילות. בשיטה זו אתם יכולים לעצב את המידע המתקבל עליכם ברשת ולמחוק אזכורים שליליים, לרבות כתבות רכילות. איך עושים את זה? על כך נרחיב במאמר הבא.

מהו ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין הוא שיטה המשמשת אנשים רבים כמו אנשי עסקים, פוליטיקאים, אנשי ציבור, שחקנים, בעלי מקצוע ואפילו אנשים פרטיים. בשיטה זו ניתן לעצב את המידע המתקבל עליכם ברשת. למעשה, כיום מנועי החיפוש משמשים אותנו למגוון דברים, כאשר אחד המרכזיים בהם הוא חיפוש מידע על אנשים. לפני שמבצעים עסקה עם אדם, לפני שמקבלים מועמד לעבודה, על מנת לקבל המלצות על עסק וכדומה. לכן, על מנת שהמידע המתקבל עליכם יהיה חיובי ולא יפגע בשם שלכם, עליכם לבצע ניהול מוניטין.

מתי יש צורך בכך?

ניהול מוניטין הוא תהליך שיש לבצע כל הזמן אך ישנם מקרים בהם החשיבות שלו עולה. במידה שאתם מנהלים עסק ואתם מעוניינים להשיק מוצר חדש, לפנות לקהל יעד חדש וכדומה- עליכם לבדוק שהמידע המתקבל עליכם ברשת הוא חיובי. בנוסף, הצורך לניהול מוניטין עולה אפילו יותר במידה שהתפרסמו עליכם פרסומים שליליים, לרבות כתבות רכילות. כתבות רכילות יכולות לחדור לחיים הפרטיים שלכם, לפרסם פרטים שאתם לא מעוניינים שיתפרסמו ולפגוע במוניטין שלכם ובשם הטוב שלכם. לכן, ההמלצה היא קודם כל לעשות ככל הניתן על מנת להימנע מפרסומים שליליים ומכתבות רכילות. אך מאחר שזה לא תמיד תלוי בכם, חשוב לדעת כיצד לטפל בהן במידה שהן מתפרסמות. במצב כזה יש לבצע ניהול מוניטין ומחיקת כתבות רכילות.

 

איך לעשות זאת?

כפי שהבנו, על מנת לעצב את המידע המתקבל עליכם במנועי החיפוש ולהיות בטוחים שהמוניטין שלכם הוא חיובי חשוב לבצע ניהול מוניטין. אך במצב שהתפרסמה עליכם כתבה רכילות, תגובה שלילית או כל אזכור שלילי כלשהו עליכם לבצע ניהול מוניטין ומחיקת כתבות רכילות. במצב כזה אתם מונעים מכתבת הרכילות להתפשט ברשת, לצבור תאוצה ולקבל חשיפה גבוהה. על מנת להתמודד עם תוצאות חיפוש שליליות עומדות לפניכם שתי אפשרויות- למחוק את התוצאות לחלוטין או לדחוק אותן לשולי מנוע החיפוש. נסביר על שתי האפשרויות הללו.

 

מחיקת כתבות רכילות

הדרך הראשונה לביצוע ניהול מוניטין ומחיקת כתבות רכילות היא למחוק את הכתבות באופן מוחלט. על ידי מחיקה של הכתבות הללו, אין סיכוי שהגולשים ייחשפו אליהן ויקראו את התוכן שלהן. ישנם מקרים בהם מתפרסמים אזכורים שליליים כמו תגובה שלילית של לקוח זועם בנכס דיגיטלי ששייך לכם, כמו באתר העסק או בעמוד הפייסבוק. במצב כזה תוכלו פשוט למחוק את התגובה השלילית או להגיב לה בהתאם. אך כתבות רכילות בדרך כלל מתפרסמות באתרים של אחרים ואין לכם את היכולת למחוק אותן בקלות. לכן עומדות לפניכם שתי אפשרויות-

  • פניה לבעלי האתר 

האפשרות הראשונה לניהול מוניטין ומחיקת כתבות רכילות היא לפנות לבעלי האתר ולבקש מהם להסיר את הכתבה המדוברת. ישנם מקרים רבים בהם בעלי האתר לא התכוונו להשמיץ או להזכיר את המותג של הלקוח באופן שלילי ולכן יהיו מוכנים להסיר את התוכן מבלי שתאלצו לנקוט באמצעים אחרים. ישנם מקרים בהם תוכלו לאיים בתביעה, במידה שהכתבה כוללת הוצאת דיבה או שיימינג.

  • פנייה לגוגל

האפשרות השנייה לניהול מוניטין ומחיקת כתבות רכילות היא על ידי פנייה לגוגל. במידה ובעל האתר לא הסכים להסיר את כתבת הרכילות שהתפרסמה עליכם, תוכלו לנסות לפנות לגוגל ולבקש ממנה להסיר את הפרסום. גוגל לא תמיד זמינה ולא נענית לכל בקשה, אך מומלץ לנסות, במיוחד אם הכתבה מפרה את החוקים של גוגל.

דחיקת הכתבה לשולי תוצאות החיפוש 

דרך נוספת לניהול מוניטין ומחיקת כתבות רכילות היא על ידי דחיקת של התוצאות לשולי מנוע החיפוש. בשיטה זו אתם דוחקים את כתבות הרכילות ואת האזכורים השליליים לשולי מנוע החיפוש על ידי פעולות שונות. כך המידע שיתקבל עליכם בדף התוצאות הראשון יכלול קודם כל תכנים חיוביים שלא פוגעים בשם הטוב שלכם. יש לקחת בחשבון שבשיטה זו כתבת הרכילות עדיין נמצאת ברשת ועל ידי חיפוש מעמיק מאוד עדיין יוכלו להגיע אליה. אך רוב הלקוחות והקולגות שיחפשו אתכם ימצאו קודם כל מידע חיובי ולא בהכרח יתייחסו לתכנים השליליים. על מנת לדחוק את כתבת הרכילות לשולי מנוע החיפוש תוכלו לבצע מגוון פעולות-

  • פרסום כתבות חיובית- על מנת להילחם בכתבת רכילות שפוגעת בשם שלכם תוכלו לפרסם כתבות חיוביות באתרים מתחרים שמקבלים חשיפה גבוהה.
  • ויקיפדיה- אחת הדרכים להופיע בדף התוצאות הראשון של מנוע החיפוש היא הקמת ערך בויקיפדיה. אנשים רבים מעדיפים לקרוא את המידע המופיע בויקיפדיה וכך אתם יכולים לדחוק את כתבת הרכילות לשולי מנוע החיפוש בקלות.
  • רשתות  חברתיות- הרשתות החברתיות הפכו לאחת הפלטפורמות הטובות ביותר לניהול מוניטין וקידום בכלל. הסיבה לכך היא שקידום ברשתות החברתיות כולל חשיפה גבוהה למשתמשים רבים. בנוסף מנועי החיפוש מקדמים עמודים ברשתות החברתיות לראשית מנוע החיפוש. כך ניתן לדחוק תכנים שליליים וכתבות רכילות.
תמונה של יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!